۰
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶

علت وضعیت فعلی کرونا در ایران چیست؟

رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: بر اساس شواهد علمی، مسوول وضع فعلی بیماری کرونا در کشور ما و آمار بالای فوتی‌ها، جهش ویروس نیست بلکه رعایت نکردن مسایل بهداشتی است.
علت وضعیت فعلی کرونا در ایران چیست؟
رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: بر اساس شواهد علمی، مسوول وضع فعلی بیماری کرونا در کشور ما و آمار بالای فوتی‌ها، جهش ویروس نیست بلکه رعایت نکردن مسایل بهداشتی است.
دکتر مصطفی قانعی روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: در بیماری ها واکنش افراد به یک بیماری با هم یکسان نیست یعنی در ابتدای پاندمی بیماری کرونا واکنش بدن افراد به این ویروس متفاوت بود به این صورت که یک فردی ممکن بود احساس چشایی خود را از دست بدهد و در مقابل فرد دیگر اینطور نبود، برخی مشکل گوارش پیدا می کردند و عده ای نیز این مشکل را نداشتند.
وی اظهار داشت: آنچه می دانیم علائم شایع مرتبط با کرونا همین موارد شامل تب، بدن درد، عدم بویایی، لرز و بیماری گوارشی است که قبلا ذکر شده و موارد دیگر مثل علائم پوستی و عدم شنوایی و ریزش شدید مو به شکل گزارش های موردی اعلام شده، به این معنا نیست که چهره بیماری عوض شده و یک بیماری جدید با مشخصات جدید آمده است. 
قانعی بیان کرد: البته به دلیل جهش های ژنتیکی که در کرونا پیش می آید، برخی از علائم متغیر می شوند و گروه های سنی را به شکل های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند که این مربوط به بعضی تغییراتی است که در ویروس ایجاد می شود.
وی در خصوص بروز عوارض تغییرات این ویروس در افراد و اینکه آیا این تغییرات به شکل شدیدتر یا خفیف تر در افراد ظاهر می شود، توضیح داد: آنچه بر اساس شواهد علمی می توان گفت، این است که بیشتر مشکلات مربوط به عدم رعایت مسایل بهداشتی در مقابله با این ویروس است و همین مساله سبب گسترش بیماری در جامعه شده است.
رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا یادآور شد: وقتی جمعیت مبتلا خیلی زیاد می شود مثل وضعیتی که الان در کشور داریم، ممکن است انواع مدل بیماری ناشی از کرونا از قبیل ابتلای جوانان به این ویروس و شدت های مختلف ابتلا به این بیماری در آن دیده شود.
وی افزود: همه این علائم به دلیل شیوع بیماری، در بین افراد زیاد دیده می شود؛ مثلا امکان دیدن علائم مختلف در یک فرد بیمار کمتر است، همچنین دیدن علائم مختلف در پنج نفر نیز خیلی کمتر است اما وقتی چندین هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند، انواع تظاهرات این بیماری خود را نشان می دهد؛ بنابراین در خصوص این ویروس، فقط باید مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.
کد مطلب: 138257
برچسب ها: مسایل بهداشتی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *