۰
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۷
امام جمعه مشهد:

دموکرات و جمهوریخواه دو روی یک سکه هستند

امام جمعه مشهد گفت: دموکرات و جمهوریخواه دو روی یک سکه هستند، دموکرات‌ها از جمهوریخواه‌ها نامردتر، نابکارتر و جانورتر و جمهوریخواهان از دموکرات‌ها ناپاک‌تر و این‌ها هر دو یک جریان هستند.
دموکرات و جمهوریخواه دو روی یک سکه هستند
امام جمعه مشهد گفت: دموکرات و جمهوریخواه دو روی یک سکه هستند، دموکرات‌ها از جمهوریخواه‌ها نامردتر، نابکارتر و جانورتر و جمهوریخواهان از دموکرات‌ها ناپاک‌تر و این‌ها هر دو یک جریان هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: در طول تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی، جنایت‌هایی که طی دوران حاکمیت دموکرات‌ها در آمریکا بر ما وارد شد، کمتر از جنایات و جرایمی که در دوران حاکمیت جمهوریخواهان در این کشور به ما وارد آمد نبوده است.
وی ادامه داد: قائله طبس در زمانی انجام شد که حاکمیت آمریکا دست دموکرات‌ها بود، این برجام که یک کلاه‌برداری به تمام معنا از مردم ما و یک سوء استفاده جانورصفتانه از حسن نیت مسوولان ما بود، در زمانی انجام شد که دموکرات‌ها سر کار بودند.
امام جمعه مشهد گفت: اینطور نیست که اگر یک روزی در آمریکا جمهوریخواهان شکست خوردند و دموکرات‌ها آمدند، وضعیت ما فرق کند، برخی افراد ناآگاه، مطلب خلاف و آدرس غلط می‌دهند، باید توجه داشته باشیم این آدرس غلط و این تحلیل‌های نابجا ما را گول نزند و منحرف نکند، تمام عزت و عظمت ما در استقلال ما هست و حل مشکلات داخلی ما نیز در گرو روی پای خود ایستادن، استفاده از امکانات و داشته‌های داخلی است.
وی افزود: روزی که رقابت انتخاباتی در کشور ما در یک جریان متعادل و آزاد پیش می‌رفت، با توطئه القای تقلب در انتخابات، فتنه ۸۸ و آن جریان سیاه را در سال ۸۸ به وجود آوردند، مسئله تقلب در انتخابات القای آمریکایی و  زمانی بود که دموکراتها حاکم بودند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر ذکاوت رهبر معظم انقلاب، مدیریت معظم له و قداست نظام ولایی این کشور نبود، روزگار آن روز ما از امروز آمریکا بسیار سیاه‌تر می‌شد و اکنون خودشان گرفتار همین توطئه شدند و طرف مقابل تقلب در انتخابات را القا می‌کند.
وی گفت: در انتخابات آمریکا، معنای دموکراسی غربی و دموکراسی آمریکایی برای مردم روشن شد و چهره دموکراسی دروغین آنان در این انتخابات آشکار گشت، توطئه‌ای که اکنون دموکرات‌ها دچارش شدند، همان توطئه‌ای است که روزی که قدرت دستشان بود در کشور ما به راه انداختند. 
امام جمعه مشهد همچنین با تسلیت حمله تروریستی به دانشگاه کابل افزود: در این فاجعه چهره کریه آمریکای مستکبر نمایش داده شد. فاجعه بسیار دلخراشی بود که تعدادی زن و مرد دانشجو که امید یک کشور، خانواده‌ها و عزیزانشان بودند به ناحق و ناروا به خاک و خون کشیده شدند آن هم در مهد علم و دانش، وضعیتی که این عزیزان و جوانان دانشجو و شهید در این فاجعه داشتند، وضعیت دلخراشی است.
وی ادامه داد: این جنایت آمریکاست زیرا داعش، پیاده نظام جنگ‌های نیابتی آمریکاست. آمریکا در هر کشوری که جای ماندن ندارد، عوامل مزدور جنگ نیابتی خود را به نام داعش در آنجا می‌کارد بطوریکه همین اقدام را در عراق کرد.
آیت الله علم الهدی گفت: جنایت آمریکا، توطئه و شیطنت این شیطان بزرگ، تحریف ارزش‌هاست، در همه جریان اندیشه‌ای و دکترینی که این‌ها در عرصه سیاست به وجود می‌آورند و همه نابکاری‌هایی که در عرصه تعامل بین‌المللی دارند، یک ضد ارزش را ارزش‌گذاری می‌کنند و با تحریف ارزش‌ها جنایات خود را تثبیت می‌کنند که نمونه‌اش، عمل نابکارانه و تحریف نابخردانه رییس جمهوری فرانسه در حمایت از اهانت به پیامبر اسلام (ص) و بازی کردن و ملعبه قرار دادن عواطف و احساسات دو میلیارد انسان روی کره زمین بود که اسمش را آزادی بیان گذاشت، تحریف ارزش‌ها، توطئه صددرصد استکباری است که عاملش شیطان بزرگ، آمریکاست.
وی با بیان اینکه  ۴۲ سال است دنیای کفر با ما می‌جنگد افزود: مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب در اداره جریان دفاعی کشور بود که قوی‌تر از سلاح اس ۳۰۰ را عزیزان فناور ما در داخل کشور راه‌اندازی کردند و پهپاد آمریکایی مدرن دست اول را با مردانگی هدف قرار دادند، پس ما اگر در داخل در یک مدیریت صحیح و حسن تدبیر عمل کنیم، مشکلات ما در داخل حل شده است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: از روزی که یک خمپاره‌انداز نداشتیم و در دل جنگ یک گلوله توپ نداشتیم، به جایی رسیده‌ایم که دشمن از موشک‌های ما می‌ترسد، روزی بود که دشمن حتی سیم خاردار به ما نمی‌داد که نتوانیم در جنگ مقاومت کنیم، اما این جریان دفاعی به وسیله ولی امر و حجت امام زمان (عج) مدیریت شد و این قدرت دفاعی با مدیریت رهبر معظم انقلاب به وضعیت امروز رسید.  
وی گفت: اگر این مدیریت در اقتصاد و سیاست نیز پیاده شود، و مدیران تابع توصیه‌ها و رهنمودهای حکیمانه رهبری باشند همه مشکلات ما حل می‌شود.
آیت الله علم الهدی افزود: تمام مشکلات ما این است که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادی و سیاسی به وسیله برخی عوامل اجرایی مورد عمل قرار نمی‌گیرد، چند سال است معظم له دم از اقتصاد مقاومتی می‌زنند، مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و راهکارهایش را بیان می‌کنند، تمام مصادیق اقتصاد مقاومتی را تبیین می‌نمایند ولی دستگاه‌های مسوول این راه را نرفتند، گاهی گزارش‌هایی دادند که مربوط به جریان روتین کشور بوده و به حساب اقتصاد مقاومتی گذاشتند، اگر به این رهنمودها عمل می‌شد امروز دچار این مشکلات نبودیم.
وی ادامه داد: از نظر جریان و مدیریت نظام و حل مشکلات خود به هیچ وجه وابسته به بیرون دروازه‌ها و خارج از مرزهای این کشور نیستیم و در داخل خودمان مدیریت‌ها از عهده حل همه مشکلات برمی‌آیند.
امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به شیوع کرونا گفت: اگر خدا اراده کند که این بلا از ما رفع شود، طبیعی است در یک زمان کوتاه برطرف شدنی خواهد بود، ما باید دعا کنیم و از خدای حکیم بخواهیم ما را از این گرفتاری نجات دهد، اگر دعا به‌ صورت باورمندانه انجام شود، خداوند اسباب نجات ما از این بیماری را فراهم می‌کند. 
کد مطلب: 139322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *