۰
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳

احتمال دورکاری و محدودیت سفر

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به تاثیر مستقیم دورکاری کارمندان در کاهش ترددها و کنترل و مهار کرونا، از اتخاذ تصمیم و ارایه پیشنهاد اعمال دورکاری کارمندان و محدودیت سفر از مبداء تهران به سایر شهرها و استان‌های کشور خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به تاثیر مستقیم دورکاری کارمندان در کاهش ترددها و کنترل و مهار کرونا، از اتخاذ تصمیم و ارایه پیشنهاد اعمال دورکاری کارمندان و محدودیت سفر از مبداء تهران به سایر شهرها و استان‌های کشور خبر داد.
دکتر علی ماهر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر آمار ابتلا به کرونا در تهران افزایشی بوده و این روند همچنان ادامه دارد، گفت: ظرفیت تخصیص داده شده به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران به سرعت در حال پر شدن است و اگرچه ظرفیت‌ها بیشتر شده ولی اگر روند افزایش ابتلا و بستری به همین شکل ادامه داشته باشد، به زودی دچار کمبود تخت خواهیم شد.
تدارک بیمارستان‌های صحرایی
وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به غیر از بیمارستان‌های تک تخصصی در حال حاضر درگیر کرونا بوده و نسبت به بستری بیماران کرونایی اقدام می‌کنند، اظهار کرد: برای شرایط بحرانی‌تر نیز بیمارستان‌های صحرایی در تهران تدارک دیده شده که آمادگی لازم برای بستری بیماران کرونایی را دارند، ولی هنوز نیازی به استفاده از پتانسیل بیمارستان‌های صحرایی وجود ندارد.
خطر کمبود تخت بیمارستانی در صورت ادامه روند فعلی
وی با بیان اینکه عدم پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران صحت ندارد، گفت: هنوز ظرفیت برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران وجود دارد؛ با این حال ظرفیت‌ها بسیار محدود بوده و با ادامه روند افزایشی فعلی دچار کمبود تخت خواهیم شد.
ضرورت برخورد اتاق اصناف با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی
معاون ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی برخی اماکن در تهران، عنوان کرد: بازرسان و کارشناسان معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها در حد توان خود بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها نظارت دارند، با این حال وظیفه نظارت گسترده‌تر بر تخلف‌ها و برخورد با افراد و اصنافی که پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند بر عهده پلیس، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی است که در جلسات متعدد ستاد کرونا و استانداری بر روی این مساله تاکید شده است.
وی با اشاره به نقش اتاق اصناف در این حوزه، تاکید کرد: همچنین در این جلسات تاکید شده که اتاق اصناف نیز هرچه سریع‌تر نسبت به برخورد با متخلفین و کنترل هرچه بیشتر پروتکل‌ها اقدام کرده و در کل همه دستگاه‌های ذیربط نیز به وظایف خود عمل کنند.
پیشنهاد ستاد کرونا و استانداری تهران برای دورکاری کارمندان
ماهر با اشاره به تصمیم و پیشنهاد مشترک ستاد کرونا و استانداری تهران مبنی بر اجرای دورکاری کارمندان در کلانشهر تهران، اظهار کرد: عصر روز یکشنبه این تصمیمات در جلسه وزارت کشور نیز مطرح شد و با توجه به شرایط و حساسیت‌های ویژه پایتخت منتظر موافقت و ابلاغ این محدودیت‌ها از سوی مقامات بالاتر هستیم.
وی با اشاره به تاثیر مستقیم دورکاری کارمندان در کاهش ترددها و کنترل و مهار کرونا، اظهار کرد: تصمیم برای اعمال دورکاری کارمندان تهران به صورت مشترک از سوی ستاد کرونای تهران و استانداری اتخاذ شده ولی این تصمیمات با توجه به شرایط تهران نیاز به رایزنی‌های بیشتری دارد.
ماهر همچنین با اشاره به ارایه پیشنهاداتی در خصوص اعمال محدودیت‌ در سفر از مبدا تهران به سایر استان ها به خصوص استان های شمالی کشور، گفت: این پیشنهاد نیز از سوی ستاد کرونای استان تهران ارایه شده ولی اجرای آن به اتخاذ تصمیم در سطوح بالاتر و بررسی قابلیت اجرای آن از طرف نیروهای انتظامی نیاز دارد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران در پایان تنها راه مهار و کنترل کرونا را افزایش آگاهی‌ها و مراعات پروتکل‌ها از سوی مردم دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد و سایر مسوولین عمدتا کارهای بازدارنده و حمایتی است، ولی در آخر خود مردم هستند که باید برای مبارزه و مقابله با کرونا تصمیم نهایی را بگیرند. بنابراین تنها راه مهار بحران کرونا اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی، پوشش ماسک و شست‌وشوی مداوم دستهاست.
کد مطلب: 137648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *