۰
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶
انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان توسط نمایندگان!

در خوزستان چه خبر است؟

در روز‌های اخیر، خبری در رسانه‌های محلی خوزستان منتشر شد که بر اساس آن، مجمع نمایندگان خوزستان برای تعیین مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تشکیل جلسه داده و پس از مصاحبه با برخی گزینه‌های مطرح، رای گیری انجام داده و مدیرکل جدید را انتخاب کرده اند!
در روز‌های اخیر، خبری در رسانه‌های محلی خوزستان منتشر شد که بر اساس آن، مجمع نمایندگان خوزستان برای تعیین مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تشکیل جلسه داده و پس از مصاحبه با برخی گزینه‌های مطرح، رای گیری انجام داده و مدیرکل جدید را انتخاب کرده اند!
به گزارش «تابناک»؛ انتشار این خبر به قدری عجیب بود که واکنش بسیاری از فعالان اجتماعی، سیاسی و اهالی ورزش در خوزستان را برانگیخت و برخی رسانه‌ها نیز به انتقاد از این اقدام پرداخته و خواستار حفظ استقلال و رعایت اصل تفکیک قوا شدند.
در حالی که انتصاب مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به موجب قانون از اختیارات بالاترین مقام ارشد دستگاه هاست و در وزارتخانه‌های دولتی، این مسئولیت به عهده وزراست، ورود نمایندگان که بر اساس قانون اختیاری در این زمینه ندارند، نقض اصل استقلال و تفکیک قوای سه گانه محسوب می‌شود.
پس از آنکه در فضای رسانه‌ای خوزستان، اخباری مبنی بر تغییر مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بدلیل انتقادات وارده به عملکرد وی منتشر می‌شد، گمانه زنی‌ها برای تعیین مدیرکل جدید به جریان افتاد و نام‌های مختلفی به گوش می‌رسید. جمعی از فعالان حوزه ورزش و حامیان دولت، گزینه مدنظر خود را به وزیر معرفی و نمایندگان نیز گزینه‌های مختلفی را مطرح کردند. اما آنچه عجیب به نظر می‌رسید ورود نمایندگان و رای گیری آن‌ها و تعیین مدیرکل جدید جهت انتصاب توسط وزیر ورزش و جوانان بود. بنا بر گزارش خبرنگار ما، در میان نمایندگان نیز اختلافات بسیاری بر سر این موضوع ایجاد شده و اگر چه گزینه تعیین شده توسط تعدادی از نمایندگان بعنوان گزینه مجمع معرفی شده، به نظر می‌رسد تبعات اختلافات نمایندگان بر عملکرد مجمع نمایندگان خوزستان در آینده نیز سایه بیفکند.
اینکه چرا نمایندگان بجای ایفای وظایف نمایندگی یعنی قانونگذاری و نظارت، بر خلاف قانون به عرصه اجرا و انتصاب مقامات دولتی نیز ورود می‌کنند، موضوعی است که رئیس مجلس نیز باید تذکرات لازم را برای حفظ استقلال قوه مقننه و قوه مجریه بدهند؛ اما از طرفی مسئولان دولت نیز باید در این زمینه حساسیت لازم را به خرج داده و اجازه ندهند حدود و حقوق قانونی اختیارات دولت نقض و خدشه دار شود.
پیش از این، رئیس مجلس در حاشیه سفر استانی به خوزستان در جمع خبرنگاران تاکید کرده بود: نمایندگان خودشان وقتی قانون وضع می‌کنند هم به طور قانونی و هم شرعی و اخلاقی خودشان باید جزو اولین کسانی باشند که قانون را اجرا می‌کنند.
قالیباف در خصوص دخالت نمایندگان در انتصابات مقامات دولتی گفت: اگر کسی در مجلس در امورات اجرایی دخالت کند، این خلاف قانون است و نباید این کار را انجام دهد.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی با نمایندگان مجلس یازدهم نکاتی را اشاره فرمودند و با رهنمود‌های دیگر که یک بخشی از آن نظارت بر نمایندگان مجلس است، یک هیات هفت نفره انتخاب شد و اقدامات خلاف قانون آن‌ها توسط این مرکز پیگیری می‌شود و هر جا گزارشی به گونه «مستند» به این مرکز ارسال شود، نظارت بر رفتار نمایندگان در دستور کار قرار می‌گیرد و در این راستا همه امکان ارسال گزارش دارند. پیش از این آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان نیز نمایندگان را از دخالت در انتصابات مقام‌های دولتی برحذر داشته بود.
حال باید دید واکنش وزیر ورزش و جوانان به دخالت تعدادی از نمایندگان در انتصابات این وزارتخانه و بطور خاص مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان چیست. آیا وزیر از سیاست عمومی رئیس جمهور و دولت برای حفظ استقلال قوه مجریه و حقوق و اختیارات قانونی آن صیانت خواهد کرد یا به خواسته آنان تمکین نموده و اختیار تعیین مدیرکل جدید را به آن‌ها واگذار خواهد کرد؟ به ویژه آنکه نمایندگان حامی گزینه تعیین شده، از منتقدان رئیس جمهور نیز هستند.
کد مطلب: 138628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *