کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی عراق از قیمت نفت در اوایل سال آینده

20 مهر 1399 ساعت 13:38

وزیر نفت عراق پیش بینی کرد قیمت نفت در سه ماهه نخست سال میلادی آینده حدود ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.


وزیر نفت عراق پیش بینی کرد قیمت نفت در سه ماهه نخست سال میلادی آینده حدود ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، روزنامه دولتی الصباح به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق نوشت: لایحه بودجه فدرال دولت عراق در سال ۲۰۲۱ بر مبنای پیش بینی قیمت ۴۲ دلار هر بشکه نفت تنظیم شده است.
وزارت نفت عراق هفته گذشته اعلام کرد این کشور بیش از ۷۸ میلیون بشکه نفت در سپتامبر صادر کرده که بیش از سه میلیارد دلار آمریکا درآمد به همراه داشته است.
طبق آمار سازمان دولتی فروش نفت عراق (سومو)، مجموع صادرات نفت عراق در ۳۰ روز سپتامبر ۷۸.۳۸ میلیون بشکه معادل ۲.۶۱ میلیون بشکه در روز بود. میانگین قیمت فروش هر بشکه نفت عراق در ماه میلادی گذشته ۴۰ دلار و چهار سنت بود.
کاهش صادرات نفت به دلیل توافق اوپک پلاس، فاینانس عراق را تحت فشار قرار داده و برای دولت این کشور که با پیامدهای سال ها جنگ و فساد دست و پنجه نرم می کند، چالش برانگیز بوده است. عراق برای تامین ۹۷ درصد بودجه دولتی خود به درآمدهای نفتی وابسته است.
بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس برای تقویت قیمتها و کاهش مازاد عرضه جهانی نفت، از ژانویه سال ۲۰۱۷ محدودیت عرضه را به اجرا گذاشته است و در جدیدترین دور توافق که در واکنش به شیوع ویروس کرونا و نابودی تقاضا به اجرا درآمد، تولیدش را به میزان ۹.۷ میلیون در فاصله ماه مه تا ژوییه محدود کرد و از اوت تا پایان امسال محدودیت عرضه خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز رسانده است.


کد مطلب: 137901

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/137901/پیش-بینی-عراق-قیمت-نفت-اوایل-سال-آینده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir