کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از جراحیهای زیبایی صورت چه میدانید؟

27 مهر 1399 ساعت 10:04

 صورت، مهم ترین نشانه برای تشخیص زیبایی در انسان است. بر همین اساس بسیاری از افراد برای به دست آوردن زیبایی بیشتر به عمل های زیبایی صورت روی می آورند. امروزه، این عمل ها در جهت رفع عیوب اعضای مختلف صورت که اغلب ناشی از نقص های مادرزادی، تصادف و جراحت، بزرگ یا کوچک کردن، ترمیم عضوی از صورت، جوان تر کردن ظاهر و یا دلایل شخصی هستند، انجام می شود.



با انواع جراحی زیبایی صورت آشنا شوید
 صورت، مهم ترین نشانه برای تشخیص زیبایی در انسان است. بر همین اساس بسیاری از افراد برای به دست آوردن زیبایی بیشتر به عمل های زیبایی صورت روی می آورند. امروزه، این عمل ها در جهت رفع عیوب اعضای مختلف صورت که اغلب ناشی از نقص های مادرزادی، تصادف و جراحت، بزرگ یا کوچک کردن، ترمیم عضوی از صورت، جوان تر کردن ظاهر و یا دلایل شخصی هستند، انجام می شود. در ادامه به برخی از مهم ترین عمل های زیبایی صورت نگاهی می اندازیم.
جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)
بینی در مرکز صورت واقع شده است و بدیهی است که هر گونه نازیبایی و اشکالی در آن می تواند فرم کلی صورت را تحت تاثیر قرار دهد.  به گفته دکتر محمد علی حسینی جراح بینی در اهواز و متخصص گوش و حلق و بینی به طور کلی جراحی زیبایی بینی از محبوب ترین و پرطرفدارترین عمل های زیبایی در کشور ما به شمار می آید.
نیازهای مختلف برای جراحی زیبایی بینی
جالب است بدانید عواملی مانند وراثت، نژاد و محیط جغرافیایی در شکل بینی انسان و کوچک و بزرگی آن دخیل است. به عنوان مثال از جهت نژاد، مردم خاورمیانه در بین دیگر مردم جهان، بینی بزرگتری دارند. به دنبال همین موضوع، برخی از افراد برای اینکه به اندازه و فرم بینی مورد نظر خود دست پیدا کنند، اقدام به جراحی زیبایی بینی می نمایند.   
رفع نقص مادرزادی بینی نیز یکی دیگر از دلایل انجام جراحی زیبایی بینی است. جنین داخل شکم در اثر عواملی مانند دارو، مواد شیمیایی، عفونت مادر، ضربه به شکم و ... ممکن است به اعضای بدنش صدمه وارد شود. تقریبا یک درصد این نوزادان به دلیل عواملی که ذکر شد و یا بسیاری از عوامل ناشناخته دیگر، در ظاهر بینی شان نقایصی به وجود می آید که در نهایت پس از گذراندن دوران نوزادی به جراحی زیبایی بینی که نوعی راه درمانی نیز هست، نیاز پیدا می کنند.

 
همچنین اتفاقات غیرمنتظره ای نظیر ضربه، شکستگی، تصادف و یا جراحت می تواند به تغییر شکل در بینی منجر شود که فرد را ناگزیر به عمل زیبایی می نمایدکه گاهی ممکن است جنبه درمانی نیز داشته باشد.
روش های جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود که تفاوت این دو روش به برش هایی که بر روی بینی ایجاد می شود، بستگی دارد . همواره یکی از این دو روش با بررسی شرایط بیمار و تایید جراح بینی انتخاب می شود.
در روش جراحی باز بر روی تیغه وسط بینی برش هایی ایجاد می شود که پوست از روی بینی برداشته شده و جراح بینی با اشراف کامل بر روی استخوان و غضروف های بینی اقدام به کلیه اصلاحات می نماید. ترمیم اصولی بینی با انجام روش باز امکان پذیر است و به دلیل اینکه پوست به طور کامل از روی بینی برداشته می شود، جراح می تواند با دقت کامل، کارش را انجام دهد، بینی بیمار را متجسم کرده و اصلاحات بیشتری را بر روی ساختار بینی انجام دهد.
در روش جراحی بسته، برشی بر روی تیغه بینی صورت نمی گیرد، بلکه برش، از داخل بینی ایجاد می شود. به همین دلیل جراح در برداشتن پوست بینی محدودیت داشته و به مقدار کمی می تواند پوست را از روی بینی جدا کند، اصلاحات را از همان برش هایی که در لبه بیرونی سوراخ بینی ایجاد کرده است، انجام دهد. معمولا این روش برای افرادی که نیاز کمتری به اصلاحات ساختاری بینی دارند، انتخاب می شود.
به هر حال نباید از نقش مهم بینی در نحوه تنفس و تداوم حیات انسان غافل بود. بنابراین جراح باید تبحر بالایی داشته باشد تا علاوه بر بخشیدن زیبایی بیشتر، اختلالی در تنفس بیمار ایجاد نکند.
جراحی بینی به نوعی پیاده سازی هنر زیباسازی در افراد است که با چیره دستی جراح ارتباط مستقیمی دارد تا با زیباتر کردن بینی فرد به صورت اختصاصی، تناسب و هماهنگی بین دیگر اجزای صورت وی به وجود آورد.
بسیاری از افراد از دکتر محمد علی حسینی در رابطه با هزینه جراحی بینی در اهواز سوال می پرسند و در پاسخ باید گفت نمی توان هزینه مشخص و ثابتی را برای عمل بینی در نظر گرفت دستمزد جراحان با یکدیگر متفاوت بوده و بسته به نوع بینی ممکن است هزینه عمل متفاوت باشد پس بهتر است حتما به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید.

جراحی زیبایی چانه (ژینوپلاستی، منتوپلاستی)
اندازه نامناسب، تورفتگی یا برجستگی زیاد در چانه باعث از دست دادن تقارن صورت می شود. جراحی زیبایی چانه یا منتوپلاستی (که نام دیگر آن ژینوپلاستی است) به عملی گفته می شود که علاوه بر اصلاح طراحی چانه، دیگر اعضای صورت را نیز متقارن می کند.
این جراحی به دو نوع اصلی بزرگ کردن چانه و کوچکتر کردن چانه تقسیم بندی می شود. جراحی بزرگ کردن چانه بر روی افرادی انجام می شود که چانه های کوچک و یا تو رفته ای دارند و عمل کوچیک کردن چانه بر روی چانه های بزرگ و برآمده انجام می گیرد. این جراحی، پیچیدگی بالایی ندارد اما از حساسیت بالایی برخودار است.
 
جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)
 عوامل مختلفی در نازیبایی گوش دخیلند مانند عدم قرینگی و نامتقارن بودن گوش ها، نقص های مادرزادی مثل بزرگ بودن بیش از حد و یا برجستگی های گوش، بدشکلی لاله گوش و آسیب به گوش. تمامی این عوامل هستند که نیاز به جراحی زیبایی گوش را به وجود می آورند.متدها و برش هایی که در این جراحی به خدمت گرفته می شود، به میزان اصلاح ساختاری گوش بیمار بستگی دارد. این برش ها در پشت گوش و یا داخل چین های درونی گوش ایجاد می گردد.
 
جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی)
زیبایی چشم ها که از جلوه گران شاخص صورت به شمار می آیند، از اهمیت بالایی برخوردار است. افزایش سن، باعث پیری صورت می شود. پلک ها که جزوی از چشم ها هستند، خیلی زود تحت تاثیر افزایش سن قرار می گیرند و چروک می خورند. جراحی پلک بالا، پلک پایین و پلک افتاده یا جراحی همزمان آن ها راهکاری مناسب برای بازگرداندن زیبایی به چشم ها است. این جراحی با دو روش بخیه و لیزر انجام می گیرد. در عمل بلفاروپلاستی، برش بر روی پلک ها ایجاد می شود و ردی روی پوست فرد به جا نمی ماند. بر همین اساس بیمار سریعا بهبود پیدا می یابد.
 جراحی زیبایی گونه
گونه یکی از اعضای موثر در صورت برای ایجاد توازن است. افزایش سن و تحلیل رفتن استخوان ها بر روی افتادگی گونه نیز تاثیرگذار است. افرادی که گونه های فرورفته ای دارند، معمولا زیبایی و شادابی صورت خود را از دست می دهند و از همین رو به انجام عمل زیبایی گونه روی می آورند.
این عمل با چهار روش تزریق ژل یا چربی به گونه، جراحی استخوان گونه، لیفت و پروتز انجام می پذیرد. تزریق ژل یا چربی برای بیمارانی که به دنبال نتیجه گیری سریع هستند، انجام می شود که البته موقتی نیز است. جراحی استخوان گونه نیز برای ایجاد برجستگی بر روی استخوان گونه انجام می شود. لیفت گونه در جهت اصلاح افتادگی ناحیه میانی صورت است و پروتز گونه در جهت تغییر و تحولی چشمگیر برای داشتن گونه هایی برجسته می باشد.
در صورت انجام جراحی زیبایی صورت توسط دکتر محمد علی حسینی در ابتدا با شماره های 06134449894  و 09398152610 تماس بگیرید.









 


کد مطلب: 138247

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138247/جراحیهای-زیبایی-صورت-میدانید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir