; ?>; ?> ورود ملخ های صحرایی به کشور از آبان - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۶

ورود ملخ های صحرایی به کشور از آبان

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: آفت ملخ صحرایی از آبان ماه وارد کشور می شود و برنامه ریزی های لازم برای مبارزه با این آفت نباتی انجام شده است.
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: آفت ملخ صحرایی از آبان ماه وارد کشور می شود و برنامه ریزی های لازم برای مبارزه با این آفت نباتی انجام شده است.
سعید معین در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در ماه های اکتبر و نوامبر ملخ هایی صحرایی از هند و پاکستان به جنوب شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا باز می گردند، اظهار کرد: این ملخ ها در مسیر بازگشت وارد کشور و استان های هرمزگان و بخشی از استان سیستان و بلوچستان می شوند.
وی با اشاره به اینکه موج اول حمله ملخ های صحرایی به کشور در آبان ماه و موج دوم نیز در بهمن ماه خواهد بود، اظهار کرد: در بهمن ماه ملخ های صحرایی از شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان(عمان، امارت، قطر، بحرین، عربستان وکویت)   وارد کشور می شوند و از خرمشهر و آبادان تا چابهار را در برمی گیرند. البته ورود آنها تابع شرایط هوایی است. اگر هوا گرم باشد اوایل بهمن ماه و اگر هوا خنک باشد اواخر بهمن وارد کشور می شوند و از اواخر تیرماه هم به سمت هند و پاکستان حرکت می کنند.
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: تمام شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا در تابستان بارانی بوده و دسته های بزرگ ملخی شکل گرفته اند و قطعا وارد کشور می شوند.
معین با بیان اینکه هنوز هیچ ملخی وارد کشور نشده است، گفت: ماندگاری ملخ ها در کشور بیشتر به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. اگر آبان ماه وارد کشور شوند تا اواخر تیر سال بعد هستند و دونسل ایجاد می کنند. اگر اواخر اسفندماه وارد کشور شوند قادر به تولید نسل دوم نخواهند بود.
وی در پایان گفت: برنامه ریزی منسجم برای مبارزه با این آفت انجام و آموزش های لازم نیز داده شده است. مقداری اعتبار توزیع و به دنبال دریافت اعتبارات هستیم.  با ستاد بحران کشور نشست هایی برگزار کردیم و از آنها کمک گرفتیم. امیدواریم امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید سم و ادوات سمپاشی تخصیص داده شود. نگرانی از بابت ورود ملخ به کشور وجود ندارد و اجازه نخواهیم داد برای باغداران و زارعان مشکلی ایجاد شود.
 
کد مطلب: 138340
برچسب ها: ملخ‌ها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *