۰
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹

رنگ آمیزی یک محله تهران با مشارکت اهالی

کوچه خسرو قدیانی در محله دستغیب منطقه ۹ با مشارکت اهالی محل رنگی شد تا فضای رخوت و سستی را از این محل دور کند و روحیه اهالی آن را با رنگهای دیوار و کف بالا ببرد.
رنگ آمیزی یک محله تهران با مشارکت اهالی
 کوچه خسرو قدیانی در محله دستغیب منطقه ۹ با مشارکت اهالی محل رنگی شد تا فضای رخوت و سستی را از این محل دور کند و روحیه اهالی آن را با رنگهای دیوار و کف بالا ببرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه در حاشیه افتتاح کوچه رنگی به خبرنگار شهر درباره این پروژه توضیح داد و گفت: کوچه خسرو قدیانی یکی از کوچه های محله دستغیب است که بافت قدیمی تری دارد و در بازدیدهای میدانی توجه ما را جلب کرد تا برای بهسازی و اجرای پروژه رنگی از آن استفاده شود. و مشاور پروژه  هم بعد از بررسی های خود این کوچه را انتخاب کرد و اینکار به صورت آزمایشی اجرا شد تا اگر به مشکلی برنخوریم در کوچه های دیگری هم اجرا شود. رنگ های استفاده شده در این کوچه بعد از پرسش نامه هایی که در محل توزیع شد، انتخاب شدند. در دیوارها هم رنگ استفاده شد اما آنچه تاثیر بیشتر دارد اجرای رنگ ها در کف است .
موسوی لاری ادامه داد: برای اجرای این پروژه کار مفصلی به لحاظ مطالعاتی انجام شد. اول دیوارها بهسازی شد و سپس شهرداری آنها را رنگ کرد و طرح مشاور را در جداره ها پیاده کرد. در کف چون دسترسی راحت تر بود بعد از بهسازی کف و آسفالت جدید. اما کف با مشارکت مردم و مخصوصا کودکان و مادران به اجرا در آمد. قرار بود این پروژه در هفته وحدت افتتاح شود اما بنا به ملاحظاتی امروز اجرا شد .
شهردار منطقه ۹ ادامه داد:  برای کوچه هایی که پروژه رنگ آمیزی اجرا میشود، مبلمان خاصی طراحی شده که آماده و به زودی به کار اضافه می شود .
او ادامه داد: این پروژه در ناحیه دو منطقه ۹ نیز اجرا خواهد شد.
او در پاسخ به این سوال که آیا مردم محل از اجرای این پروژه استقبال کرده اند گفت: مردم خیلی از این طرح استقبال کردند و تا حدی که دوستان و همکاران ما می گویند از کوچه های مجاور هم درخواست اجرا داشتند.
او درباره تاکید شهردار تهران بر اجرای زنگ در معابر شهری گفت: دکتر حناچی از وقتی معاون شهردار شد بحث رنگ را دنبال می کرد و ما هم از همان زمان به طرق مختلف این هدف را در مناطق دنبال کردیم اما وقتی در جایگاه شهردار تهران این موضوع را مطرح کردند بیشتر رسانه ای شد. البته قبلا در این منطقه تعدادی از مخازن زباله را در ناحیه دو رنگ و نقاشی کردیم که حتی انعکاس بین المللی داشت.همچنین در خیابان استاد معین جنوبی قرار است نقاشی روی دیوارها به مسابقه بگذاریم تا دانشجویان بتوانند در آن مشارکت و فعالیت کنند.
به گفته شهردار منطه ۹ رنگ تاثیر زیادی در روحیه مردم دارد که در دنیای مدرن تا حدودی استفاده از رنگ های شاد از زندگی مردم دور شده است گرچه لباس های مردم قدیم ایران عمدتا رنگی بود ولی در دوره جدید لباس ها یکدست شده است.
موسوی لاری در ادامه افزود: استفاده از رنگ در معابر شهری قبلا هم در ایران و سایر کشورها بارها انجام شده است و  شهر را به نوعی زیبا کرده اند. ما در بافت های فرسوده و قدیمی با  مشکل نما بیشتر مواجه هستیم ساختمان های جدید نمای بهتری دارند اما در بافت های قدیمی نماهایی ساده هستند که فکر می کنم حق مردم که این در این بافت ها زندگی می کنند فضای شاد است.
کوچه رنگی پروژه‌ای است که در غالب پروژه محله رنگی (دوستی) در منطقه ۹ اجرا شده و طبق برنامه قرار است کوچه های دیگری در این محل نیز رنگ آمیزی شود. در این پروژه که با هدف دوستی در محلات پرخطر دنبال می شود، ابتدا دیوارهای سیمانی کهنه تعمیر و به رنگی در می آیند  که اهالی محل آن را انتخاب کرده اند و پس از آن کودکان و نوجوانان محل می‌توانند کف آسفالت کوچه را هم بر اساس طرح هایی که انتخاب شده رنگ آمیزی کند. در حاشیه بازدید شهردار تهران و شهردار منطقه ۹ کودکان سطل به دست در حال رنگ آمیزی کف کوچه بودند.
کد مطلب: 139308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *