کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کرمان:

مرکز کنترل ترافیک شهری راه‌اندازی شد

8 آبان 1399 ساعت 21:33

شهرداری کرمان اظهار کرد: شهرداری کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان اقدام به راه‌اندازی این مرکز کرده است.


شهرداری کرمان اظهار کرد: شهرداری کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان اقدام به راه‌اندازی این مرکز کرده است.

"مهران عالم‌زاده" در جمع خبرنگاران حرکت به سمت هوشمندسازی در حوزۀ مدیریت شهری را از موضوعات مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند، ازجمله اقدامات مهم در این زمینه است.
سیدمهران عالم‌زاده ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری که به همت شهرداری کرمان تجهیز و آماده شده، در قالب پویش «افتتاح» و با شعار «هر هفته یک افتتاح» به بهره‌برداری ‌رسید.
وی افزود: شهرداری کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان اقدام به راه‌اندازی این مرکز کرده است.
شهردار کرمان با بیان اینکه این سامانه برای ثبت هوشمند تخلفات و اِعمال قانون رانندگان ایجاد شده و با راه‌اندازی آن تخلفات رانندگان در لحظه، رصد می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، به امنیت بالاتری دست پیدا خواهیم کرد.
عالم‌زاده امنیت را بزرگترین نعمت در هر جامعه‌ای دانست و ضمن قدردانی از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی نقش بسزایی در ایجاد نظم و تأمین امنیت در جامعه ایفا می‌کند.
وی در ادامه، آموزش و فرهنگ‌سازی را از موضوعات مهم در حوزۀ حمل‌ونقل و ترافیک برشمرد و اظهار کرد: شهرداری کرمان سعی دارد با ساخت کلیپ و انیمیشن و همچنین استفاده از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی شهری، در زمینۀ فرهنگ‌سازی در حوزۀ حمل‌ونقل عمومی و ترافیک، اقدامات مؤثری انجام دهد.
شهردار کرمان ناوگان حمل‌ونقل عمومی خوب، سریع، مطمئن و در دسترسِ همگان را یکی از عوامل مهم در کاهش مشکلات ترافیکی دانست و گفت: ارتقای حوزۀ حمل‌ونقل عمومی در این دوره با جدیت در دستور کار قرار گرفته و طی سال گذشته 25 دستگاه اتوبوسِ ناوگان حمل‌ونقل عمومی بازسازی شد.
عالم‌زاده افزود: در سال‌جاری نیز 20 دستگاه اتوبوس بازسازی می‌شود؛ ضمن اینکه با حمایت شورای اسلامی شهر نیز توانستیم 20 دستگاه اتوبوس جدید را با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان خریداری کنیم که به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شوند.
وی با اشاره اقدامات خوبی که در حوزۀ حمل‌ونقل عمومی رقم خورده است، گفت: ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و توجه به نظام حمل‌ونقل عمومی به‌صورت یکپارچه نیز از موضوعات مهم و حائز اهمیت است که با بررسی‌های انجام‌شده، هشت مسیر دوچرخه‌سواری در اولویت طرح جامع شهر کرمان دیده شده و براساس نیاز و اولویت در نقاط مختلف شهر ایجاد خواهد شد.
شهردار کرمان ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، اصلاح هندسی معابر و اجرای طرح‌های ترافیکی را از دیگر برنامه‌های حوزۀ حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: مکانیزه کردن مرکز کنترل ترافیک شهری درجهت ثبت و رصد تخلفات ترافیکی جهت اِعمال قانون نیز ازجمله اتفاقات خوبی است که در زمینۀ ایجاد نظم و انضباط ترافیکی انجام گرفته است.
عالم‌زاده افزود: از دیگر مزایای مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری کرمان، روان‌سازی ترافیک، جلوگیری از ترددهای خطرآفرین در سطح شهر و افزایش آرامش شهروندان است.
وی از تجهیز خودروی سامانۀ مکانیزۀ ثبت تخلفات رانندگی، اهدایی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان نیز خبر داد و افزود: از قابلیت‌های این خودرو می‌توان به امکان ثبت تخلف خودروهای پارک‌شده در حاشیۀ خیابان ازجمله پارک دوبل و توقف‌ممنوع و نظارت بر تمام توقف‌های غیرمجاز، نظارت و کنترل تردد خودروها و شناسایی جهت اعمال قانون رانندگانی که حرکات نمایشی و خطرآفرین دارند و همچنین ثبت و نظارت بر تصادف‌های درون‌شهری اشاره کرد.


کد مطلب: 138883

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/138883/مرکز-کنترل-ترافیک-شهری-راه-اندازی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir