۰
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸

کرایه اتوبوس و مترو گران نمی‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهرداری مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس و مترو را رد کردند و بر این اساس، کرایه های اتوبوس و مترو گران نمی‌شود.
کرایه اتوبوس و مترو گران نمی‌شود
اعضای شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهرداری مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس و مترو را رد کردند و بر این اساس، کرایه های اتوبوس و مترو گران نمی‌شود.
به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه مترو و اتوبوس را در دستور کار قرار دادند.
«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: بر اساس لایحه شهرداری تهران فقط ۲۰۰ تومان به قیمت کرایه مترو و اتوبوس افزوده می‌شد که این افزایش قیمت، عایدی برای شهرداری نخواهد داشت.
وی ادامه داد: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در صدد است تا به جای افزایش قیمت پیشنهادی را تصویب و به دولت ارائه کند.
علیخانی تاکید کرد : متاسفانه دولت از محل جرایم راهنمایی و رانندگی سال ۹۸ که سهم شهرداری ۷۲۰ میلیارد تومان می شد، تنها ۳۰ میلیارد را پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: همچنین درآمد دولت از محل جرایم راهنمایی و رانندگی در شش ماه نخست امسال، ۸۰۰ میلیارد تومان است و ۵۰۰ میلیارد تومان آن شهر سهم شهرداری تهران است.
علیخانی تاکید کرد از سوی دیگر خسارت کرونا به حمل و نقل عمومی، شامل خسارت اتوبوس، مترو، تاکسیرانی و پایانه ها ماهیانه ۱۰۰ میلیارد تومان است .
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: درصدد هستیم تا پیشنهادی را تهیه و به شورا ارائه و بعد از تصویب شورای شهر از دولت بخواهیم ماهانه میزان صد میلیارد تومان به عنوان جبران خسارت ناشی از کرونا به شهرداری تهران اختصاص دهد.
«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: متاسفانه اخبار افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه بازتاب بدی داشت و موجب شد این تصور شود که شورا می‌خواهد نرخ ها را افزایش دهد.
هاشمی گفت: در کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که کرایه ها را افزایش ندهیم چرا که این میزان افزایش دردی را دوا نمی کرد.
هاشمی تاکید کرد: پیشنهادی که آقای علیخانی عنوان کردند را در آینده به شورای شهر ارائه میکنیم تا در صورت تصویب، از دولت برای حمل و نقل عمومی یارانه دریافت کنیم.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۲ رای موافق لایحه شهرداری تهران مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه های اتوبوس و مترو را رد کردند.
کد مطلب: 138391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *