کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگیری خانواده‌های داعش در مرز عراق‌ و‌ سوریه

25 مهر 1399 ساعت 20:41

واحد اطلاعات نظامی ارتش عراق از دستگیری تعدادی از اعضای خانواده عناصر گروه تروریستی داعش هنگام نفوذ از مرز سوریه به خاک عراق خبر داد.


واحد اطلاعات نظامی ارتش عراق از دستگیری تعدادی از اعضای خانواده عناصر گروه تروریستی داعش هنگام نفوذ از مرز سوریه به خاک عراق خبر داد.
به گزارش ایرنا، واحد اطلاعات نظامی ارتش عراق جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد: یگان های شاخه اطلاعات نظامی لشکر بیستم و هنگ دوم تیپ ۶۶ پیاده نظام توانستند خانواده های عناصر داعش را که در مجاورت کوهستان «سنجار» در غرب استان نینوا از مرز سوریه به داخل عراق نفوذ کرده بودند، دستگیر کنند.
این بیانیه افزود:  اعضای این خانواده ها ۱۴ نفر متشکل از زنان و کودکان بودند که سرپرست های آنها وابسته به داعش هستند و در اردوگاههای نظامی داعش در سوریه حضور دارند.
براساس این بیانیه، این افراد برای طی مراحل قانونی به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.
در همین پیوند، سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق جمعه شب در سخنانی مطبوعاتی از تداوم عملیات پیشدستانه در مرز عراق و سوریه خبر داد.
وی گفت: نیروهای امنیتی روی موضوع تامین امنیت مرزهای عراق بویژه با کشور همسایه سوریه تمرکز زیادی دارند و توانسته اند تاکنون عناصر نفوذی هسته های تروریستی داعش را دستگیر کنند که برخی از آنها تابعیت کشورهای دیگر از جمله سوریه را دارند.
وی افزود: وسعت مرزهای عراق و سوریه ۶۰۵ کیلومتر است که کنترل و تامین امنیت بخشی از آن برعهده نیروهای سازمان الحشد الشعبی و بخشی دیگر برعهده یگان های ارتش است.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.


کد مطلب: 138194

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138194/دستگیری-خانواده-های-داعش-مرز-عراق-و-سوریه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir