۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶

اعتراض سراسری در اردن

مردم استان‌های مختلف اردن در اعتراض به بالا رفتن قیمت مشتقات نفتی به خیابان‌ها ریختند و با سر دادن شعار خواستار برکناری دولت شدند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «بریکینگ نیوز»، «امان» پایتخت اردن و تعدادی از استان‌های این کشور، عصر دیروز سه‌شنبه شاهد تظاهرات‌های مردمی گسترده‌ای بود.
بر اساس این گزارش، دلیل این اعتراض‌ها تصمیم دولت اردن مبنی بر آزاد کردن قیمت‌ مشتقات نفتی بود.
ده‌ها تظاهرات‌کننده نیز در نزدیکی میدان «جمال عبدالناصر» در مرکز امان، علیه «عبدالله النسور» نخست‌وزیر و دولتش شعار سر دادند و خواستار برکناری آن شدند.
شهر «اربد» نیز شاهد تظاهرات‌های مردمی علیه تصمیم دولت در آزاد کردن قیمت مشتقات نفتی بود.
استان «الکرک» نیز شاهد تظاهرات مشابهی علیه تصمیم دولت اردن بود و معترضان خواستار برکناری دولت اردن شدند.
استان «المفرق» نیز شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود. معترضان چندین دستگاه خودرو را به آتش کشیدند و راه اصلی شهر مفرق را بستند.
مردم استان «معان» نیز با برگزاری تظاهرات به بالارفتن قیمت مشتقات نفتی و سوخت اعتراض کردند.
معترضان عکس «عبدالله دوم» را آتش زدند.
خبرنگار پایگاه «المیادین» نیز اعلام کرد که تظاهرات مردمی سراسر استان‌های اردن را فرا گرفت و تعدادی از ساختمان‌های دولتی در «المزار» جنوبی به آتش کشیده شدند.
بر اساس این گزارش، مناطق مختلف اردن، از جمله «الرمثا»، «الصریح»، «حوارة» و «السلط» شاهد تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت اردن بود و معترضان در «ذبیان»، عکس «عبدالله دوم» شاه اردن را آتش زدند.
«حاتم الحلوانی» وزیر صنایع و بازرگانی اردن پیش از این تصمیمی را اعلام کرد که تا بر اساس آن اصلاحاتی در قیمت مشتقات نفتی کشور به وجود آید که به بالا رفتن قیمت سوخت منتهی شد.
کد مطلب: 13860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *