۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶

کشف بیش از ۹ هزار دام قاچاق در کردستان

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه اکنون مقوله قاچاق به راهکاری برای ایجاد توطئه دشمن مبدل شده اعلام کرد که قاچاق احشام در مرزهای کردستان افزایش یافته و تاکنون بیش از ۹ هزار راس دام کشف و ضبط شده است.
فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه اکنون مقوله قاچاق به راهکاری برای ایجاد توطئه دشمن مبدل شده اعلام کرد که قاچاق احشام در مرزهای کردستان افزایش یافته و تاکنون بیش از ۹ هزار راس دام کشف و ضبط شده است.
علیرضا مرزبانی صبح امروز سه‌شنبه (۲۳ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسب هفته ناجا اظهار کرد که شعار امسال هفته ناجا با عنوان "با هم برای امنیت برای سلامت" به منظور قدردانی و تلاقی کار کادر درمانی کشور با امنیت جانی مردم انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه نقش رسانه در انعکاس دستاوردهای نظام از اهمیت خاصی برخوردار است افزود که جایگاه‌ رسانه بر کسی پوشیده نیست و یکی ازاولویت‌های نیروی انتظامی در کردستان ارتباط و تعامل با رسانه‌هاست.
فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اینکه مرزبانی نقش عظیمی در حوزه امینت را برعهده دارد تصریح کرد که مرزبانی از جایگاه و اهمیت خاصی برای تامین امنیت کشور برخوردار است و ما مفتخریم که به عنوان مرزبان از مرزها محافظت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه باتوجه به شرایط کشور در هفته ناجا و شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ما نیز دستخوش تغییر شده است عنوان کرد که متناسب با شرایط کنونی برنامه‌های خاصی از جمله معرفی مرزبانی در تراز انقلاب اسلامی، هوشمندسازی مرز و تشریح اقدامات هوشمندسازی، توسعه گفتمان با مرزنشینان، استفاده از توان نخبگان، استفاده از تجهیزات مدرن، دیدار با مرزنشینان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غیره برای هفته ناجا اندیشیده شده است.
مرزبانی ادامه داد که مرز بدون همراهی مرزنشینان امنیت پایدار نخواهد داشت که در این راستا برنامه‌های دیدار با مرزنشینان را پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی با اشاره به ازخودگذشتگی کادر درمان کشور خاطرنشان کرد که پیشگیری از کرونا در مرز و رعایت پروتکل‌ها و تامین نیازهای بهداشتی مرزبانان یکی از برنامه‌های مرزبانی استان کردستان است.
فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان کردستان، تامین امنیت این منطقه برای کشور بسیار مهم است.
وی اظهار کرد که در بحث زیرساخت‌های مرزی توسعه مناسبی در سال‌های اخیر صورت نگرفته است و این موضوع در کیفیت پایش مرز تاثیرگذار است.
مرزبانی افزود که انتظار داریم‌مسئولان استانی در تامین زیرساخت‌ها مارا یاری کنند و خوشبختانه استاندار کردستان توجه ویژه‌ای در این خصوص داشته‌اند.
وی عنوان کرد که تهدیدات امنیتی در کردستان با همدلی نیروهای نظامی تامین شده و توطئه دشمنان را در مرزها خنثی کرده‌ایم.
فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به وجود طرح‌های خاصی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق در مرزها ادامه داد که میزان کشفیات کالا قاچاق در مرزهای کردستان ۴۵ درصد از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که‌نشان از جدیدت مرزبانی در خصوص قاچاق است.
وی با بیان اینکه اخیرا شاهد قاچاق احشام در مرز هستیم خاطرنشان کرد که بیش از ۹ هزار احشام سبک و سنگین در مرزها کشف شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
مرزبانی با اشاره به اینکه در غالب مرزهای کشور بحث قاچاق احشام مطرح است و بیشتر جنبه توطئه دشمن را دارد، گفت: امروز نوع قاچاق در مسیری است که دشمن با هدف ضربه به اقتصاد کشور تعیین می‌کند و اکنون مسئله قاچاق به یک مسئله مهم امنیتی برای کشور تبدیل شده است.
وی اظهار کرد که در بحث کالاهای ممنوعه کشفیات بسیار افزایش داشته است که تاثیر بسزایی در مسائل فرهنگی و اجتماعی در کل کشور دارد.
فرمانده مرزبانی استان کردستان مرز را یک فرصت برای مردم دانست و افزود که توسعه اقتصادی در مناطق مرزی و بازگشایی بازارچه‌ها با سازوکار مناسب می‌تواند برای مرزنشینان موثر باشد.
وی با اشاره به تلاش مسئولان برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی تصریح کرد که اکنون کولبران برخلاف گذشته به دنبال انتقال اقلام ممنوعه هستند که همه آن‌ها نیز از نوع بار حمل شده خود اطلاع دارند.
مرزبانی عنوان کرد که تلاش و آموزش ما بر این است‌ که کولبران کمترین آسیب را ببینند و همکاران ما نیز از ضخمی و کشته شدن کولبران ناراحت هستند.
وی با جدا دانستن مرزنشین و قاچاقچی ادامه داد که تعداد زیادی از کولبران با کالاهای ممنوعه بارها دستیگر شده‌اند و متاسفانه دوباره به حمل این وسایل روی می‌آورند.
فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به وجود افرادی از سایر استان‌های دیگر برای کار کولبری در کردستان ادامه داد که هوشمندسازی یکی از راهبردهای مرزبانی بوده که برنامه‌هایی جهت اجرای آن تدوین شده که خوشبختانه تجهیزات این هوشمندسازی در کشور درحال ساخت است.
وی در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی مرز اکنون به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است یادآور شد که در آینده مرزهای ما از هر نظر دارای شرایط متفاوتی خواهد شد و بحث پایش مرز با ریزپرنده‌ها و فناوری‌های بسیار نوین مطرح است.
کد مطلب: 138023
برچسب ها: مواد مخدر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *