۰
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۷

مرزهای ایران و عراق بسته است

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: مرزهای ایران و عراق بسته است بنابراین مردم یه سمت مرزهای نروند. به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: مرزها بسته است و افرادی که با ویزا بن مرزها رفته اند، توسط نیروهای عراقی بازگردانده شده اند.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: مرزهای ایران و عراق بسته است بنابراین مردم یه سمت مرزهای نروند.
به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: مرزها بسته است و افرادی که با ویزا بن مرزها رفته اند، توسط نیروهای عراقی بازگردانده شده اند.
وی ادامه داد: از مردم خواهش میکنم به سمت مرزهای نروند. دولت عراق مسیولیت کسانی که وارد این کشور می شوند را نمی پذیرد. به سفیر عراق اعلام کردیم که اعزام ۲۵۰۰نفر از موکب داران قابلیت اجرا ندارد زیرا زمان کافی برای استقرار موکب داران وجود ندارد.
وی گفت: ما این موضوع اعزام موکب داران را از فضای مجازی و کانال های غیر رسمی دریافت کردیم. من با سفارت کشورمان در عراق تماس گرفتم که پس از بررسی های انجام شده به من اعلام کردند که طبق پیگیری‌ها این موضوع صحت داشته است. در تماس‌ با مسئولین عراقی اعلام کردیم که چرا چنین تصمیم دیر هنگامی را اعلام کرده اید؟
ذوالفقاری درباره اخباری مبنی بر صدور ویزا برای زائرین خارجی اظهار کرد: این اخبار جعلی است دولت عراق اعلام کرده از مرز زمینی زائر نمی پذیرد و اگر زائر خارجی بخواهد به عراق برود باید از مرزهای هوایی برود. امکان تردد از مرزهای زمینی ایران فراهم نیست.
وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در داخل کشور نداریم، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره موافقت دولت عراق برای اعزام ۱۵۰۰ از ایران، گفت: سفیر عراق این موضوع را اعلام کرده است ولی دولت این کشور موضع رسمی در این زمینه به ما اعلام نکرده است.
کد مطلب: 137494
برچسب ها: اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *