کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سقوط ۲ درصدی قیمت نفت

5 آبان 1399 ساعت 12:01

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و نگرانی های مرتبط با وضعیت تقاضا، حدود دو درصد سقوط کرد.


قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و نگرانی های مرتبط با وضعیت تقاضا، حدود دو درصد سقوط کرد.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۷۰ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۱ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۹ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص مدت کوتاهی پس از آغاز معاملات روز جاری بیش از یک دلار سقوط کرده بود.
بهای نفت برنت هفته گذشته ۲.۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.
آمریکا در مدت دو روز تا شنبه بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و موارد جدید ابتلا در فرانسه روز یکشنبه به بیش از ۵۰ هزار نفر رسید که بیانگر وخامت شیوع همه گیری کووید ۱۹ است.
در بخش عرضه، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه به وضعیت اضطراری صادرات نفت از دو بندر مهم پایان داد و اعلام کرد تولید نفت در مدت چهار هفته آینده به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این افزایش تولید سریع تر از پیش بینی تحلیلگران خواهد بود.
تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید ۱۹ و محدودیت های بیشتر رفت و آمد در اکثر نقاط اروپا، در فضای بازار نفت تاثیر گذاشته و نگرانی ها نسبت به پیامد محدودیت های جدید بر تقاضا برای نفت را برانگیخته است. این حقیقت که نفت لیبی سریعتر از حد انتظار به بازار برمی گردد هم اوضاع را پیچیده تر کرده است.
گروه اوپک پلاس قرار است طبق توافق آوریل، تولید نفت را در ژانویه سال ۲۰۲۱ به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد. با این حال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هفته گذشته خاطرنشان کرد ممکن است با تمدید توافق محدودیت عرضه در سطح فعلی موافقت کند.
بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش روز جمعه شرکت بیکر هیوز، شرکت های انرژی در آمریکا شمار دکل های حفاری نفت و گاز را در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر پنج حلقه افزایش داده و به ۲۸۷ حلقه رساندند که بالاترین میزان از ماه مه بود


کد مطلب: 138679

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138679/سقوط-۲-درصدی-قیمت-نفت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir