۰
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

شاهد تبعات رفتارهای شهریورماه هستیم

فرماندار کاشمر گفت: رفتارهایی که در شهریور ماه با بازگشایی مدارس، تعطیلات تابستان، رفت‌ و آمدها و برگزاری مراسم‌های مختلف شکل گرفت؛ منجر شد تا در این هفته و هفته‌های آینده شاهد تبعات آن‌ها باشیم.
شاهد تبعات رفتارهای شهریورماه هستیم
فرماندار کاشمر گفت: رفتارهایی که در شهریور ماه با بازگشایی مدارس، تعطیلات تابستان، رفت‌ و آمدها و برگزاری مراسم‌های مختلف شکل گرفت؛ منجر شد تا در این هفته و هفته‌های آینده شاهد تبعات آن‌ها باشیم.
مسلم ساقی در چهل و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که روز چهارشنبه در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت‌های شهرستان در ۱۳ گروه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سایر زبان‌سراها و آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلاها، مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، باغ‌ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی و عدم برگزاری نماز جمعه می‌شود.
وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به مدت یک هفته در کاشمر اعمال خواهد شد، افزود: اگر نیاز باشد با اعلام نظر متولیان در هر بخش مجدد محدودیت‌ها قابل تمدید خواهند بود.
فرماندار کاشمر مطرح کرد: شهرستان کاشمر در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد، متأسفانه تعداد بستری‌های بیمارستان شهید مدرس در بالاترین سطح خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون قرار دارد و این مهم باعث شده تا کاشمر در کنار چهار شهرستان قرمز استان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها در ۵ شهرستان شامل کاشمر، گناباد، نیشابور، تربت‌حیدریه، سبزوار در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: انتظار داشتیم پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از این رعایت می‌شد.
وی اظهار کرد: مشهد به نسبت جمعیت وضعیتی بهتر از ما دارد، اگر چه قبلاً مدعی بودیم وضعیت ما از شهرهای اطراف بهتر است اما اکنون ما هم درگیر شدیم و این نشان داد که ویروس هیچ مرزی را نمی‌شناسد.
فرماندار کاشمر بیان کرد: در هفته گذشته مواردی داشتیم که با تشنج و ایست قلبی مراجعه کردند و حتی در بیمارستان با نمونه مثبت فوت نمودند، هر چند برخی آگاهانه و یا مغرضانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخالفت می‌کنند اما مدیران و مسئولان در حوزه پیشگیری باید هر اقدام لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: متأسفانه طی هفته گذشته ۳۲ درصد نیروهای حوزه بهداشت و درمان کاشمر به کرونا مبتلا شدند، شرایط برای پرستاران و پزشکان و کادر درمان که زحمات بسیاری می‌کشند، بسیار سخت شده است.
ساقی گفت: نباید فراموش کرد که جان افراد در میان است، اگر هر کدام از مسئولان در حیطه وظایف خود کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند و در جای خود برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.
رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان کاشمر مطرح کرد: تمامی آرامستان‌ها صبح و عصر تعطیل خواهند بود و تدفین افراد غیر کرونایی با حداقل جمعیت برگزار می‌شود، همچنین برای نظارت بر نانوایی‌ها نیروهای افتخاری اعلام آمادگی کردند و مشکلی نداریم.
ساقی یادآور شد: به طور مداوم باید از قصابی‌ها به خصوص قصابی‌های غیر مجازی که در حاشیه روستاها هستند بازدید کرد و در محل تعیین تکلیف شوند، اگر قیمت گوشت در قصابی‌های غیرمجاز ارزان‌تر اعلام می‌شود به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی است.
وی همچنین گفت: هر روز از بانک‌ها و ادارات بازدید می‌شود و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن اینکه اخطار و تذکر کتبی داده می‌شود اگر تداوم یابد، مدیر باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه تا کنون یکی از بانک‌ها به دادستانی معرفی شده و اگر رعایت نکند تعطیل خواهد شد، افزود: آژیر هشدار در سطح شهر به صدا در آمده و می‌طلبد مردم و مسئولان بیشتر رعایت کنند و تذکرهای لازم مداوم داده شود.
فرماندار کاشمر با توجه به وضعیت قرمز شهرستان از همه همشهریان خواست همان‌گونه که از ابتدا همراه ستاد کرونا در اجرای مصوبات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند در ادامه با عمل به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر صنف یا قشری که هستند در کاهش روند بیماری ستاد کرونا شهرستان را یاری نمایند.
کد مطلب: 138491
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *