کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش 40 میلیون هر مترمربع آپارتمان­ در جردن

30 مهر 1399 ساعت 12:17

تهران از گذشته چند محله لوکس نشین داشت که به دلیل ویژگی­های خاص و قیمت بالا، خواهان مختص به خودشان را برای سکونت داشتند. امانیه و کاووسیه دو محله­ای هستند که از گذشته به عنوان محله لوکس­نشین شمال تهران شناخته می­شدند. به مرور، این دو محله تبدیل به یک منطقه شد، که امروزه آن را با نام جردن یا نلسون­ماندلا می­شناسیم.



افزایش 40 میلیون تومانی هر مترمربع آپارتمان­ در جردن
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایلنا تهران از گذشته چند محله لوکس نشین داشت که به دلیل ویژگی­های خاص و قیمت بالا، خواهان مختص به خودشان را برای سکونت داشتند. امانیه و کاووسیه دو محله­ای هستند که از گذشته به عنوان محله لوکس­نشین شمال تهران شناخته می­شدند. به مرور، این دو محله تبدیل به یک منطقه شد، که امروزه آن را با نام جردن یا نلسون­ماندلا می­شناسیم.
برای خیلی از مردم و به خصوص فعالین بازارمسکن، روند تغییر قیمت در این محله بسیار جذاب است. پس اگر قصد خرید آپارتمان درجردن یا تمایل به آشنایی با سابقه و روند تغییر قیمت املاک در این منطقه را دارید، در ادامه این گزارش، شما را با تمام جزئیات این محله آشنا می­کنیم.
قیمت و نوسانات جردن در سالهای اخیر
خرید آپارتمان در جردن همچون سایر واحدهای مسکونی در منطقه 1، از گذشته توسط افرادی که توان ملی خوبی داشتند میسر بود و صرفا کسانی که جایگاه شغلی مناسبی داشتند، اقدام به خرید یا حتی اجاره آپارتمان در جردن می­کردند. اما اطلاع از روند افزایش حدودا 40 میلیون تومانی در هرمتر مربع، آن هم در مدت زمان 6 سال برای همه جذاب است و این امر تورم بسیار بالای قیمت ملک را در مناطق 1  و 3 نشان می­دهد. ببینیم چگونه مبلغ 8 میلیون تومان در تیرماه 92 به 47 میلیون و ششصد هزار تومان در تیرماه 99 رسید!؟
می­توان گفت از سال 92 تا 95 روند صعودی قیمت­ها طبیعی و با افزایش نیم میلیون تومانی در هر سال روی داد. اما از اواخر سال 95 شیب قیمت­ها با درجه بیشتری روند افزایشی گرفت و اسفندماه 96، قیمت هر مترمربع آپارتمان به 12 میلیون تومان رسید. اما این آغاز نقطه صعود و ابتدای رکود صنعت ساختمان بود و هنوزآثار تورمی تحریم، نرخ ارز و سایر مشکلات کلان اقتصادی نمود پیدا نکرده بود.
در ادامه، مرداد ماه 97 قیمت­ها به 16 میلیون تومان رسید، وسازندگان و سرمایه­گذاران با احتیاط بیشتری املاک خود را به فروش می­رساندند. چرا که پیش­بینی کارشناسان نشان از افزایش یکباره قیمت­ها می­داد. همین طور هم شد و سال 98 قیمت خرید آپارتمان درجردن متری 27 میلیون تومان رقم خورد.
اما بازهم این انتهای افزایش قیمت­ها نبود و دراسفند ماه همان سال، این مبلغ به 34 میلیون تومان رسید. این نقطه­ای بود که بازارمسکن با سردرگمی و حضور واسطه­های زیاده­خواه روبرو شد و کنترل قیمت مسکن از دست متولیان و فعالان واقعی بازاراملاک خارج شد. به این صورت قیمت­ها در این منطقه، شیب صعودی خود را حفظ کرد و تا امروز شاهد هستیم نرخ خرید آپارتمان در جردن به بیش از 47 میلیون تومان رسیده است.


ساماندهی معاملات ملکی، عامل تاثیرگذار در کنترل بازار مسکن
این سردرگمی خریداران، و وجود واسطه­هایی که هیچ سابقه فعالیت ملکی در منطقه نداشتند، در کنار سایر مسائل اقتصادی عاملی برای افزایش افسارگسیخته قیمت­ها بود. اما این مهم ساماندهی شد و هوش­مصنوعی توانست این بازار را به نقطه­ای برساند که متخصصان واقعی یک حوزه بتوانند در خرید، فروش و قیمت­گذاری مسکن نقش داشته باشند.
 اینپین شرکتی دانش­بنیان است که تکنولوژی روز دنیا را در این بخش وارد کشور کرد و توانست سه ضلع خریدار، فروشنده و مشاوراملاک را به هم متصل کند و در نتیجه توانست نقش اساسی را در ساماندهی و بهبود فضای کسب­وکار مشاورین املاک ایفا کند.
به این صورت که مشاورین املاک، در سامانه اینپین مشخصات خود راثبت می­کنند و بنا به درخواست متقاضی مشاور املاک دارای صلاحیت و رزومه متناسب با تقاضای کاربر، به خریدار و فروشنده معرفی می­شود. به طورمثال، متقاضی خرید آپارتمان در جردن با واردکردن درخواست خود در اینپین که شامل تمام جزئیات می­شود، هوش مصنوعی رابرای جستجو در بین فایل­های موجود در منطقه به کار می­گیرد. هوش مصنوعی نیز مشخصات درخواست متقاضی را برای تمام مشاورین املاک متخصص در حوزه ارسال می­کند تا بهترین گزینه برای کاربر پیدا شود.
به این صورت اینپین تمام فایل­های موجود را بررسی و در صورت وجود ملک مورد نظر متقاضی، ملک و مشاوراملاکی که آن واحد را برای واگذاری در اختیار دارد به متقاضی معرفی می­کند. گفتنی است این درخواست تا 30 روز در سامانه اینپین باقی می­ماند و در نهایت متقاضی را به خانه رویایی خود می­رساند. کافی است برای آشنایی با ابزارهای متعدد اینپین و بهره­برداری از امکانات آن، واژه inpin را در نوار ابزار جستجوگر خود وارد کنید و از خدمات سایت یا اپلیکیشن اینپین بهره ببرید.
اینپین پلتفرم هوشمد جستجوی ملک: https://www.inpinapp.com
 جردن روی نقشه
تردد در خیابان­های تهران در ساعت­های شلوغی بسیار سخت است؛ به طوری که ترافیک با نام تهران در ذهن­ها نهادینه شده. به می­توان گفت، زمانی که باید ساکنان پایتخت در ترافیک روزانه برای رفت­و­آمد به محل کارسپری کنند، زمان یه مسافرت کوتاه از شهری به شهر دیگر است. اما چند خیابان بسیار معروف وجود دارد که بدون تردید، در اکثر زمان­های روز شلوغ است و به همین واسطه، سفر به آن خیابان­ها کاری دشوار به حساب می­آید.
جردن یا نلسون­ماندلا نیز به همین صورت یک خیابان شلوغ به حساب می­آید و رفت­وآمد با خودروی شخصی در این خیابان دشوار است. مهم­ترین عامل این ترافیک نیز، وجود ادارات و شرکت­های متعدد در این منطقه است.
گفتنی است جردن از جنوب به چهارراه جهان کودک ختم می­شود؛ از شمال اتوبان مدرس آن را احاطه کرده و همچنین غرب این خیابان، به ولیعصر منتهی می­شود. برای حمل­و­نقل عمومی نیز باید از متروی میرداماد استفاده کرده، یا از طریق اتوبوس­های تندروی خیابان ولیعصر، خود را به نقاط مختلف خیابان جردن برسانید.

مراکز تجاری و اداری شاخص این محله
این محله از گذشته به منطقه­ای با مراکز تجاری لوکس شناخته می­شد. از طرفی نزدیکی آن به میرداماد و خیابان ولیعصر نیز دسترسی به مراکز تجاری را بسیار آسان کرده است. از مراکز تجاری معروف این محله می­توان به برج الهیه اشاره کرد که در ابتدای این خیابان قرار دارد. مجتمع تجاری آسیا نیز یکی دیگر از مراکز بزرگ تجاری این خیابان است که از قدمت بالایی برخوردار است.
اما نکته قابل توجه، وجود ساختمان ریاست جمهوری و سازمان­ها و ادارات متعدد دولتی است که در کنار سفارت­خانه های بسیار، در این محله واقع شده­اند. این امر امنیت این منطقه را بیش از سایر محله­ها افزایش داده که می­توان گفت به عنوان ویژگی این منطقه می­توان از آن یادکرد.
دلیل نام­گذاری این خیابان
بسیاری از مردم فکر می­کنند این خیابان را به دلیل روابط دیپلماسی ایران و اردن "جردن" یا حتی روابط دوستانه با افریقا نام­گذاری کرده­اند. اما ریشه این اسم­گذاری به یک شخص بسیار تاثیرگذار در نظام آموزشی بازمی­گردد. ساموئل مارتین جردن بنیانگذار مدرسه البرز در تهران و استاد "دانشگاه ایران و امریکا" است. مارتین جردن زحمات بسیاری برای پیشرفت سیستم آموزش و پروش ایران کشیده و به همین دلیل نام یکی از خیابان­های معروف تهران را به این شخص اختصاص داده­اند. خیابان جردن نزدیک به 60 سال با همین نام شناخته می­شد تا اینکه شهرداری تهران آن را به نام خیابان آفریقا تغییر داد. اما این اسم نیز ماندگار نبود و در سال 93 به عنوان یادبود نلسون­ماندلا، رهبر آزادی خواه جهان، نام این خیابان را تغییر دادند.
درست است که نام بزرگ مردی همچون نلسون ماندلا در تمام تابلوهای این خیابان است، اما همچنان تمام مردم این خیابان را با اسم جردن نام می­برند.
این مطلب برای اولین بار در ایلنا منتشر شده است: منبع







 


کد مطلب: 138455

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138455/افزایش-40-میلیون-مترمربع-آپارتمان-جردن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir