۰
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
حاشیه های گفت و گوی زنده تلویزیونی ترامپ و بایدن

پرسش و پاسخ کاندیداها به جای مناظره

پرسش و پاسخ کاندیداها به جای مناظره
تهران - ایرنا - بامداد امروز جمعه به وقت تهران قرار بود دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دومین مناظره زنده از سه مناظره برنامه ریزی شده را داشته باشند اما ابتلای ترامپ به کرونا باعث شد تا دومین مناظره، به شکل برنامه تلویزیونی پرسش وپاسخ دو نامزد با رای دهندگان برگزار شود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ راس ساعت ۲۰ پنجشنبه به وقت محلی (سه و نیم بامداد جمعه به وقت تهران) از میامی در صفحه شبکه تلویزیونی ان بی سی ظاهر شد و همزمان، جو بایدن رقیب دموکرات و سرسخت او از فیلادلفیا از طریق شبکه خبری ای بی سی به سوال های رای دهندگان پاسخ گفت.
مناظره نخست ترامپ و بایدن دو هفته پیش برگزار شد.
قرار بر این بود که به خاطر ابتلای ترامپ به بیماری کووید ۱۹، مناظره دوم به صورت مجازی بین دو نامزد برگزار شود اما واکنش عجیب ترامپ مانع از آن شد. ترامپ پایش را در یک کفش کرده بود که مناظره دوم باید حضوری باشد و حاضر به مناظره مجازی نیست. شاید او خوب می دانست که مناظره حضوری به دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر نیست و او احتمالا قصد داشته با این ترفند، عملا از مخمصه مناظره دوم با بایدن فرار کند چرا که طبق نظرسنجی ها و به اذعان بسیاری از رسانه های آمریکا، او مناظره اول را سخت به رقیب دموکرات و با تجربه اش باخته بود.
سوال ها در گفت و گوی تلویزیونی ترامپ و بایدن با مردم متنوع بود. از کرونا و مدیریت دولت ترامپ در مهار این ویروس گرفته تا سیاست خارجی و سیاهپوستان و ....
ترامپ به طعنه گفت:دوست داشتم امشب خودم پای تلویزیون بنشینم و برنامه بایدن را تماشا کنم و ببینم او چطور از پس این برنامه بر می اید. 
رئیس جمهوری آمریکا غر می زد که وقتی همین شبکه تلویزیونی ان بی سی (که میزبان ترامپ بود) در برنامه قبلی میزبان بایدن بود، سوال هایی از او کرد که حتی یک کودک هم می توانست پاسخ دهد.
در گفت و گوی تلویزیونی بامداد امروز، سوالات ابتدایی از ترامپ با ابتلای خودش به کرونا شروع شد.
او درباره آزمایش کرونای خود و آخرین آزمایش منفی ضد و نقیض صحبت کرد و از آن اظهار بی اطلاعی کرد.
مجری برنامه به شدت بر سوال‌ها و حواشی آن مسلط بود و اجازه نمی‌داد ترامپ یکه‌تازی کند و به موقع تناقض‌های او را برملا می‌ساخت.
عصبانیت ترامپ که با سوالات کرونایی شروع شده بود در هنگام سوالی درباره سفیدبرترپندارها به اوج رسید و بایدن را به جناح چپ منتسب کرد.
وی چندبار خطاب به مجری گفت چرا از بایدن درباره تقبیح آنتیفا (جنبش جناح چپِ ضد فاشیستی در آمریکا)سوال نمی‌کنید؟
ترامپ تناقض‌گویی دیگری درباره کروه کیو اِنان(QAnon یک تئوری توطئه راست تندرو) داشت؛ در حالی که به کرات گفت آنها را نمی‌شناسد اما مدعی شد موافق نظر آنها در مخالفت با تجاوز جنسی به کودکان است.
وی همچون گذشته سعی داشت با شلوغ‌کاری به برخی سوالات پاسخ ندهد و فرصتی برای حمله به دموکرات‌ها فراهم سازد اما مجری برنامه با دخالت‌های سریع، اجازه این روش را به او نمی‌داد.
یکی از سوال‌کنندگان که از کادر درمانی بود از عدم بودجه کافی به کادر درمانی گلایه کرد در حالی که خود حامی ترامپ بود اما دختر جوانش هم در کنار او از رئیس جمهوری پرسید که برای رای دادن به بایدن ثبت نام کرده بود.
یکی از مهاجران که با سوال از  ترامپ مشخص شد اصالتا از روسیه و اوکراین هستند، اظهار کرد لبخند ترامپ را دوست دارد.
ترامپ برای رونق اقتصادی ار چهار سال آینده هیچ برنامه‌ای ارائه نکرد و تنها به این جمله اکتفا کرد که به سرعت رونق خواهد گرفت.
بایدن هم در گفت و گوی تلویزیونی خود، انتقاد از سوءمدیریت ترامپ برای مهار کرونا را شاه بیت حرفهایش قرار داد و گفت که ترامپ فرصت های زیادی را برای مقابله با شیوع کرونا از دست داده است.
بایدن در مناظره دو هفته پیش ، کاملا مسلط در مقابل ترامپ ظاهر ؛ چیزی که خیلی از مردم شاید انتظارش را نداشتند.
در آن مناظره، ترامپ برای اینکه تمرکز بایدن را به هم بریزد، بارها و بارها سعی کرد حرف های بایدن را قطع کند و بطور ناگهانی و بی مقدمه و بر خلاف مقررات توافق شده برای مناظره وسط حرف های ترامپ می پرید.
مجری بارها به ترامپ تذکر داد اما هیچ فایده ای نداشت و ترامپ که به مرد ناقض مقررات شهره است، در آن مناظره هم مقررات را زیرپا گذاشت.
بایدن ابتدا با ماسک وارد استودیو شد و برای این که حرف هایش را شروع کند، ماسک را برداشت.
نامزدها در هر دو برنامه تلویزونی با فاصله نسبتا زیاد با مجری نشسته بودند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شده باشد.
کد مطلب: 138169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *