۰
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۸

انتقاد اوباما از مدیریت کرونایی ترامپ

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتقاد از مدیریت ترامپ در مهار کرونا به بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیوست.
انتقاد اوباما از مدیریت کرونایی ترامپ
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتقاد از مدیریت ترامپ در مهار کرونا به بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیوست.
به گزارش ایرنا از تارنمای هیل، باراک اوباما روز یکشنبه با درخواست از رای‌دهندگان آمریکایی برای حمایت از جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، توئیت سال گذشته جو بایدن را که در آن هشدار داده بود ترامپ برای شیوع کرونا آمادگی نداشته است، بازنشر کرد.
بایدن در توئیت اواخر اکتبر ۲۰۱۹ خود پیش از آنکه شیوع کرونا به طور جدی به آمریکا برسد، عنوان کرده بود: ما (آمریکا) برای همه‌گیری کرونا آماده نیستیم. ترامپ پیشرفت‌هایی را که رئیس‌جمهوری اوباما و من با هدف تقویت امنیت بهداشت جهانی ایجاد کرده بودیم، به عقب راند. ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که در میان مردم اعتمادسازی کند، بر تهدیدهای واقعی تمرکز داشته باشد و دنیا را برای متوقف کردن شیوع کرونا بسیح کند.
این در حالی است که ترامپ همواره مدعی شده است او به موقع اقدام کرده و بایدن در اوایل ماه میلادی اقدام ممنوعیت ورود از چین را بیگانه‌ستیزی دانسته است.
مساله مهار کرونا به موضوع شماره یک آمریکا تبدیل شده است چرا که این کشور با شناسایی نزدیک به 9 میلیون مبتلا و داشتن نزدیک به 223 هزار جان باخته، رتبه نخست گسترش کرونا را دارد. این همه‌گیری باعث از دست رفتن میلیون‌ها شغل و سقوط شدید اقتصاد آمریکا شده است.
به این ترتیب، اوباما که این روزها به صراحت و علنی برای کارزارهای انتخاباتی بایدن به ویژه در پنسیلوانیا و فلوریدا رفته و سخنرانی می‌کند، مهار کرونا را نقطه ضعف ترامپ می‌داند و در این یادداشت توئیتری اظهار می‌کند: هشت ماه پس از همه‌گیری کرونا و همزمان با اینکه شمار مبتلایان رکوردها را می‌شکند، ما به دولتی نیاز داریم که پرچم سفید را به اهتزاز در نیاورد( اشاره به اینکه تسلیم نشود).
بایدن نیز ترامپ را متهم کرد که با "اقدامات کوته‌بینانه" توان این کشور برای مقابله با همه‌گیری‌ها را تضعیف کرده است.
مردم آمریکا از روز شنبه این هفته شاهد بالارفتن بی‌سابقه مبتلایان به ویروس کرونا بوده‌اند و تنها در یک روز ۸۳ هزار نفر در ایالات متحده به کووید- ۱۹ مبتلا شدند.
روند گسترش کرونا در آمریکا در حالی شیب صعودی خود را طی می‌کند که ترامپ دوباره با کم اهمیت جلوه دادن بحران کرونا، در پیامی توئیتری دوباره به جای پاسخ دادن به نحوه مدیریت خود، رسانه‌ها را به بزرگنمایی خطرات کرونا متهم کرد.
کد مطلب: 138661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *