کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر ایران در لیسبون:

ایران به دنبال رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه نیست

30 مهر 1399 ساعت 11:00

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال گفت: ایران با لغو تحریم‌ها، قصدی برای وارد شدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه و گرفتار در تنش و بی‌ثباتی خاورمیانه ندارد.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال گفت: ایران با لغو تحریم‌ها، قصدی برای وارد شدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه و گرفتار در تنش و بی‌ثباتی خاورمیانه ندارد.
به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در لیسبون، «مرتضی دامن پاک جامی» در مصاحبه با آژانس خبری «لوسا» پرتغال گفت: ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق هسته‌ای از ۱۸ اکتبر حق خرید و فروش سلاح‌های متعارف را دارا است اما هیچ قصدی برای وارد شدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه گرفتار در تنش و بی‌ثباتی خاورمیانه ندارد.
وی ادامه داد: ایران همواره خواستار برچیدن سلاح‌های کشتار جمعی در این منطقه بوده و به دنبال صلح و همکاری با همسایگان خود است.
این دیپلمات ایرانی با اشاره به رویکرد تسلیحاتی آمریکا در غرب آسیا اظهار داشت: آنهایی که نقش ایران در منطقه خاورمیانه را زیر سوال می‌برند، بویژه کشورهای آمریکای شمالی، خود بزرگترین فروشندگان سلاح به منطقه و ایجادکننده رقابت تسلیحاتی و انباشت انبوهی از سلاح‌های مخرب در این منطقه هستند.  
دامن پاک جامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری لوسا درخصوص تاثیر انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بر ایران که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای تهران فرقی نمی‌کند که کدام کاندیدا انتخاب شود، زیرا ایران در چهل سال گذشته از ناحیه هر دو گروه جمهوریخواه یا دموکرات حاکم در آمریکا ضربه خورده و در معرض فشار و تحریم قرار گرفته است.  
وی با تاکید بر اینکه آنچه برای ایران مهم است تغییر رفتار استکباری آمریکا علیه مردم ایران و احترام به حقوق آنان است، خاطرنشان کرد: در این صورت ایران نیز با آمریکا رفتاری همانند دیگر کشورهای عادی جهان خواهد داشت.  


کد مطلب: 138445

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138445/ایران-دنبال-رقابت-تسلیحاتی-خاورمیانه-نیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir