۰
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۲

رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برای بررسی لایحه حمایت از مالکیت صنعتی گفت: با توجه به گزارش کمیته مربوطه و توضیحات نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون با ماده واحده این لایحه مخالفت کرد چرا که لایحه حمایت از مالکیت صنعتی با کنوانسیون‌های جهانی و قوانین مغایر بوده و تصویب آن موجب آشفتگی در بسیاری از قوانین و نظامات موجود در حوزه مالکیت صنعتی می‌شود.
وی افزود: به زعم نمایندگان دولت، لایحه حمایت از مالکیت صنعتی ناقص است به همین دلیل لایحه جدیدی در این زمینه تدوین شده که ارائه خواهد شد.
فیروزی با اشاره به بررسی طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی نیز گفت: براساس این طرح مبنای ارز کالاهای وارداتی تعیین می‌شود. در حال حاضر به ازای تمام کالاهای وارداتی ۵ درصد حقوق گمرکی دریافت می‌شود و مبنای ارز نیز ۴۲۰۰ تومان است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: پس از تبادل نظر، اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون امور گمرکی مصوب ۲۲ آبان ۱۳۹۰ جایگزین طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی شود و این موضوع تحت عنوان تبصره‌ای ذیل ماده ۱۴ قانون امور گمرکی بررسی شود.
وی همچنین از بررسی سوالات نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: از آنجایی که نمایندگان سوال‌کننده، سوالات خود را پس گرفتند این موضوع از دستورکار کمیسیون صنایع و معادن خارج شد.
کد مطلب: 138764
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *