۰
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

تدابیر شدید اروپایی‌ها برای مقابله با موج تازه کرونا

افزایش نگران‌کننده شمار مبتلایان به کووید-۱۹ طی هفته‌ها و روزهای اخیر، دولت‌های اروپایی را وادار به اتخاذ و اعمال تدابیر شدید با وجود مخالفت مقامات محلی و مردم کرده‌است.
تدابیر شدید اروپایی‌ها برای مقابله با موج تازه کرونا
افزایش نگران‌کننده شمار مبتلایان به کووید-۱۹ طی هفته‌ها و روزهای اخیر، دولت‌های اروپایی را وادار به اتخاذ و اعمال تدابیر شدید با وجود مخالفت مقامات محلی و مردم کرده‌است.
به گزارش روز شنبه ایرنا، افزایش میزان آلودگی به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی موجب نگرانی مقامات شده و دولت های قاره سبز را ناچار به اتخاذ تدابیر شدیدتر برای کنترل این همه گیری کرده است. این در حالی است که اعمال این تدابیر در برخی کشورها با مخالفت های مردمی و برگزاری تظاهرات و حتی درگیری با نیروهای پلیس منجر شده است.
دولت فرانسه با توجه به شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا دراین کشور  بر محدودیت های اجتماعی به منظور جلوگیری از ابتلا افراد به این بیماری شدت بخشید، طوری که از نیمه شب روز جمعه نزدیک به ۴۶میلیون فرانسوی مشمول منع آمد و شد شبانه خواهند شد؛ این درحالی است که آلمان نیز با خطر تعطیلی صنایع خود مواجه است.
همچنین اتحادیه صنایع آلمان در مورد پیامدهای بسیار وخیم تعطیلی مجدد اقتصاد این کشور با توجه به موج جدید همه گیری کرونا هشدار داد.
«دیتر کمپف» رئیس BDI امروز روز گذشته به روزنامه های گروه رسانه ای فونکه (Funke) گفت: تعطیلی سراسری دوم فعالیت بسیاری از شرکت ها در آلمان را به خطر می اندازد. وی از دولت فدرال خواست تا یک راهبرد محتاطانه پاییزی علیه همه گیری را با ترکیبی هوشمندانه از اقدامات متناسب توسط دولت های فدرال و ایالتی ارائه دهد.
هفته گذشته معترضان به تدابیر تازه دولت جمهوری چک برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، در مرکز پایتخت این کشور تجمع کردند که این اقدام با مداخله پلیس به خشونت گرائید. معترضان در پی مخالفت با دستور پلیس برای پراکنده شدن به علت فراتر رفتن شمار آنان از میزان مجاز، با ماموران درگیر شدند که طی آن دست کم ۱۴ نفر زخمی شدند.
شمار مبتلایان به نسبت هر ۱۰۰ نفر ساکنان این جمهوری که بیشتر از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپاست، روز جمعه به سطح بی سابقه بیش از ۱۱ هزار مورد رسید. این کشور اروپای شرقی با جمعیت حدود ۱۱ میلیون نفر، بیش از ۱۷۰ هزار مورد ابتلا و  ۱۴۰۰ مرگ ناشی از کووید - ۱۹ را ثبت کرده است.
نگرانی از سرعت انتشار کرونا در آلمان
نشریه اشپیگل امروز (چهارشنبه) با اشاره به این که طی هفت روز گذشته میزان آلودگی ها به کرونا بیش از مقدار تعیین شده بوده است نوشت: بنا بر اعلام موسسه روبرت کخ (RKI) ، مقامات بهداشتی در آلمان صبح روز چهارشنبه ۷۵۹۵ مورد آلودگی را گزارش دادند. بر این اساس تعداد آلودگی های جدید کرونا در هر ۱۰۰ هزار نفر طی هفت روز ۵۱.۳ نفر در میانگین کشوری بوده و از مرز تعیین شده ۵۰ نفر عبور کرده است.
هفته گذشته دولت های فدرال و ایالتی آلمان تصمیم گرفتند که اگر بیش از ۳۵ یا ۵۰ آلودگی جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر در مناطق بیش از حد باشد ، قوانین محلی دقیق تر اعمال شود. زیرا از این مقدار ردیابی تمام تماس های افراد تازه آلوده به طور فزاینده ای دشوار می شود.
براساس بررسی روزانه RKI در مورد وضعیت ایالت های بایرن ، برلین ، برمن ، هسن ، نوردراین-وستفالن و زارلند روز چهارشنبه میزان آلودگی ها بالاتر از این سطح بوده است. هامبورگ پیش از این در روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد آلودگی های جدید از ۵۰ نفر فراتر رفته و در هفت روز ۵۸.۹ نفر را در روز چهارشنبه گزارش داد.
این در حالی است که اوایل هفته تعداد آلودگی های جدید برای سومین بار متوالی از زمان شروع بیماری همه گیر در آلمان رکورد زد. با این حال ، مقادیر فعلی به طور مستقیم با مقادیر بهار قابل مقایسه نیستند ، زیرا اکنون آزمایشات بیشتری انجام شده و عفونت های کمتری شناسایی نشده باقی مانده اند.
به گفته کارشناسان ، آلودگی های تازه گزارش شده نشانگر این است که ویروس حدود یک هفته پیش در جامعه به دلیل فاصله زمانی بین آلودگی، آزمایش ، نتیجه و گزارش چقدر قوی بوده است. به همین دلیل مدتی طول می کشد تا اقدامات بهداشتی در ارقام منعکس شود.
RKI در گزارش روز سه شنبه خود هشدار داد: در حال حاضر افزایش سریع تعداد انتقال می تواند در آلمان مشاهده شود. بنابراین فوراً درخواست می شود که کل مردم متعهد به محافظت در برابر آلودگی باشند و اقدامات لازم از جمله رعایت اصول بهداشتی و مسافت در فضای باز ، تهویه فضاهای داخلی و  پوشش دهان و بینی را جدی بگیرند.
تدابیر دولت بلژیک برای کنترل همه گیری
شبکه یورو نیوز در گزارشی نوشت: نزدیک به یک هفته است که کافی شاپ ها و کافه‌های شهر بروکسل به‌دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا به مدت دست کم یک ماه بسته شده‌اند. فعلا دولت فدرال اجازه داده تا رستوران‌ها با اجرای ضوابط از جمله فاصله گذاری اجتماعی همچنان باز بمانند.
این در حالی است که پس از آغاز بحران شیوع کرونا در ماه مارس (فروردین) در بلژیک، نزدیک به یک سوم رستوران‌ها همچنان تعطیلند چرا که با توجه به افت بی سابقه مشتریان، برای رستوران داران نمی صرفد برای درآمدی که ندارند مالیات بپردازند.
بسیاری از رستوران‌داران مناطق اداری و تجاری بروکسل که پیش از شیوع کرونا کمتر فرصت سفارش تلفنی و اینترنتی غذا را داشتند حالا به‌دلیل فاصله گذاری‌ها و پایین آمدن بی سابقه حجم مشتریانی که به رستوران مراجعه می کنند، ناگزیر با شرکت‌های سفارش اینترنتی غذا مثل «اوبر ایت» وارد مذاکره شده‌اند. بسیاری از مشتریان هم به‌خاطر فاصله گذاری های اجتماعی ترجیح می دهند غذا را در خانه و یا محل کار دریافت کنند.
قرار است تا ۱۰ روز آینده دولت بلژیک نسبت به باز یا بسته ماندن رستوران‌ها در این کشور تصمیم‌گیری کند. با این حال همه چیز به آمار مبتلایان در هفته آینده در بلژیک بستگی دارد. از آغاز شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۸۰ هزار نفر شهروند بلژیکی به کووید-۱۹ مبتلا و کمتر از یازده هزار نفر از جمعیت یازده میلیونی این کشور قربانی این ویروس شده‌اند.

اعلام وضعیت اضطراری در مادرید
دولت اسپانیا برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، در مادرید پایتخت و مناطق اطراف آن، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این تصمیم در پی رای دادگاه عالی مادرید گرفته شد که دو هفته پیش اعمال اقدام‌های اجباری از سوی دولت مرکزی از جمله قرنطینه مادرید و ۹ شهر اطراف آن را رد کرده بود.
دادگاه در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصویب این اقدام‌ها را رد کرده است چرا که از نظر دادگاه این اقدام‌ها «به حقوق و آزادی‌های اساسی ۴.۵ میلیون نفر از ساکنان این منطقه آسیب می‌زند.»
با این حال اعلام وضعیت اضطراری به دولت مرکزی اختیارات فوق‌العاده در زمان بحران را می‌دهد و دولت می‌تواند برخی از حقوق اساسی شهروندان را به‌طور موقت محدود کند. بنابراین به نظر می‌رسد با این اقدام دولت می‌تواند برنامه قرنطینه دو هفته‌ای منطقه مادرید را نیز پیش ببرد. از جمعه هفته پیش این قرنطینه محدود در مادرید اجرایی شد.
اقدام‌های اخیر منجر به تشدید اختلاف بین دولت مرکزی پدرو سانچز و ایزابل دیاز آیوسو، رئیس محافظه‌کار منطقه‌ مادرید شده است. خانم دیاز آیوسو معتقد است که محدودیت‌ها «بیش از اندازه و غیرقانونی و برای اقتصاد محلی مضر است».
به دنبال دستور وزارت بهداشت اسپانیا، مقام‌های مادرید هفته گذشته با اکراه تمام سفرهای غیرضروری در داخل و خارج شهر و سایر شهرهای اطراف را ممنوع اعلام کردند.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، در منطقه مادرید طی دو هفته ۷۲۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین تعداد در اروپا پس از آندورا است.
پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست این کشور پیش از اعلام وضعیت اضطراری با رئیس منطقه‌ای مادرید تلفنی صحبت کرده و به او اولیتماتوم داده بود. طبق گزارش‌ها، سانچز به آیوسو گفته بود اگر به سرعت اقدام‌ها را جدی نگیرد یا تقاضای رسمی برای اعلام وضعیت اضطراری نکند، دولت مرکزی خود اقدام خواهد کرد.
تلاش ایتالیا برای جلوگیری از تعطیلی سراسری
نشریه دی سایت آلمان امروز (چهارشنبه) در گزارشی در خصوص وضعیت کرونا در ایتالیا نوشت: تعداد افراد آلوده به کرونا در ایتالیا به شدت در حال افزایش است و این بار نه تنها در شمال بلکه در دیگر مناطق این کشور وضعیت قرمز شده است. در چنین شرایطی دولت می خواهد از تعطیلی در سراسر کشور جلوگیری کند.
تا همین چند هفته پیش ، بسیاری از مردم ایتالیا فکر می کردند که بدترین مرحله همه گیری به پایان رسیده است. در اسپانیا ، فرانسه و حتی در آلمان ، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ سریعتر افزایش یافت اما وضعیت در ایتالیا همچنان قابل کنترل بود. با این وجود فقط در چند روز اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرده است. منحنی آلودگی ها اکنون در اینجا نیز به سرعت رو به صعود است.
روز دوشنبه ، مقامات ایتالیایی ۹۳۳۸ فرد تازه آلوده و ۷۹۷ بیمار را در بخش های مراقبت ویژه شمارش کردند. در همین رابطه «ماتئو باستتی» مدیر گروه بیماری های عفونی در بیمارستان جنوا سان مارتینو گفت: «این افزایش چندین دلیل دارد. ما در حال حاضر ۱۷۰ هزار تست در روز انجام می دهیم ، که بسیار بیشتر از بهار است. علاوه بر این ، بسیاری از ایتالیایی ها از تعطیلات خارج از کشور ویروس را با خود آورده اند.»
این بار نیز همانند بهار، شمال ایتالیا در ابتدای هفته با ۱،۶۸۷ مورد جدید بیشتر از مناطق دیگر تحت تأثیر قرار گرفته است و استان لومباردی به همراه میلان استان مجاورش (با ۸۱۴ مورد آلودگی جدید) کانون بحران هستند. به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا «آتیلیو فونتانا» رئیس منطقه لومباردی می خواهد از روز پنجشنبه در ساعت ۱۱:۰۰ در کل منطقه مقررات منع رفت و آمد برقرار کند.
این بار اما اوضاع در منطقه کامپانیا در جنوب ایتالیا نیز که در بهار کمی در امان بود، جدی است. اکنون این منطقه با ۱۵۹۳ آلودگی جدید درست پس از لمباردی قرار دارد. روز دوشنبه نیز از منطقه خبر رسید که «مائوریتزیو دی مائورو» مدیر کل بیمارستان کوتوگنو در ناپل آلوده شده است. دی مائورو اولین کسی بود که در اوایل سپتامبر با توجه به افزایش تعداد عفونت ها در ناپل هشدار فوری داد.

کشورهایی که کرونا را جدی نگرفته اند
نشریه مورگن پست در گزارشی با اشاره به وخامت اوضاع در اروپا از بی تفاوتی برخی کشورها نسبت به انتشار و گسترش همه گیری کرونا خبر داد و نوشت: آلودگی به ویروس کرونا در هر جایی امکان پذیر است. با این حال ، برخی از کشورها در اروپا در حال حاضر تعداد نسبتاً کمی از آلودگی را ثبت می کنند. در مورد سفر به این کشورها نه هشدار داده شده و نه توصیه ای می شود.
بلغارستان در دریای سیاه در حال حاضر به درجات مختلف تحت تأثیر همه گیری کوید-۱۹ قرار دارد. در حال حاضر آلمانی ها می توانند بدون آزمایش کرونا به بلغارستان سفر کرده و در مکانهایی مانند صوفیه ، منطقه اطراف وارنا یا بورگاس به تعطیلات بروند. این امر در مورد مناطق بلاگوئوگراد و تارگوویسته اعمال نمی شود ، زیرا به دلیل تعداد زیاد آلودگی ها در مناطق خطرناک طبقه بندی شده اند.
در دانمارک رستوران ، کافه و مغازه باز است و گردشگران از آلمان در همسایه شمالی ما نیز مورد استقبال قرار می گیرند. از نظر آلمان این کشور نسبتاً امن است به استثنای منطقه هووئستادن که پایتخت کپنهاگ نیز در آن قرار دارد. این یک منطقه خطرناک محسوب می شود.
برای کسانی که می خواهند در پاییز دوباره از خورشید لذت ببرند ، یونان می تواند انتخاب درستی باشد. طبق دولت فدرال ، این کشور فقط 'نسبتاً متوسط ​​تحت تأثیر قرار می گیرد' ، سفر به آنجا امکان پذیر است. با این حال ، تعطیلات باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از ورود به یونان با استفاده از فرم آنلاین ثبت نام کنند.
مسافران همچنین باید توجه داشته باشند که در حال حاضر شهرهای بزرگ آتن تعداد بیشتری از آلودگی ها و مواردی را که در تسالونیکی کمتر دیده می شوند ثبت می کنند. با این حال ، هشدارهای سفر در حال حاضر اعمال نمی شوند.
در حال حاضر هرکسی که مایل به سفر به سان مارینو باشد می تواند این کار را انجام دهد. همچنین هیچ هشدار مسافرتی برای جمهوری کوچک وجود ندارد. با این حال، نیاز به ماسک و همچنین قوانین مسافت و بهداشت اعمال می شود.
سلطنت کوچک لیختن اشتاین تاکنون نسبتاً تحت تأثیر تأثیرات بیماری همه گیر کووید-۱۹ قرار نگرفته است. برای استفاده از ماسک در محل هیچ گونه الزامی وجود ندارد. تعطیلات از آلمان می تواند بدون اقدامات احتیاطی خاص وارد کشور شود.
به گزارش ایرنا، تعطیلات در موناکو در حال حاضر امکان پذیر است ، اما اجرای آن برای مسافران آلمان دشوار است. زیرا ورود فقط از طریق کشتی یا از طریق منطقه خطر فرانسه امکان پذیر است. هر کسی که گزینه دوم را انتخاب کند باید پس از بازگشت به آلمان آزمایش کرونا را انجام دهد و در صورت لزوم قرنطینه شود.
اگر می توانید بدون سفر به لیسبون یا اقامت در منطقه نورت این کار را انجام دهید ، در حال حاضر می توانید بدون محدودیت بیشتر به پرتغال سفر کنید. اگرچه پایتخت و کلانشهرهای وابسته و همچنین منطقه نورت از مناطق پر خطر محسوب می شوند ، اما بقیه کشور تنها دارای آلودگی های کم هستند.
مروری بر تصمیمات کرونایی دولت های اروپایی
تارنمای شبکه خبری آلمان (RND) امروز (چهارشنبه) در گزارشی با انتقاد از ناهماهنگی بین دولت فدرال آلمان و دولت های محلی در تصمیم گیری برای نحوه مقابله با بحران کرونا، مروری بر تصمیمات اتخاذ شده توسط دیگر کشورهای اروپایی کرده و نوشته است:
انگلستان؛ جانسون با حق تصمیم گیری اضطراری
هنگامی که بوریس جانسون چند هفته پیش به اصطلاح 'قانون ۶' را معرفی کرد و هرگونه تجمع بیش از ۶ نفر را ممنوع کرد ، ده ها نماینده محافظه کار علیه نخست وزیر که با اختیارات اضطراری حکومت می کرد ، شورش کردند. او فقط می توانست با عقب نشینی، این شورش را از درون صفوف خود آرام کند. به این ترتیب از چند هفته پیش ، نمایندگان پارلمان حق رأی دادن به این اقدامات را دارند.
با این حال ، همه قوانین در سراسر انگلستان اعمال نمی شود. منتقدان بارها این مقررات «به سختی قابل کنترل» را ناسازگار و ارتباطات از طرف «داونینگ استریت» را گیج کننده دانستند. این هرج و مرج همچنین به دلیل سیستم سیاسی است: در حالی که ولز ، اسکاتلند و ایرلند شمالی دولت های ایالتی غیرمتمرکز دارند و می توانند خود در مورد محدودیت های محلی تصمیم بگیرند ، جانسون نقش دوگانه ایفا می کند. وی به عنوان نخست وزیر بر کل پادشاهی حکومت می کند ، اما همچنین رئیس کشور انگلیس است زیرا این بخش دولت ایالتی جداگانه ندارد.
این امر خصوصاً در شمال انگلستان که نمایندگان مردم در حال شورش علیه لندن هستند ، موجب نارضایتی شده است. با توجه به افزایش چشمگیر تعداد آلودگی ها و بیمارستان های پر خطر ، شهرداران و سیاستمداران محلی از اقدامات شدیدتر اعمال شده توسط پایتخت که می تواند بر اقتصاد از قبل متزلزل تأثیر بگذارد ، هراس دارند.
بوریس جانسون روز سه شنبه محدودیت های شدیدی را در منچستر به عنوان نقطه بحرانی اعمال کرد. از روز جمعه ، بالاترین سطح سیستم هشدار سه مرحله ای دولت در آنجا اعمال می شود و بر اساس آن، ساکنان دیگر مجاز به ملاقات اعضای دیگر خانوارها در داخل یا خارج نیستند و فقط در موارد اضطراری شهر را ترک می کنند. این مقررات در مورد لیورپول و منطقه مجاور لنکاوی نیز اعمال می شود.
بوریس جانسون دو هفته پیش یک سیستم سه مرحله ای ارائه داد که قرار بود کاتالوگ پیچیده مشخصات را 'ساده و استاندارد' کند. با استفاده از سیستم هشدار ، مناطق تحت تأثیر متفاوت بسته به آلودگی به یکی از سه سطح خطر تقسیم می شوند و سپس تحت محدودیت های اضافی خاص قرار می گیرند.
کافه ها، کلوب های تفریحی و ورزشگاه ها در بالاترین سطح بسته هستند ، در حالی که مدارس ، دانشگاه ها و مغازه ها همچنان باز هستند. در شهرها و مناطق سطح دو ، که در حال حاضر لندن جزو آن است ، کافه ها و بارها هنوز مجاز به خدمات هستند ، اما مردم دیگر اجازه ملاقات با سایرین را در اتاق های بسته مانند خانه و رستوران را ندارند.

فرانسه: تصمیم گیری در مورد نیازهای محلی با محوریت پاریس
از آنجا که تعداد آلودگی ها هفته ها به طور مداوم در حال افزایش است ، دولت در پاریس مجبور شده است اقدامات جدیدی را چندین بار اعلام کند. به منظور اعطای اختیارات گسترده به نخست وزیر، از جمله تصمیم در مورد محدودیت های خروج یا کنترل قیمت برخی محصولات 'وضعیت اضطراری بهداشت' ، که شورای وزیران مصوب کرده ، از هفته گذشته دوباره در حال اجرا است.
ماه هاست که در سراسر کشور در کلیه دفاتر ، مغازه ها ، حمل و نقل عمومی و در اکثر شهرهای الزام به استفاده از ماسک وجود دارد و هرکس با آن مخالفت کند باید انتظار ۱۳۵ یورو جریمه نقدی را داشته باشد. کارمندان شرکت ها همیشه باید از محافظ دهان و بینی استفاده کنند. در عین حال کارمندان تشویق می شوند که هفته ای دو تا سه روز در خانه کار کنند.
این آیین نامه ها توسط دولت فرانسه وضع شده است و بسیار کم مورد بحث قرار می گیرد، زیرا پارلمان در این کشور به طور سنتی نقش ضعیفی دارد. با این حال پارلمان در ماه مارس (فروردین) بسته اقدامات اضطراری را تصویب کرد که شامل تصمیمات اقتصادی ، مانند تصمیمات مربوط به کار کوتاه مدت نیز بود.
یونان: محدودیت ها بستگی به سطح هشدار دارد
یونان در صورت لزوم زنگ خطر را به صدا در می آورد. در ۷۴ منطقه این کشور بسته به موارد فعال کرونا و آلودگی های جدید ، چهار سطح زنگ هشدار مختلف از سبز تا زرد و نارنجی تا قرمز اعمال می شود. وضعیت همه مناطق را می توان بر روی نقشه دائماً به روز شده در اینترنت مشاهده کرد و محدودیت های مختلف بسته به سطح هشدار اعمال می شود.
در کل بیش از ۲۰۰ قانون دقیق وجود دارد ، از نیاز به ماسک گرفته تا مقررات از راه دور ، زمان آغاز فروش غذا و خرده فروشی تا مقررات برای مجامع عمومی و جشن های خصوصی ، رویدادهای ورزشی ، تئاترها و غیره. در حال حاضر از این ۷۴ منطقه، فقط در کوزانی در شمال یونان بالاترین میزان هشدار (قرمز) اعلام شده است.
الزامات در آیین نامه های صادر شده توسط دولت تنظیم می شود. و یک مرجع که توسط معاونان وزیر هدایت می شود ، در توافق با وزارت بهداشت و وزارت کشور و همچنین شورای تخصصی کرونا از وزارت بهداشت ، متشکل از دانشمندان مستقل، در مورد اقدامات فردی تصمیم می گیرد.
ایتالیا: دولت های محلی می توانند قوانین را تشدید کنند
از اواسط ماه جاری میلادی و با افزایش تعداد موارد ابتلا، مهار بیماری در ایتالیا دوباره سخت شد و دولت در رم به روش های کنترل شدیدتر روی آورد. اکنون در ایتالیا استفاده از ماسک در فضای باز نیز اجباری شده است.
در همین حال دولت جشن های عمومی را ممنوع کرده است ، برگزاری مهمانی های خصوصی و رفتن به رستوران ها محدود شده و مقررات منع رفت و آمد در حال اجرا است. در بعضی مناطق مانند کامپانیا مدارس و دانشگاهها دوباره تعطیل هستند. در تجمعات خصوصی نیز توصیه می شود که مردم حداکثر تا ۶ نفر دور هم جمع شوند.
در این کشور دولت های محلی ممکن است تصمیم بگیرند قوانین سختگیرانه تری نسبت به قوانینی که در سراسر کشور اعمال می شود ، وضع کنند ، اما نمی توانند اجرای آنها را از متوقف کنند. علاوه بر این ، وضعیت اضطراری اخیراً با تأیید هر دو مجلس (سنا و پارلمان) تا پایان ژانویه (دی ماه) تمدید شده است.
اسپانیا: مادرید برخلاف میل دولت های محلی، تصمیم خود را اجرا می کند
در اسپانیا تعداد زیادی از موارد کرونا باعث ایجاد محدودیت در زندگی عمومی در بسیاری از مکان ها شده است. موسسه روبرت کخ آلمان کل این کشور را به عنوان منطقه خطر طبقه بندی کرده است. اقدامات حفاظتی در بسیاری موارد به عهده مناطق خودمختار است که صلاحیت های آنها تقریباً با ایالت های فدرال آلمان قابل مقایسه است.
با این حال دولت مرکزی اکنون وضع اضطراری را در پایتخت مادرید اعلام کرده است تا بتواند تصمیمات خود را بر این مناطق تحمیل کند. از جمله این تصمیمات محدودیت های رفت و آمد در برخی شهرهاست که طبق آن شهروندان فقط با یک دلیل موجه (مثلا برای رفتن به محل کار) می توانند در معابر تردد کنند.
در بسیاری از مناطق ، اجتماعات بیش از ۶ نفر ممنوع است، دیسکوها و کلوپ های شبانه همچنان بسته هستند. در کل کشور - به غیر از چند استثناء - استفاده از ماسک در فضای باز نیز اجباری است و حداقل فاصله یک و نیم متری باید از افراد سایر خانوارها رعایت شود.

لهستان: طبقه بندی کشور به عنوان مناطق خطر
تعداد آلودگی ها در لهستان نیز به طور چشمگیری در حال افزایش است. بنابراین دولت اعلام کرده است که یک بیمارستان موقت در استادیوم ملی ورشو احداث خواهد کرد. قرار است در این هفته ۵۰۰ تخت در دسترس باشد که ۵۰ تخت آن برای بیماران مراقبت ویژه اختصاص می یابد.
دولت همچنین بسته به تعداد آلودگی ها مناطقی را در محدوده سبز ، زرد و قرمز طبقه بندی کرده است. در حال حاضر پایتخت و شهرهای بزرگ در محدوده زرد قرار دارند. در این مناطق برگزاری مراسم ازدواج ممنوع است ، استخرها و باشگاه های بدنسازی تعطیل هستند و دانشجویان با آموزش از راه دور آموزش می بینند. از ۱۰ اکتبر تقریبا تمامی مناطق این کشور در گروه 'زرد' قرار گرفته اند.
این بدان معناست که محافظت از دهان و بینی باید در بیرون نیز انجام شود ، تعداد افراد در وسایل حمل و نقل عمومی ، مغازه ها و کلیساها محدود است و از ساعت ۹ شب ممنوعیت رفت و آمد برقرار است.

مجارستان: بسته شدن مرزهای داخلی اتحادیه اروپا
در جنوب مجارستان ، تعداد آلودگی ها به شدت افزایش یافته است. این کشور از نظر آلودگی های جدید پس از فرانسه در جایگاه دوم قرار دارد، در نتیجه دولت این کشور کنترل مرزهای داخلی اتحادیه اروپا را دوباره آغاز کرده است. «ویکتور اوربان» نخست وزیر متقاعد شده است که 'ویروس از خارج آورده شده است'. از این رو خارجی ها مجاز به عبور از مرز نیستند و خروج از کشور فقط در مسیرهای خاص امکان پذیر است.
استثنائاتی برای شرکت کنندگان یا تماشاگران مسابقات ورزشی بین المللی ، مسافران تجاری یا مسافران خارج از اروپا وجود دارد. اتباع لهستان ، چک و اسلواکی و افرادی که بتوانند ثابت کنند قبلاً در ۶ ماه گذشته کووید-۱۹ داشته اند نیز مستثنی هستند.
در مغازه ها و اماکن عمومی داشتن ماسک الزامی است. رستوران ها ، بارها و کلوپ ها باید ساعت ۱۱ شب تعطیل شوند. بازدید از بیمارستان ها و سرای سالمندان ممنوع است. هر چند مقررات اعمال شده توسط دولت در بوداپست، محدود به پایان ماه جاری میلادی است، اما انتظار می رود با این شرایط این مقررات دوباره تمدید شود.
سوئد: بازنگری در تدابیر کرونایی برای زمستان
این کشور اسکاندیناوی تا کنون سیاست کرونایی آزاد را با محدودیت های کمی در زندگی عمومی دنبال کرده است. بدون علائم بیماری برای افراد استفاده از ماسک یا رعایت قوانین مسافتی الزامی نیست. رستوران ها فعال بوده و کافه ها تعطیل هستند. برای مراسمات حضور حداکثر ۵۰ نفر مجاز شناخته می شود. دولت به عقل سلیم مردم متوسل شده و به اقدامات بهداشتی داوطلبانه متکی است.
با این حال تعداد نسبتاً زیادی از مردم به همین دلیل جان خود را از دست داده اند؛ با حدود ۶۰۰۰ مرگ ، سوئد برای کشوری با جمعیت ۱۰ میلیون نفر مرگ و میر نسبتا زیادی داشته است. موسسه روبرت کوخ در حال حاضر پایتخت استکهلم را به عنوان منطقه خطرناک طبقه بندی می کند.
اما بازنگری در این تدابیر می تواند در زمستان آغاز شود زیرا ویروس شناسان از افزایش شدید موارد آلودگی به ویروس کرونا در زمستان طولانی و سرد سوئد می ترسند.
کد مطلب: 138593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *