۰
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹

چطور با 500 میلیون صاحب خودروی لوکس شویم؟

خروج شرکت‌های اروپایی از بازار ماشین ایران و کیفیت پایین ماشینهای داخلی سبب شده است که ماشینهای خارجی مجالی برای ظهور پیدا کرده و خودی نشان بدهند. تاجایی‌که امروز ماشینهایی به مرز قیمت ماشینهای لوکس رسیده‌اند، که تنها چند وقت پیش به‌عنوان ماشینهای خارجی ارزان‌قیمت قدم به بازار ایران نهادند.

خروج شرکت‌های اروپایی از بازار ماشین ایران و کیفیت پایین ماشینهای داخلی سبب شده است که ماشینهای خارجی مجالی برای ظهور پیدا کرده و خودی نشان بدهند. تاجایی‌که امروز ماشینهایی به مرز قیمت ماشینهای لوکس رسیده‌اند، که تنها چند وقت پیش به‌عنوان ماشینهای خارجی ارزان‌قیمت قدم به بازار ایران نهادند. شاید تا مدتی پیش پرداخت 500 میلیون برای خرید ماشین دست‌دوم خارجی، تصوری بعید و دست‌نیافتنی بود. اما امروز و با افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها این تصور به واقعیت پیوسته است.
بنابراین خرید ماشین خارجی کارکرده بدون حضور کارشناس معتبر، ریسک بزرگی است که می‌تواند خسارات چند ده میلیون تومانی را به شما وارد کند. خساراتی که تنها از یک بی‌دقتی کوچک در هنگام خرید ماشین خارجی ناشی می‌شوند. در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم سه نمونه از ماشینهای خارجی پانصد میلیونی بازار ایران را به شما معرفی کنیم. به‌این‌ترتیب و با دانستن حدود قیمت ماشین شما می‌توانید خرید آگاهانه‌تری داشته و ماشینی مناسب‌تری را انتخاب کنید.
بسترن B30 اتوماتیک مدل 98
بسترن B30 یکی از ماشینهای خارجی است که به دلیل عرضه در موقعیت مناسب، توانست فروش خوبی را تجربه کند. بسترن B30 اتوماتیک توانست به‌واسطه امکانات سطح بالا و قوای فنی نسبتا خوب، رقبای داخلی خود را کنار زده و به‌عنوان یک ماشین با ارزش خرید بالا معرفی شود. بسترن B30 اتوماتیک مدل 98 در حال حاضر قیمتی در حدود 520 میلیون تومان دارد. هرچند بسیاری از خریداران از سختی دسترسی به قطعات یدکی و لوازم جانبی برای مدل‌های کارکرده بسترن B30 اتوماتیک گلایه دارند، اما ویژگی‌هایی مانند دید مناسب، رعایت اصول ارگونومیک در کابین، نرمی فرمان و هماهنگی خوب میان پیشرانه و جعبه‌دنده باعث شده که افراد زیادی به خرید این ماشین تمایل نشان دهند.
بسترن B30 اتوماتیک نیز مانند بیشتر ماشینهای اقتصادی خارجی با یک پیشرانه 1.5 لیتری ارائه‌شده است. این پیشرانه توانایی تولید 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به‌واسطه یک گیربکس 6 دنده‌اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد. برای رسیدن از صفر به صد باید 12.5 ثانیه به بسترن B30 زمان بدهید. مصرف سوخت این ماشین در سیکل ترکیبی نیز حدود 6.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر برآورد شده است.
جک S5 دنده‌ای مدل 96
جک S5 یکی از شاسی‌بلندهای شهری خارجی است که توانست به‌واسطه ظاهر اروپایی و زیبای خود، نظر بسیاری از خریداران را جلب کند. خرید ماشین جک S5 دنده‌ای مدل 96 در بازار امروز ایران به حدود 580 تا 620 میلیون تومان نیاز دارد. جک S5 ورودی 93 شرکت کرمان ماشین است که توانست به‌عنوان یک ماشینی اسپرت در میان خریداران ایرانی نام خود را مطرح کند. نیروبخش جک S5 یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که می‌تواند قدرتی حداکثر تا 174 اسب بخار و گشتاوری 265 نیوتن متری تولید کند. جک S5 دنده‌ای مدل 96 برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو از یک گیربکس شش‌سرعته دستی استفاده می‌کند. قرارگیری این گیربکس در کنار پیشرانه پرقدرت توانسته جک S5 را در 10.5 ثانیه از سرعت صفرکیلومتر بر ساعت به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. به‌علاوه این شاسی‌بلند خارجی برای پیمایش 100 کیلومتر از یک مسیر ترکیبی به 7.7 لیتر سوخت نیاز دارد.

ام‌جی 360 اتوماتیک توربو مدل 98
ام‌جی 360 نخستین محصول مونتاژی شرکت ماشینسازی ام‌جی در ایران است که برای اولین بار توسط شرکت آذیکو عرضه شد. در حال حاضر ام‌جی 360 اتوماتیک توربو مدل 98 در بازار ایران به حدود قیمتی 530 میلیون تومان رسیده است. این ماشین که از اواخر سال 96 قدم به خیابان‌های ایران گذاشت، به‌طور بسیار محدودی عرضه شد. همین امر موجب شد که علی‌رغم مزیت‌هایی چون طراحی متفاوت صفحه کیلومتر، فرمان نرم، عایق‌بندی خوب کابین و بهبود عملکرد جعبه‌دنده نسبت به مدل‌های غیر توربو، ام‌جی 360 نتواند به موفقیت چندانی دست پیدا کند. از این‌ها گذشته، نداشتن تهویه اتوماتیک و کروز کنترل معایبی است که نمی‌توان در مقایسه با سایر ماشینهای خارجی پرزرق‌وبرق از آن‌ها چشم پوشید.
ام‌جی 360 اتوماتیک توربو، نیروی خود را از یک پیشرانه 1.5 لیتری گرفته و با استفاده از یک گیربکس 6 دنده‌اتوماتیک با حالت زمستانی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این قدرت چیزی در حدود 130 اسب بخار است. به‌علاوه گشتاور تولیدشده نیز در حدود 210 نیوتن متر است. برای رسیدن از حالت سکون به‌سرعت صفر باید 9.7 ثانیه به ام‌جی 360 توربو اتوماتیک فرصت دهید. این ماشین می‌تواند تا سرعت 190 کیلومتر بر ساعت افزایش سرعت داشته و در هر سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.
ماشینهای خارجی در ابتدای ورود خود به بازار ایران به‌واسطه امکانات رفاهی متنوع و ظاهر اروپایی خود توانستند جای خود را در میان خریداران ایرانی باز کنند. اما کم‌کم کیفیت پایین خدمات پس از فروش و عدم دسترسی به لوازم جانبی سبب شد که خرید ماشین خارجی دست‌دوم و کارکرده از رونق بیفتد. تا اینکه شرکت‌های اروپایی بازار ایران را ترک کرده و تنها گزینه موجود برای خرید ماشین خارج، ماشین خارجی بود. این شد که ماشینهای خارجی سوار بر موج گرانی، مرزهای قیمت را درنوردیده و امروز در فهرست ماشینهای لوکس قرار گرفته‌اند.
البته شاید بتوان گفت که امروزه کمتر ماشینی است که در فهرست ماشینهای لوکس یا در مسیر رسیدن له آن نباشد. بنابراین دقت در خرید ماشین خارجی یکی از مهم‌ترین مراحل برای معامله ماشین است. واضح است که در بسیاری از موارد تشخیص کمی و کاستی‌های ماشین، کار افراد معمولی نیست. بنابراین حضور یک کارشناس اجتناب‌ناپذیر است. همراه مکانیک بزرگ‌ترین مرجع ایرانی برای خرید ماشین خارجی دست‌دوم است. مرجعی که تاکنون با هفت سال سابقه کاری در زمینه کارشناسی ماشین، توانسته بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در ایران را به وجود آورد. جایی که در آن شما می‌توانید با صرف کمترین وقت و هزینه به بهترین ماشینیی دست پیدا کنید، همه استانداردهای شما برای یک ماشینی مناسب را برآورده می‌کند. پس همین الان وارد سایت hamrah-mechanic.com/cars-for-sale شوید و از نمایشگاه بزرگ این شرکت دیدن کنید.








 
کد مطلب: 138520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *