۰
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴

«قدم یازدهم» به جشنواره فیلم شیکاگو رسید

انیمیشن «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا به بخش مسابقه رسمی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو راه یافت.
«قدم یازدهم» به جشنواره فیلم شیکاگو رسید
انیمیشن «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا به بخش مسابقه رسمی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو راه یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این انیمیشن به همراه هفت فیلم دیگر در یک مجموعه ۷۰ دقیقه‌ای برای نمایش عمومی و نیز نمایش خصوصی ویژه مدارس انتخاب شده است.
پویانمایی «قدم یازدهم» این‌بار یازدهمین حضور بین‌المللی خود را در بخش رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو که یکی از دو جشنواره کودک مورد تائید اسکار در جهان است، تجربه می‌کند.
انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس، با تکنیک کات‌اوت ساخته شده است.
جشنواره شیکاگو اولین و قدیمی‌ترین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آمریکای شمالی است که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده است.
امسال با وجود شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا، فیلم‌های بسیاری به این جشنواره ارسال شده است که ۲۶۲ فیلم بلند و کوتاه انتخاب شدند. از این میان ۲۰ فیلم به بخش رسمی فیلم بلند و ۲۴۲ فیلم به بخش رسمی فیلم کوتاه از ۵۲ کشور جهان راه یافتند.
بر اساس این خبر، همه ساله در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو برترین فیلم‌های منتخب کودک برای پنج گروه‌ سنی ۲ تا ۱۴ سال و بالاتر طبقه‌بندی می‌شوند.
پیش‌تر نیز دیگر تولیدات کانون همچون انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین در بخش رسمی فیلم‌های کوتاه ۱۴ سال به بالا سی‌وششمین جشنواره و فیلم سینمایی «پایان رویاها» به کارگردانی محمدعلی طالبی در بخش رسمی فیلم‌های بلند ۱۴ سال به بالا سی‌وچهارمین دوره این جشنواره راه یافته بودند.
سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو از ۲۳ آبان تا ۲ آذر سال ۱۳۹۹ (۱۳ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۲۰) در شهر شیکاگو آمریکا به صورت مجازی در حال برگزاری است.
کد مطلب: 139805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *