۰
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۱

رژیم صهیونیستی در پی محاصره آسمان لبنان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیچ مناسبتی برای تذکر به لبنانی‌ها که حزب‌الله موشک‌هایی را در پایگاه‌های نزدیک فرودگاه بین‌المللی بیروت انبار کرده، نگذشته است.
رژیم صهیونیستی در پی محاصره آسمان لبنان
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیچ مناسبتی برای تذکر به لبنانی‌ها که حزب‌الله موشک‌هایی را در پایگاه‌های نزدیک فرودگاه بین‌المللی بیروت انبار کرده، نگذشته است. آخرین باری هم که این مساله را پیش کشید بلافاصله حزب‌الله روزنامه نگاران و اصحاب رسانه را فراخواند تا از این پایگاه‌ها بازدید کنند و خروجی این کار هم تنها افشای دروغ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی بود. اما این رژیم دست بردار نیست و اکنون به حقوقدانان خود متوسل شده و در جستجوی راه جدیدی است تا لبنان را تحت فشار قرار دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، یک کمیته حقوقی رژیم صهیونیستی که متشکل از تیمی از وکلای عالی رتبه است پیامی تهدید آمیز به چندین شرکت هواپیمایی و شرکت بیمه در دنیا ارسال کرده و در آن مدعی شده پرواز به مقصد فرودگاه بیروت به دلیل کمک به حزب‌الله یک جنایت جنگی محسوب می‌شود. براساس این تهدید، شرکت‌های هواپیمایی و بیمه در جهان ممکن است با اتهام همکاری با اقدامات جنگی حزب‌الله مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و حتی محاکمه شوند.
این اقدام حقوقی رژیم صهیونیستی اخیرا آغاز شده و روزنامه "یسرائیل هیوم" از آن پرده برداشت. آن طور که پیداست دولت صهیونیستی تلاش دارد حزب‌الله را در تنگنا قرار داده و لبنانی‌ها را علیه این حزب بشوراند.
طبق جزئیاتی که در این روزنامه عبری زبان ذکر شده، این اقدام حقوقی با ابتکارعمل کادری از وکلای عالی رتبه اسرائیلی شروع شده که قبلا هم پیام‌های هشدار آمیزی به تعدادی از مدیران اجرایی شرکت‌های بین‌المللی بیمه و هواپیمایی ارسال و آنها را تهدید به پیگرد قانونی و محاکمه می‌کردند.
حقوقدانان اسرائیلی در پیام خود مدیران شرکت‌ها را تهدید کردند که اگر خدمات خود را به فرودگاه بیروت فورا متوقف نکنند، به کمک به حزب‌الله در ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم خواهند شد.
پیام مذکور به ۱۵ مدیر اجرایی شرکت‌های معتبر بیمه و هواپیمایی در جهان از جمله شرکت هواپیمایی ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان ارسال شده است. در این پیام کادر اسرائیلی به شرکت‌ها هشدار داده و مدعی شده فرودگاه بیروت به "لانه زنبورهای" حزب‌الله تبدیل شده و اطراف این فرودگاه اقدام به عملیات تروریستی گسترده می‌کند.
علاوه بر تهدید خود شرکت‌ها، مسافران و کادر مدنی هم تهدید شده‌اند، در این پیام هشدار داده شده که شرکت‌هایی که در مسیر منتهی به فرودگاه بیروت کار می‌کنند تنها جان مسافران و کادر خود را به خطر نمی‌اندازند بلکه پرچم سپرهای انسانی را که فعالیت‌های تروریستی در سایه این سپرها انجام می‌شوند، در اختیار حزب الله قرار می‌دهند. در نتیجه خود این شرکت‌ها با اتهام کمک به حزب‌الله در معرض پیگرد کیفری خواهند بود.
این پیام تهدیدآمیز را وکیل اسرائیلی نیتسانا دارشان - لیتنر، رئیس موسسه حقوقی "شوارت هادین" امضا کرده است‌. این موسسه در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و وظیفه آن مبارزه‌ی حقوقی با تروریسم و یهود ستیزی است. 
در متن این پیام آمده است: به شما هشدار می‌دهیم که حمایت بشری عامدانه از فعالیت‌های "تروریستی" حزب‌الله به منزله کمک به این سازمان تروریستی و حتی مطابق با قوانین بین‌المللی یک جنایت جنگی محسوب می‌شود. بنابراین شما و شرکتتان به دلیل ادامه کار در فرودگاه بیروت در خطر شکایت‌های قضایی شخصی و حتی پیگرد کیفری هستید. خواستار موافقت فوری شما با پایان ارائه خدمات به فرودگاه بیروت هستیم.
نبردی که علیه فرودگاه "رفیق حریری" به راه افتاده همچنان در ابتدای راه قرار دارد و این اقدام وکلای اسرائیلی که لیتنر در راس آن قرار دارد بسیار بزرگتر از ماجرای ناوگانی است که قرار بود برای شکستن محاصره نوار غزه در سال ۲۰۱۱ راهی شود. در آن زمان موسسه شوارت هادین صهیونیست به این مساله ورود کرده و شرکت بیمه ذیربط را تهدید کرد، خدمات رسانی به کشتی‌هایی را که قرار بود در این ناوگان حضور داشته باشند، متوقف کند. شرکت بیمه هم پذیرفت و برنامه سفر این ناوگان به غزه ملغی شد.
خلاصه اینکه دولت اسرائیل و پشت آن دولت آمریکا جنگی چندجانبه علیه لبنان به راه انداخته‌اند و هدف از این جنگ هم پایان دادن به چیزی است که گفته می‌شود ریه و راه تنفس حزب‌الله است اما در واقع راه تنفس تک تک مردم لبنان محسوب می‌شود.
لیتنر این پیام تهدید آمیزی که علیه فرودگاه بیروت راه افتاده را گلوله برفی توصیف کرد که برای متوقف کردن پروازها به مقصد بیروت در حال غلتیدن است و به زودی به حقیقتی اجتناب ناپذیر بدل خواهد شد.
هدف از این تهدید علنی به گفته وکیل روزنامه یسرائیل هیوم این است که تل‌آویو دنیا را وادار کند اقدامات واقعی علیه حزب‌الله و فعالیت‌هایش در فرودگاه بیروت و اطراف آن از جمله انبارهای تسلیحات و ایستگاه‌های پیشرفته کردن موشک‌ها اتخاذ کنند.
وکیل روزنامه مذکور گفت، این اقدام در برخی از کشورها برای مبارزه با سوءاستفاده سازمان‌های تروریستی از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی چه در بیمارستان‌ها، مراکز تجاری، بنادر، فرودگاه‌ها و یا دیگر اماکن الگو قرار خواهد گرفت.
کد مطلب: 139775
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *