۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶
وزارت بهداشت یمن:

سازمان ملل با تلاش‌ها مخالفت می‌کند!

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد: سازمان ملل از همه اصول و مبادی مکتوبش که تنها نوشته‌ای بر روی کاغذ است، دست برداشته و در فاجعه یمن رسوایی زیادی به بار آورده است و نقش حقیقی‌اش که زمینه سازی برای کشورهای مستکبر جهانی به منظور اشغال و سرقت ثروت‌های جهان است، برملا شد.
سازمان ملل با تلاش‌ها مخالفت می‌کند!
سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفته است که سازمان ملل از همه اصول و مبادی مکتوبش که تنها نوشته‌ای بر روی کاغذ است، دست برداشته و در فاجعه یمن رسوایی زیادی به بار آورده است و نقش حقیقی‌اش که زمینه سازی برای کشورهای مستکبر جهانی به منظور اشغال و سرقت ثروت‌های جهان است، برملا شد.


وی در ادامه افزود: سازمان ملل متحد دو بار اقدام به خارج نمودن نام عربستان از فهرست سیاه کشتار کودکان یمنی کرده است یکی در تاریخ ۲۰۱۶/۶ و دیگری ۲۰۲۰/۶ و این در حالی است که بیشتر از ۳۰۰۰ کودکان یمنی با حملات مستقیم هوایی این  رژیم کشته و صدها کودک دیگر هم در نتیجه محاصره بسیار ضعیف و لاغر شده‌اند.

دکتر «یوسف الحاضری» درباره استفاده متجاوزان یمن از سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه و تاثیرات مخرب این سلاح‌های غیر متعارف که علیه مردم مظلوم یمن و بی‌گناه استفاده شده و اینکه چه تعداد از مردم یمن قربانی این سلاح‌ها شده‌اند؟ تصریح کرد: «می‌توان برای تاثیرات سلاح‌های شیمیایی دو سطح نزدیک و دور را در نظر گرفت، در سطح نزدیک موارد سقط جنین افزایش یافته و شمار تولد کودکان با نقص مادرزای نیز زیاد است. به علت وضع بد مالی که در نتیجه تجاوز و محاصره به وجود آمده است، موارد بسیار زیادی از سقط جنین‌ها که در نهایت هم منجر به مرگ می‌شود، در سکوتی کامل در منزل به وقوع می‌پیوندد و به همین علت هیچ سندی در این زمینه وجود ندارد اما به صورت اجمالی می‌توانیم بگوییم که موارد سقط جنین تا ۱۵ درصد و نقص مادرزادی تا دو درصد افزایش یافته است.»

این مقام مسؤول وزارت بهداشت یمن در ادامه خاطرنشان کرد: «به علت اینکه ائتلاف متجاوز به سمت رشته کوه‌های یمن بسیار زیاد شلیک می‌کند، این کوه‌ها پر شده از سلاح‌ها (ی عمل نکرده) و به محض برخورد کودکان، این سلاح‌ها منفجر شده و در نتیجه موارد زیادی از مجروحیت به این منوال را شاهد هستیم که اکثر دچار قطعی دست و پا می‌شوند.»

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه، وضعیت و شرایطی را که نبود امکانات در یمن برای مردم این کشور و به ویژه کودکان یمنی که این روزها در گرسنگی به سر می‌برند به وجود آورده، اینگونه تشریح کرد: ۴۸ درصد از کودکان کمتر از پنج سال، یعنی از مجموع ۵/۵ میلیون کودک ۲/۵ کودک مبتلا به سوء تغذیه هستند که حال ۵۰۰ هزار تن از این کودکان بسیار وخیم و حاد است.

این مقام مسؤول در وزارت بهداشت یمن افزود: بیش از ۸۰ هزار کودک یمنی به علت صدای انفجارهایی که موشک‌های ائتلاف متجاوز به وجود می‌آورند، به بیماری‌های روحی مختلف مبتلا هستند. همچنین دهها هزار کودک، به بیماری های مزمن دیگر مبتلا هستند که به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء از اوت ۲۰۱۶ تا به امروز از رفتن به خارج برای درمان محرومند. به صورت اجمالی وضعیت کودکی خارج از وضعیت عمومی یمنی‌ها نیست اما سخت‌تر، بی‌رحمانه‌تر و فراگیرتر است.

دکتر «یوسف الحاضری» در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک مقام بلندپایه وزارت بهداشت یمن از کشورهای اسلامی و آزادگان جهان چه انتظاری دارید؟ گفت: «بعد از گذشت ۲۰۳۰ روز چه کاری کردند؟ تا از آنان انتظار داشته باشیم، آیا سازمان‌های اسلامی پویا و فعال، واقعی، قوی و با ایمان اصلا وجود دارند که از آنان چیزی انتظار داشته باشیم اما کشور ایران و برخی از جنبش‌های مقاومت را در اینجا و آنجا مستثنی می‌کنیم، برخی کشورهای عربی و اسلامی ماموریت آمریکا و رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهند و به اجرا درمی‌آورند و خون فرزندانشان را برای حمایت از خون ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی فدا می‌کنند ما از اینها هیچ چیزی، به جز همه نوع شر و بدی را انتظار داریم و کشوری که آنها را رهبری می‌کند همان شاخ شیطان نجدی سعودی است.

گفتنی است، عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم‌پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. 

کد مطلب: 138832
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *