۰
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶

آماده باش ستاد مدیریت بحران

فرماندار ساوه گفت: زمین لرزه‌ای که کانون آن در نزدیکی بخش نوبران بود در این منطقه احساس شد و خسارتی به بار نیاورده است.
فرماندار ساوه گفت: زمین لرزه‌ای که کانون آن در نزدیکی بخش نوبران بود در این منطقه احساس شد و خسارتی به بار نیاورده است.

علی میرزایی شنبه سوم آبان ماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمین لرزه ای که بعدازظهر امروز به قدرت ۳.۸ در مقیاس ریشتر در حدود ۱۳ کیلومتری شهر نوبران بوقوع پیوست مناطقی از بافت شهری و روستایی این بخش را تکان داد.

وی افزود: به محض وقوع این حادثه و دریافت گزارش حادثه زلزله کلیه دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی در شهرستان ساوه و شهرداران و دهیاران روستاهای نوبران و کلیه تجهیزات مدیریت بحران به حالت آماده باش درآمدند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: علاوه بر آماده کردن کلیه تجهیزات امدادی و خودرویی به کلیه دستگاه های اجرایی در شهرستان ساوه ابلاغ شد تا در خصوص خارج کردن خودروهای امدادی از فضاهای مسقف اقدام کنند و بخشداران مرکزی و نوبران نیز به تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی نیز ابلاغ کردند تا کلیه نیروها در حالت آماده باش باشند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه این زمین لرزه هیچ خسارتی، اعم از مالی و جانی در پی نداشته است و ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل بسر می برند.

میرزایی افزود: کانون زمین لرزه بخش نوبران نبوده است بلکه زمین لرزه امروز در نقطه ای دیگر بوقوع پیوسته و در بخش هایی از نوبران احساس شده است.

در همین رابطه رئیس جمعیت هلال احمر ساوه نیز گفت: در پی وقوع زمین لرزه در حوالی نوبران و همچنین در استان قزوین، جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه ضمن اعزام یک تیم ارزیاب به منطقه نوبران، با فراخوان نجاتگران داوطلب و پرسنل هلال احمر، جلسه هماهنگی نیروهای امدادی را جهت پاسخگویی بهینه در صورت بروز حوادث احتمالی تشکیل داد.

سید لقمان حسینی افزود: با اعلام مدیریت بحران، این اداره با فراخوانی نیروهای امدادی در حالت آماده باش کامل بسر می برد.

کد مطلب: 138613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *