۰
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۷

جمعیت پیاده در راه مشهد

به رغم هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از پیاده روی و سفر به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر، زائران زیادی از صبح امروز با پای پیاده و با حداقل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال ورود به مشهد هستند که می‌تواند زنگ خطر جدی برای‌ شیوع ویروس کرونا باشد.
به رغم هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از پیاده روی و سفر به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر، زائران زیادی از صبح امروز با پای پیاده و با حداقل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال ورود به مشهد هستند که می‌تواند زنگ خطر جدی برای‌ شیوع ویروس کرونا باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حدود یک هفته است که شیوع ویروس کرونا در کشور اوج گرفته و حتی رکورددار مبتلایان این ویروس در جهان نیز شده ایم و روزانه سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ایران به مردم هشدارهای فراوانی داده و توصیه می‌کند به سفر نروند.
اما با تمام این هشدارها، جمعیت فراوانی با پای پیاده در حال ورود به مشهد مقدس هستند که حدود ۹۰ درصد این زائران پیاده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند و بدون حداقل موازین بهداشتی یعنی ماسک در حال پیاده روی هستند.
سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به وضعیت قرمز مشهد از نظر کرونا از هموطنان تقاضا داریم به این شهر سفر نکنند زیرا اگر رفتار مردم در رعایت دستورات پیشگیرانه برای مهار انتقال ویروس همه‌گیر کرونا تغییر نکند، روزهای تلخ و سختی را در پیش رو خواهیم داشت.
دکتر محمدحسین بحرینی افزود: هم اکنون مشهد از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ شرایط خوبی ندارد زیرا تعداد مراجعان سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این کلانشهر در حال افزایش است.
وی ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند و ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
برقرار سفرهای معمول از طریق حمل و نقل عمومی به مشهد
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفت: امسال تاکنون با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ دستوری از وزارت راه و شهرسازی یا استانداری خراسان رضوی برای اعمال محدودیت در سفرها به این اداره ابلاغ نشده است.
ابوالفضل گنجی افزود: هم اکنون سفرهای معمول به مشهد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برقرار است و ابلاغی برای عدم صدور صورت وضعیت برای اتوبوس‌های دربستی نیز در اختیار نداریم و کاروان‌های زیارتی یا سیاحتی هم می‌توانند از داخل استان و سایر استان‌های کشور به مشهد عزیمت کنند.
مدیرکل راه آهن خراسان نیز ضمن خودداری از اعلام تعداد قطارهای مسافربری ورودی به مشهد در این ایام گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی مبنی بر محدودیت یا لغو سفرهای ریلی به این اداره از سوی ستاد استانی یا ملی مقابله با کرونا اعلام نشده است.
سرپرست معاونت امداد و نجات  جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این باره گفت: ۲۵ پایگاه جاده‌ای هلال احمر خراسان رضوی در دهه پایانی ماه صفر روز‌های منتهی به شهادت امام رضا (ع) برای حوادث جاده‌ای و در صورت نیاز امدادرسانی به برخی زائران و بعضاً حوادث احتمالی درون شهری در آماده باش کامل هستند.
وی افزود: ۲۳ خودروی آمبولانس و ۱۸ خودروی عملیاتی و روزانه ۱۰۰ نیروی نجاتگر و امدادگر در پایگاه‌ها مستقر و آماده باش هستند.
کد مطلب: 138182
برچسب ها: مشهد حرم امام رضا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *