۰
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶

افزایش ابتلای جوانان به کرونا ویروس

خسرو صادق نیت گفت: روند بیماری کرونا در کشور روبه افزایش است هم‌اکنون تعداد بیماران بدحال و تعداد جوانان درگیر کرونا افزایش یافته است.
خسرو صادق نیت گفت: روند بیماری کرونا در کشور روبه افزایش است هم‌اکنون تعداد بیماران بدحال و تعداد جوانان درگیر کرونا افزایش یافته است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روند مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا هنوز سه رقمی است. این مقوله نشان‌دهنده وضعیت حاد جامعه است. از سوی دیگر خستگی کادر درمان و بی‌توجهی و کم‌توجهی برخی افراد در رعایت نکات بهداشتی باعث تشدید شرایط نامناسب در جامعه شده است.
کادر درمان واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده است
خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، درباره آخرین روند دریافت واکسن آنفلوآنزا به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کادر درمان واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده‌ است. در روزهای اخیر وزارت بهداشت و درمان واکسن آنفلوآنزا را در اختیار ما قرار داده و به‌تدریج این واکسن برای کادر درمان تزریق می‌شود.
او افزود: روند بیماری کرونا در کشور روبه افزایش است. هم‌اکنون تعداد بیماران بدحال و تعداد جوانان درگیر کرونا افزایش یافته است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با بیان اینکه خدمات به بیماران غیرکرونایی را متوقف نکرده‌ایم، گفت: آنها همچون بیماران کرونایی به خدمات درمانی نیاز دارند. در این شرایط سعی شده خدمات‌رسانی به آنها تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد.  
صادق نیت تاکید کرد: ظرفیت‌های ارائه خدمت محدود است، طبیعتا اگر روند ابتلا افزایش یابد، برای پذیرش و بستری بیماران با محدودیت‌های فراوان مواجه هستیم. البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما با این مقوله هم فاصله نداریم.
کرونا در موج دوم با تغییر علائم
او درباره روند کرونا در مراکز درمانی گفت: هم‌اکنون در موج دوم و پیک دوم به سر می‌بریم. تمامی علائم بیماری کرونا را شاهد هستیم.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افزود: در ابتدای شیوع این بیماری تنفسی با ضعف و تب همراه بود. در پیک دوم کرونا علائم گوارشی و مشکلات مغز و اعصاب نیز از دیگر علائم این بیماری بود.
سه راهکار برای مهار کرونا
 رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ادامه داد: افراد باید بدانند فاصله‌گذاری اجتماعی در مهار بیماری کرونا از اهمیت برخوردار است. همچنین بعد از شستن مکرر دست‌ها و در نهایت استفاده همگانی از ماسک موثر است. این سه راهکار در پیشگیری کرونا موثر است، چون هنوز درمان مشخصی برای این بیماری یافت نشده است.
صادق‌نیت افزود: باید بدن را کمک کرد تا پادزهر علیه بیماری را ترشح  کند. بنابراین هنوز داروی مشخصی برای از بین بردن ویروس  کرونا وجود ندارد. برای مبارزه با ویروس باید نکات پیشگیری را جدی گرفت.
به گفته او تمامی تلاش‌ها برای مهار ویروس و رعایت اصول بهداشتی از اهمیت برخوردار است. البته خدمات درمانی نیز باعث کاهش مبتلایان و مرگ‌ومیرها شده است.
کمبود تخت‌های آی سی یو
او درباره تجهیزات بهداشتی در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: هم‌اکنون کمبودی در تجهیزات بهداشتی و درمان بیمارستان نداریم اما در صورت تداوم وضعیت فعلی، در آینده نزدیک با کمبودهای فراوان در بخش درمان مواجه می‌شویم.
به گفته رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بی شک در آینده نزدیک با کمبود تخت‌های آی سی یو مواجه می‌شویم.
صادق‌نیت درباره ابتلای کودکان به کرونا افزود: افراد در گروه‌های سنی مختلف به کرونا مبتلا شده‌اند. اغلب کودکان ناقل کرونا هستند. بسیاری از کودکان به‌شکل شدید و نگران کننده به کرونا مبتلا نمی‌شوند. هرچند کودکان زمینه انتقال به دیگر افراد را به دنبال دارند. این مسئله تعداد بیماران کرونایی را افزایش می‌دهد.
کد مطلب: 137580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *