۰
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

چند کرمانی قربانی کرونا شده‌اند؟

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به رتبه کشورهای مختلف در میزان مرگ و میر عنوان کرد: ایران رتبه ۲۵ در دنیا دارد و بلژیک رتبه دوم دارد و در کشور ما به ازای یک میلیون نفر ۴۰۰ نفر و در استان ۳۳۵ نفر فوت کرده است.
چند کرمانی قربانی کرونا شده‌اند؟
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به رتبه کشورهای مختلف در میزان مرگ و میر عنوان کرد: ایران رتبه ۲۵ در دنیا دارد و بلژیک رتبه دوم دارد و در کشور ما به ازای یک میلیون نفر ۴۰۰ نفر و در استان ۳۳۵ نفر فوت کرده است.
"نوذر نخعی" عصر امروز هشتم آبان‌ماه در نشست خبری با محوریت تحلیل وضعیت کرونایی استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی نقاط استان کرونا پیک زده و در برخی مناطق شیوع زیادی نداریم، اظهار کرد: شیوع کرونا به شرایط اقلیمی، اقدامات کنترلی و نظارتی و کم کردن تماس اجتماعی مردم بستگی دارد و این ویروس در سرما قوی‌تر است و با بسته شدن درب‌ها و پنجره‌ها و عدم تهویه هوا مناسب از دلایل افزایش تعداد مبتلایان است.
وی با اشاره به تجربیات کشورهای دیگر در اعمال محدودیت‌های سختگیرانه، اظهار کرد: براساس تجربیات کشورهای دنیا هر چه کنترل‌ها دقیق‌تر بوده بهتر جواب گرفته‌اند و اکنون وقت آن رسیده که شاخص‌های سخت‌گیری را افزایش دهیم و هر جا تمکین استفاده از ماسک بیشتر بوده شاهد روند نزولی ابتلا در آن مناطق بوده‌ایم.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: هر چه زیرساخت‌های الکترونیک بیشتر باشد شیب ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند زیرا مردم بدون حضور در جامعه می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.
وی با اشاره به رتبه کشورهای مختلف در میزان مرگ و میر عنوان کرد: ایران رتبه ۲۵ در دنیا دارد و بلژیک رتبه دوم دارد و در کشور ما به ازای یک میلیون نفر ۴۰۰ نفر و در استان ۳۳۵ نفر فوت کرده است.
به گزارش ایسنا، یوسف جعفری رییس اتاق اصناف کرمان نیز در این جلسه گفت: از امروز آرایشگاه زنانه تعطیل شده‌اند و اگر جایی باز باشد حتما با آنها برخورد می‌شود و نانوایی‌ها باید باز باشند ضمن آنکه قنادی‌ها نیز چون شیرینی از قبل دارند امروز جزی نظارت ما نبودند اما از شنبه قنادی‌ها باید تعطیل باشند.
نویدی مدیرکل نظارت و بازرسی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اداری استان را خود استانداری نظارت می‌کند که در شهر کرمان ۷۵ دستگاه و ۷۴۲ اداره در شهرستان‌ها داریم که ۱۷ بازرس در کرمان و ۳۲ بازرس در شهرستان‌ها کار بازرسی از ادارات را انجام می‌دهند که طبق گزارش بازرسین تقریبا دستگاه‌های اجرای ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
وی با اشاره به بازرسی‌های ۴ ماه اخیر در استان کرمان ادامه داد: از تیرماه تا مهرماه ۲۱۶۶۶۹ مورد بازرسی از حدود ۱۰۲ هزار مکان شده است که یکسری مکان‌ها ماهانه و برخی هفتگی بازرسی می‌شوند.
نویدی افزود: از ۲۱۶۶۶۹ بازرسی به ۵۵۲۷۲ مورد تذکر شفاهی داده شده، ۱۵۱۱۲ تذکر کتبی و ۱۹۸۸ مورد تعطیلی داشتیم و مابقی رعایت کرده‌اند.
کد مطلب: 138877
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *