۰
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۱

مردم نسبت به کرونا بی تفاوت نباشند

فرماندار بندرانزلی، تنها راه مقابله با این ویروس را رعایت کردن پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: مردم نباید نسبت به کرونا بی تفاوت شوند و اصول بهداشتی همچون ماسک زدن و فاصله گذاری فیزیکی را کنار بگذارند.
 فرماندار بندرانزلی، تنها راه مقابله با این ویروس را رعایت کردن پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: مردم نباید نسبت به کرونا بی تفاوت شوند و اصول بهداشتی همچون ماسک زدن و فاصله گذاری فیزیکی را کنار بگذارند.
اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه شیوع کروناویروس همه لایه های زندگی آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: نه تنها دولت، بلکه همه ارکان حاکمیت به دنبال حفظ سلامتی مردم در کنار رفع مشکلات معیشتی آنان هستند لذا بیش از پیش به همکاری مردم نیازمندیم.
وی تنها راه مقابله با این ویروس را رعایت کردن پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: مردم نباید نسبت به کرونا بی تفاوت شوند و اصول بهداشتی همچون ماسک زدن و فاصله گذاری فیزیکی را کنار بگذارند.
فرماندار بندرانزلی، با اشاره به برگزاری خوب مراسم دهه اول محرم و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم، گفت: می توانیم با رعایت اصول بهداشتی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی را انجام دهیم؛ البته مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا سرلوحه امور است و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، ملاک عمل ما باید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.
میرغضنفری، با بیان اینکه امسال مراسم پیاده روی اربعین نخواهیم داشت، گفت: همزمان با اربعین و با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدامات لازم صورت می گیرد.
بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز، با تاکید بر لزوم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در کلیه امور از جمله مراسم اربعین، خاطرنشان کرد: تست کرونا از واجدین شرایط از جمله افراد بالای ۶۰ سال و بیماران دیابتی و پرفشار خون انجام در شهرستان انجام می شود.
وی با بیان اینکه گیلان به صورت پایلوت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» را در سطح کشور در دست اجرا دارد، تصریح کرد: در هر خانواده یک سفیر سلامت انتخاب می‌شود که اطلاعات خانواده را دارد و دفترچه‌های کرونا و خودمراقبتی به سفیران سلامت داده شده که باعث می شود ارجاع کمتری به مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشیم.
رئیس شبکه بهداشت بندرانزلی، مطب های پزشکی را یکی از مراکز پرخطر دانست و عنوان کرد: تذکرات لازم از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، زمان گذاری برای ویزیت بیماران و همچنین لزوم استفاده از ماسک ارائه شده است.
صیاد، با بیان اینکه طی دو هفته اخیر توزیع ماسک در سطح شهرستان خوب بوده است، گفت: داروخانه‌ها به مقدار کافی ماسک برای عرضه در اختیار دارند.
محمدرضا روحانی منش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرانزلی نیز در ادامه، با تاکید بر اینکه تامین و توزیع ماسک در سطح شهرستان به خوبی انجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی علاوه بر شهرک صنعتی، مشغول تهیه و دوخت ماسک هستند؛ ضمن اینکه بازار اشباع شده و قیمت ها مناسب است.
وی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنفی با اخذ مجوز موقت اقدام به دوخت ماسک کرده اند، گفت: پنج واحد تولیدی ماسک در شهرک صنعتی و ۱۰ واحد تولیدی صنفی در شهرستان در زمینه تهیه ماسک فعالیت دارند.
کد مطلب: 137220
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *