کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

6 مهر 1399 ساعت 19:41

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع با حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای رزم‌حسینی در این جلسه برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارائه کرد؛ مقررات زدایی، چابک سازی سازمانی، تمرکز زدایی و اختیار دادن به ادارات استان‌ها، هماهنگ سازی تصمیمات وزارت‌خانه با صنایع و معادن بخش خصوصی، تسهیل فرآیند صدور مجوزها، فساد زدایی، دولت الکترونیک و مبارزه با رانت خواری از جمله برنامه‌های رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان باقی مانده دولت بود.
وی افزود: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی در خصوص اقتصاد مرزی، زنجیره مکرر تولید و سامانه شبکه توزیع عادلانه کالا نیز مطرح کرد. رزم‌حسینی هزینه خودروسازان را بالا دانست که باید کاهش داده شود، بخشی از این هزینه‌ها که باید آن را کاهش داد تامین ورق‌های فولادی مورد نیاز خودروسازان است که تامین آن کاهش هزینه تولید لوازم خانگی را نیز به همراه دارد.
فیروزی ادامه داد: در نشست با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بر تکمیل ظرفیت‌های صنعت و معدن تاکید و عنوان شد کارخانه‌های متعددی وجود دارند که در شرایط اقتصادی کنونی ورشکسته شده‌اند که باید احیا شوند، رزم حسینی در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی نیز اعتقاد داشت که این حوزه باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع همچنین گفت: شکست انحصارهای موجود از برنامه‌های رزم حسینی بود، همچنین تکمیل زنجیره معدن و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جزء برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بود و مباحثی در خصوص اقتصاد مرزی و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل مطرح شد.
وی تاکید کرد: نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوعاتی را در خصوص تامین ورق مورد نیاز خودروسازان علی‌رغم عرضه این محصول در بورس مطرح کردند تا شاهد کاهش قیمت باشیم، همچنین مباحثی در خصوص تنظیم بازار با اعمال اصلاحات و جراحی در این زمینه را بیان کردند. نمایندگان همچنین سوالاتی را در خصوص برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در زمینه شیوه کنترل بازار بیان کردند و  برنامه‌های رزم‌حسینی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.


کد مطلب: 137167

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/137167/بررسی-برنامه-های-وزیر-پیشنهادی-صمت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir