۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴

دستگیری ۲۵ متهم معاملات فردایی در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ۲۵ نفر از متهمانی که دست به التهاب بازار ارز، طلا و سکه زده و در معاملات فردایی فعال بودند، دستگیر شدند.  
دستگیری ۲۵ متهم معاملات فردایی در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ۲۵ نفر از متهمانی که دست به التهاب بازار ارز، طلا و سکه زده و در معاملات فردایی فعال بودند، دستگیر شدند.  
به گزارش ایرنا سرهنگ ولیپور گودرزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه معاملات فردایی کاری غیرقانونی و شرعی است چراکه در آن کالایی جابه‌جا نمی‌شود، اظهار داشت: این افراد سودجو با سرمایه اندک وارد بازار شده بودند و در فضای مجازی به فروش فرضی اقدام می‌کردند.
وی به گردش مالی معاملات فردایی نیز اشاره و بیان کرد: گردش حساب تعدادی از این متهمان حدود هزار میلیارد تومان بوده است.  
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: پلیس امنیت موضوع را از هفته گذشته و پس از جلسه‌ای مشترک بین پلیس و بانک مرکزی و دادسرا پیگیری کرد که در مرحله اول پنج نفر از اعضای این معاملات دستگیر شدند و روز گذشته هم ۲۰ نفر که در فضای مجازی معاملات فردایی را انجام می‌دادند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.  
وی تاکید کرد: طرح مبارزه با معاملات فردایی ادامه دارد و متهمان آن مورد تعقیب فضایی قرار می‌گیرند.  
به گفته سرهنگ «گودرزی» ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی از ابتدای امسال تاکنون شناسایی و دستگیر شده‌اند و ارزهای کشف شده از آنان در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.  
وی با اشاره به دستگیری متهمان پرونده اقتصادی زمین در تهران نیز اظهار داشت: ۲ متهم که بیش از هزار نفر شاکی داشتند و از سال ۱۳۹۳ وجه دریافت کرده بودند، شناسایی شدند.  
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اضافه کرد: این متهمان که فراری بودند با اقدام پلیسی دستگیر و تحویل دادسرا شدند.  
وی از کشف کالای قاچاق خبر داد و افزود: انباری با ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق دپو شده شناسایی و توقیف شد که ارزش اموال مشکوفه ۱۴۰ میلیارد تومان بود.  
وی افزود: همچنین کارگاه داروهایی از درد مفاصل که به صورت غیربهداشتی تولید و با برندهای خارجی بسته‌بندی می‌شد، شناسایی و پلمب شد.  
سرهنگ «گودرزی» همچنین از رصد احتکار کالاهای اساسی به صورت روزانه خبر داد و افزود: با استفاده از اطلاعات و گزارش‌های مردمی و با همکاری تعزیرات، انبارها شناسایی می‌شود و در همین رابطه انبار ۲۲ تنی روغن جامد شناسایی و کالاهای آن به بازار تزریق شد.
به گزارش ایرنا فروشندگان دلار، ارز، طلا یا سکه فردایی، در حقیقت آن را در اختیار ندارند و معامله‌های آنان تنها به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت انجام می‌شود؛ جالب اینکه این فروشندگان فردایی گاهی به وعده خود برای تحویل دلار، ارز، طلا یا سکه عمل نمی‌کنند.
کد مطلب: 138794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *