۰
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹

عمران خان به کابل سفر می‌کند

نخست وزیر پاکستان قرار است به دعوت رئیس جمهوری افغانستان اشرف غنی فردا (پنج‌شنبه) به کابل سفر کند.
عمران خان به کابل سفر می‌کند
نخست وزیر پاکستان قرار است به دعوت رئیس جمهوری افغانستان اشرف غنی فردا (پنج‌شنبه) به کابل سفر کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سفارت پاکستان در تهران، این اولین سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به افغانستان خواهد بود. نخست وزیر پاکستان با هیئتی متشکل از وزیر امور خارجه، مشاور تجاری و سرمایه گذاری و همچنین مقامات ارشد به کابل سفر خواهد کرد.
برنامه نخست وزیر شامل دیدار و گفت‌وگو با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان گفت‌وگوی هیئت نمایندگان و مشارکت مطبوعاتی مشترک استن.
محور این گفت‌وگوها، توجه بیشتر بر تعمیق روابط دو جانبه و برادرانه بین پاکستان و افغانستان، روند صلح افغانستان و توسعه و ارتباط اقتصادی منطقه‌ای خواهد بود.
سفر نخست وزیر شامل بخشی از مبادلات در سطوح بالا بین دو کشور پاکستان و افغانستان است. رئیس جمهوری افغانستان آخرین بار در سال ۲۰۱۹ به پاکستان سفر کرده بود.
پیش از این نیز رهبران دو کشور ملاقات دو جانبه‌ای در حاشیه چهاردهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه در ماه مه ۲۰۱۹ داشتند.
نخست وزیر پاکستان همچنین در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ با اشرف غنی مکالمه تلفنی داشت.
سفر نخست وزیر پاکستان بر پایه تعامل پایدار بین دو کشور و به منظور افزایش همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف در ماه‌های اخیر انجام می‌شود.
در این خصوص، علاوه بر مبادلات معین وزیر امور خارجه پاکستان با همتای افغان خود اخیراً سفرهای مهمی از افغانستان به پاکستان از سوی عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی، رئیس لویی جرگه شورای ملی افغانستان رحمان رحمانی و وزیر تجارت نثار احمد غوریانی صورت گرفته است.
در تاریخ ۱۰ شهریور امسال (مصادف با ۳۱ اوت ۲۰۲۰)، دومین جلسه بازنگری برنامه اقدام صلح و همبستگی افغانستان و پاکستان (APAPPS) در کابل برگزار شد.
در بخشی از این روند و در آستانه سفر نخست وزیر پاکستان، رزاق داوود مشاور تجاری و سرمایه گذاری قبلا در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰ به کابل سفر کرده و در مورد روابط تجاری و سرمایه گذاری دو جانبه و امور مربوط به تجارت ترانزیتی عمیقا بحث و گفت‌وگو کردند.
مردم پاکستان و افغانستان پیوندهای ناگسستنی تاریخی، دینی، فرهنگی و قومی و همچنین ارزش‌ها و سنت‌های به هم پیوند خورده‌ای دارند. سفر نخست وزیر پاکستان مایه تقویت روابط چند جانبه بین دو کشور برادر خواهد بود.
کد مطلب: 140021
برچسب ها: پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *