۰
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶

کشف فرار مالیاتی ۱۰۰ میلیارد تومانی

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان از آغاز رسیدگی به پرونده افرادی خبرداد که با استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای، ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی کرده است.
رئیس‌کل دادگستری استان گلستان از آغاز رسیدگی به پرونده افرادی خبرداد که با استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای، ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی کرده است.
هادی هاشمیان گفت: متهم این پرونده، برای افراد بی‌بضاعت کارت بازرگانی می‌گرفت و در ازای پرداخت ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان این کارت‌ها را از آنان می‌گرفت که تعدادی را به بازرگانان اجاره می‌داد و با تعدادی هم خودش اقدام به واردات و صادرات کالا می‌کرد.
وی بیان کرد: این فرد در یک سال با استفاده از ۱۰۰ کارت بازرگانی، ۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است. سه متهم با شکایت اداره کل امور مالیاتی استان و با تلاش اداره کل اطلاعات استان شناسایی و هم‌اکنون دستگیر شده‌اند و این پرونده هم‌اکنون در دادسرای گرگان در حال رسیدگی است.
رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان این که همه عواقب قانونی و تجاری کارت‌های بازرگانی بر عهده صاحبان این کارت‌ها است، گفت: افراد مراقب باشند و برای این که به دردسر نیفتند، کارت‌های بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
به گفته وی بی‌خبری از موضوع کلاهبرداری و یا سوء استفاده از کارت‌های بارگانی که به نام افراد است، از آنان سبب مسئولیت نمی‌کند.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه از ضربه سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات گلستان به اخلال گران حوزه آرد و نان استان اشاره کرد و گفت: در این پرونده شش نفر دستگیر و مشخص شد این افراد که فعالیتی در حوزه آرد و نان نداشتند پس از خرید و دپوی آردهای دولتی، در بازار با قیمت آزاد می‌فروختند.
به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هاشمیان از ادامه بررسی و شناسایی عوامل و دلالان دخیل در حوزه آرد در گلستان خبرداد.
کد مطلب: 139549
برچسب ها: مالیات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *