۰
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴

واکنش مسئولان به تخریب خانه یک زن در بندرعباس

به دنبال انتشار فیلمی از تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار در شبکه‌های اجتماعی و بازتاب گسترده آن مسوولان استان هرمزگان از جمله استاندار و دادستان بندرعباس واکنش نشان دادند.
واکنش مسئولان به تخریب خانه یک زن در بندرعباس
به دنبال انتشار فیلمی از تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار در شبکه‌های اجتماعی و بازتاب گسترده آن مسوولان استان هرمزگان از جمله استاندار و دادستان بندرعباس واکنش نشان دادند.
شهرداری بندرعباس پنجشنبه شب با انتشار متنی اعلام کرد: منزل این زن در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است.
در ادامه این متن آمده است: پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.
بر اساس این متن با دستور شهردار، تکلیف شده که علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.
این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه (اتاقک) اقدام به خودسوزی کرده و هم اکنون با ۱۷درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.
به گزارش پنج‌شنبه شب روابط عمومی دادگستری هرمزگان، علی صالحی ضمن عیادت از مصدوم این حادثه و دیدار با اعضای خانواده او درجریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی قرار گرفت.
وی در این رابطه تصریح کرد: براساس گزارش مسوولان بیمارستان، روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده اند.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.
صالحی با بیان اینکه همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم، رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود، تأکیدکرد: آنچه در مورد تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسوولان و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده، به طور دقیق در دست بررسی است.
شهردار بندرعباس برای پاسخگویی فراخوانده شد
بازرسی کل استان هرمزگان در واکنش به حادثه تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار شبانه شهردار و عوامل موضوع برای پاسخگویی فراخواند.
به گزارش پنج‌شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان هرمزگان، بازرس کل این استان با انتقاد شدید از حادثه پیش آمده در خصوص تخریب منزل زن سرپرست خانوار هرمزگانی اظهارداشت: به محض اطلاع از موضوع بازرسی کل استان هرمزگان ضمن ورود قاطعانه و سریع ساعاتی پیش با فراخواندن شبانه شهردار و عوامل دخیل در تخریب جهت پاسخگویی ضمن تذکر شدید به عوامل موضوع دستور رفع مشکل را به قید فوریت صادر شد.
رضا مختاری افزود: در این خصوص با عوامل و مقصرین موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم داشت.
وی با ابراز ناراحتی از این اتفاق که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده، ابرازداشت: این پرونده به صورت ویژه در دست بررسی است و تا حصول نتیجه به طور جدی و مستمر پیگیری خواهد شد.
بازرس کل استان هرمزگان گفت: درست است که تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی مجاز نمی باشد و امری غیرقانونی است، اما می‌شد به نوعی مناسب به دور از حادث شدن این گونه مسایل قانون را  به صورت صحیح و درست اعمال کرد.

با عاملان حادثه برخورد می‌شود

استاندار هرمزگان با انتقاد از تخریب منزل زن سرپرست خانوار ، بر برخورد اداری و قضایی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تاکید کرد.

فریدون همتی پنجشنبه شب با اطلاع از اتفاق رخ داده ازسوی عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن با شهردار بندرعباس تماس فوری گرفت.
وی بیان داشت: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و درحالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح  اجرا  کرد، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: هرچند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه به طور کامل مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده‌اند که بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عذرخواهی می‌کنم.
استاندارهرمزگان ملزم شده تا ضمن دلجویی از این بانوی آبرومند و کودکان آنان، به شکل مقتضی این عمل نادرست را جبران کند و کمیته امداد نیز مشکل مسکن این زن و فرزندانش پیگیری و رفع کند.
کد مطلب: 140086
برچسب ها: خودسوزی بندرعباس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *