۰
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۵

مخالف تضعیف برجام هستیم

وزیر خارجه چین در دیدار با محمدجواد ظریف تصریح کرد که پکن به حفظ جایگاه برجام متعهد است.
وزیر خارجه چین در دیدار با محمدجواد ظریف تصریح کرد که پکن به حفظ جایگاه برجام متعهد است.
به گزارش ایسنا، وانگ یی، وزیر خارجه چین در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان گفت که دنیای امروز تغییرات عظیمی را به چشم می‌بیند که در سده گذشته نظیر آن دیده نشده و با چالش‌های و تهدیدات جدیدی روبرو است. وی تاکید کرد که دنیا بیش از هر زمان دیگری باید چندجانبه‌گرایی و عدالت را حفظ کنند و همکاری‌ها را توسعه دهند.
وانگ یی گفت که چین خواهان تقویت ارتباط با ایران و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلفی نظیر مقابله با همه‌گیری کرونا، همکاری با دیگر کشورها برای دفاع از چندجانبه‌گرایی، مخالفت با زورگویی‌های یکجانبه، حفظ  عدالت بین‌المللی و منافع مشترک کشورهای در حال توسعه است.
وزیر خارجه چین همچنین تاکید داشت که پکن همیشه به حفظ اعتبار و تاثیرگذاری برنامه جامع مسئله هسته‌ای ایران متعهد بوده است.
وی اعلام کرد که به باور چین، حفاظت از برنامه جامع به معنای حفاظت از نتایج به دست آمده توسط چندجانبه‌گرایی، حفظ اصول اساسی حل و فصل مشکلات حساس از طریق مذاکرات و گفت‌وگو و حفظ اعتبار سازمان ملل و شورای امنیت است.
این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد که پکن مخالف هرگونه اقدام یکجانبه‌ای است که منجر به تضعیف توافق جامع شود و به تقویت اجرای توافق جامع و قطعنامه ۲۲۳۱ و حل و فصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.
وانگ یی افزود: چین به منظور برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی مشروع تمامی طرفین، پیشنهاد ساخت پلتفرم گفت‌وگوهای چندجانبه منطقه‌ای ذیل برنامه جامع هسته‌ای ایران را ارائه داده است.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز شنبه در پی دیدارش با وانگ یی در توییتی نوشت: همین حالا دیدار رو درروی پرثمری با دوست خوبم وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین داشتم. دیدارهای حضوری در این بازه زمانی خاص کافی است تا نشان دهد که دو طرف اهمیت زیادی برای روابط میان دو کشور قائل‌ هستند.
ظریف گفت: ما اجماع بر سر گستره‌ای از مسائل همچون عمیق‌تر کردن روابط دوجانبه، توسعه برنامه همکاری ۲۵ ساله، حفاظت از توافق هسته‌ای ایران و مخالف با یکجانبه‌گرایی را تقویت کردیم.
وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت وزیر امور خارجه چین و در راس هیئتی بلند پایه به چین سفر کرده است. او بعدازظهر جمعه با استقبال مقامات این کشور وارد استان یون نان در جنوب چین شد.
کد مطلب: 137869
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *