۰
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

پیش نویس بیانیه پایانی جی ۲۰ در ریاض

رهبران گروه ۲۰ در بیانیه پایانی نشست خود در ریاض متعهد شدند، بودجه توزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ در سراسر جهان را تامین و بار بدهی کشورهای فقیرتر را کاهش دهند.
پیش نویس بیانیه پایانی جی ۲۰ در ریاض
رهبران گروه ۲۰ در بیانیه پایانی نشست خود در ریاض متعهد شدند، بودجه توزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ در سراسر جهان را تامین و بار بدهی کشورهای فقیرتر را کاهش دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پیش نویس بیانیه پایانی گروه ۲۰ آمده است، رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان روز یکشنبه متعهد خواهند شد که بودجه توزیع عادلانه واکسن، داروها و آزمایشات کووید۱۹ در سراسر جهان را تامین کنند تا کشورهای فقیر از آن محروم نمانند. آنها همچنین به کاهش بار بدهی این کشورها متعهد شدند.
رهبران در این پیش نویس اعلام کردند، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا واکسن کرونا به صورت عادلانه و با قیمت مناسب در دسترس تمام مردم دنیا قرار بگیرد.
رهبران گروه۲۰ اعلام کردند، اقتصاد جهان رو به بهبودی است اما این بهبودی بسیار نامطمئن و با افزایش خطرات سیر نزولی همراه است.
اتحادیه اروپا در این نشست از کشورهای عضو گروه۲۰ درخواست کرد تا پایان سال ۲۰۲۰ برای تامین بودجه ابزارهای مقابله با کرونا در کشورهای بسیار فقیر مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار ارائه کنند.
رهبران اذعان کردند که کشورهای آفریقایی و کشورهای در حال توسعه کوچک با چالش هایی روبرو هستند و این امر نشان می دهد برخی از این کشورها ممکن است به دلیل شیوع کرونا به کاهش بار بدهی های خود نیاز داشته باشند.
رهبران همچنین در خصوص آمادگی هرچه بالاتر برای مقابله با هر نوع بیماری همه گیر دیگر اعلام کردند، آمادگی جهانی را برای هرگونه بیماری همه گیر و راههای پیشگیری، رصد و مقابله با آن تسریع کنند.
در حالی که جو بایدن دموکرات که صریحاً از رویکرد چندجانبه حمایت می کند برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا به عنوان جانشین دونالد ترامپ طی دو ماه آینده آماده می شود، رهبران گروه ۲۰ در بیانیه خود از لحن جسورانه تری در مورد مسائلی مانند تجارت بین المللی، تغییرات آب و هوا و نقش سازمان بهداشت جهانی استفاده کرده اند.
بر خلاف بایدن، ترامپ معاملات تجاری دو جانبه را به کار با آژانس های بین المللی ترجیح می دهد.
گروه ۲۰ همچنین اعلام کرد، به دنبال یافتن راهی برای وضع مالیات بر شرکت های بزرگ فناوری و در راس آنها گوگل، آمازون، فیس بوک، اپل و مایکروسافت است.
شرکت‌های غول اینترنتی از  شرایط دورکاری به وجود آمده در اثر شیوع کرونا بسیار سود برده اند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا مدتهاست که به دنبال وضع چنین مالیات هایی بر این نوع شرکت ها هستند.
کد مطلب: 140178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *