۰
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱

ناسا چهار فضانورد را به فضا فرستاد

اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا، شامگاه یکشنبه چهار فضانورد را به ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاد.
ناسا چهار فضانورد را به فضا فرستاد
اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا، شامگاه یکشنبه چهار فضانورد را به ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاد.
به گزارش ایرنا، پرتاب موشک حامل این چهار فضانورد، ساعت ۷.۲۷ دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت محلی از فلوریدا انجام شد.
جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا پیش از دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی این کشور در یادداشت توئیتری خود پیام تبریکی فرستاد و گفت: به ناسا و شرکت اسپیس ایکس به خاطر پرتاب امروز تبریک می‌گویم. این گواهی بر قدرت علم و آن چیزی است که می توانیم با نوآوری، نبوغ و عزم راسخ خود به دست آوریم. من همراه آمریکایی‌ها و مردم ژاپن آرزو می کنم فضانوردان سفر خوبی داشته باشند.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم چاشنی انتخاباتی و ضدیت با دولت سابق را در پیام توئیتری خود به کار برد و اینگونه نوشت که "یک پرتاب عالی! وقتی ما مسئولیت را به عهده گرفتیم ناسا نزدیک به یک فاجعه بود. اکنون این مرکز، "داغ‌ترین"، پیشرفته‌ترین و بزرگترین مرکز فضایی در جهان است!
پرتاب موشک حامل این چهارفضا نورد توسط شرکت اسپیس ایکس پس از آن انجام شد که ناسا کپسول دراگون این شرکت را برای فضاپیمای انسانی مورد تایید قرار داد.
اسپیس ایکس پس از اتمام پرواز آزمایشی دو فضانورد در اوایل سال جاری، انتخاب و حق انجام آنچه را که ناسا امیدوار است ماموریت‌های منظم به ایستگاه فضایی و بازگشت باشد را به دست آورد.
پرتاب ماه مه این شرکت از خاک آمریکا از زمان بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ بود که آمریکا را به روسیه برای پرواز در مدار فضایی، متکی کرده بود.
گفته می‌شود پرتاب امشب ناسا، گامی دیگر به سوی عصر جدیدی در پرواز فضایی انسان است که در آن شرکت‌های خصوصی برای ساخت و طراحی فضاپیماها و موشک‌ها با دولت شریک می‌شوند.
اسپیس ایکس، شرکتی در کالیفرنیا است که ایلان ماسک(صاحب شرکت تسلا) تاسیس کرد و زمانی به عنوان یک شرکت نوپا شناخته می‌شد ، اما اکنون یکی از مهمترین صنایع فضایی و یکی از مهمترین شرکای ناسا است.
تقویت کننده موشک پس از ۱۰ دقیقه از پرتاب موشک فالکون۹ شرکت اسپیس به زمین بازگشت و روی یک کشتی در دریا فرود آمد. این نقطه علامت‌گذاری شد تا در ماموریت‌های دیگر هم استفاده شود.
در سفینه این موشک شلیک شده، سه فضانورد ناسا و یک فضانورد ژاپنی حضور دارند. هرچند گفته می‌شود این سفینه ظرفیت پرواز هشت نفر را دارا است. این افراد پس از پیوستن به ایستگاه فضایی، حدود ۶ ماه در این ایستگاه خواهند ماند.
بر اساس آنچه که اعلام شده است، اگر همه چیز طبق برنامه به پیش برود، چهار فضانورد حدود ساعت ۱۱ شب دوشنبه به ایستگاه فضایی خواهند رسید.
کد مطلب: 139858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *