۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
معصومه ابتكار:

ناشران، كتاب‌فروشان و روزنامه‌ها مشكلات خود را به شورا منعكس كنند

ابتكار وعده داد كه كميسيون فرهنگي شورا درصورت دريافت گزارش مشكلات از جانب ناشران، كتاب‌فروشي‌ها و روزنامه‌ها، به آن‌ها رسيدگي و در حد امكان كمك خواهد كرد.


ایلنا نوشت: در پي پيگيري‌هاي ايلنا درمورد افزايش شديد قيمت كاغذ و بحران‌هاي اقتصادي حوزه‌ي مطبوعات و نشر و همچنين بحث معافيت مالياتي كتاب‌فروشان، معصومه ابتكار؛ عضو شوراي اسلامي شهر تهران از نمايندگان اين حوزه‌ها درخواست كرد تا گزارش مشكلات خود را به كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران ارائه دهند.

 ابتكار در اين مورد گفت: ما از نمايندگان ناشران و كتاب‌فروشان و همچنين روزنامه‌ها دعوت مي‌كنيم تا مشكلات خود را به شوراي شهر انعكاس دهند. مطمئنآ كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران به رياست آقاي طلايي، اين مشكلات را بررسي خواهد كرد و در حد توانايي‌هاي خود براي كمك به اين صنوف اقدام مي‌كند.

وي افزود: ما تلاش خود را مي‌كنيم تا حد امكان از اصناف فرهنگي حمايت كنيم تا بتوانند به سلامت از اين بحران فعلي عبور كنند.

گفتني است ظرف يك‌سال اخير، قيمت كاغذهاي وارداتي و توليدي در داخل، تقريبآ ۲ برابر شده است. ناشران و توليدكنندگان كتاب و همچنين روزنامه‌ها به خصوص روزنامه‌هاي مستقل، علاوه بر اين افزايش قيمت كاغذ، با مشكل كمبود آن در بازار هم روبرو هستند، به گونه‌اي كه روند خريد كاغذ از شكل خريد با چك، به صورت پيش‌خريد كردن براي چند ماه آينده تغيير يافته است.

همچنين در بحث معافيت‌هاي مالياتي، آئین‌نامه دریافت مالیات فقط براي ناشران به تعليق درآمده است و كتاب‌فروشان همچنان موظف به پرداخت ماليات هستند و اين وضعيت دركنار كاهش خريد كتاب، بسياري از كتاب‌فروشي‌ها را در آستانه تعطيلي و ورشكستگي قرار داده است.
کد مطلب: 1395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *