کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت اسپری بینی برای پیشگیری از کرونا

2 آذر 1399 ساعت 10:34

محققان افشانه بینی ضد کووید-۱۹ تولید کرده اند که تا ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند و آماده استفاده برای انسان‌ها است. این اسپری در مدت چند هفته امکان تولید انبوه را دارد.


محققان افشانه بینی ضد کووید-۱۹ تولید کرده اند که تا ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند و آماده استفاده برای انسان‌ها است. این اسپری در مدت چند هفته امکان تولید انبوه را دارد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، این افشانه بینی که ادعا می شود از ابتلا به عفونت کووید-۱۹ پیشگیری می کند، به زودی در انگلیس در دسترس قرار می گیرد.
مواد شیمیایی که قبلاً برای استفاده انسان ها تأیید شده اند، برای ساختن این اسپری ترکیب شده اند و مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد این ماده از توانایی ویروس کرونا در اتصال به سلول های انسانی جلوگیری می کند.
این اسپری از دو ماده اصلی به نامهای «کاراگینان» (carrageenan) و «ژلان» (gellan) ساخته شده است که هر دو در علوم غذایی به عنوان مواد غلیظ کننده استفاده می شوند.
از آنجا که این مواد از قبل برای استفاده انسانی مورد تأیید قرار گرفته اند، سازندگان این افشانه می گویند این محصول به محض اینکه از نظر مقامات رسمی تایید شود، آماده استفاده است.  
دکتر «ریچارد مواکز» نویسنده اصلی این مقاله، گفت: این اسپری از محصولات آماده در دسترس تهیه می شود که قبلاً در محصولات غذایی و دارویی استفاده می شده است و به طور هدفمند در روند طراحی این محصول به کار گرفته شده است.
وی افزود: با داشتن شرکای مناسب، می توانیم تولید انبوه را ظرف چند هفته آغاز کنیم.
ترکیب ژلان اجازه می دهد اسپری به صورت غبار ریز استفاده شود و کل قسمت داخلی بینی را می پوشاند.
اگر اسپری با SARS-CoV-۲ - ویروسی که باعث ایجاد Covid-۱۹ می شود- تماس پیدا کند، آن را گرفته، محصور کرده و با بلع یا دمیدن بینی از بدن خارج می کند.
محققان این پروژه در دانشگاه «بیرمنگام» اظهار داشتند که استفاده از این اسپری می تواند به ویژه در موقعیت های پرخطر مانند کارکنان مراقبت های بهداشتی، پروازها یا کلاس های درس مفید باشد.
دانشمندان می گویند: در موقعیت هایی که خطر انتقال کووید-۱۹ زیاد است، از این اسپری در کنار اقدامات قبلی مانند فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک می توان استفاده کرد.
البته محققان اذعان دارند که محصولات این چنینی هرگز جایگزین اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و شستن مرتب دست ها نمی شود. این اقدامات همچنان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مهم و حیاتی هستند.
آنها افزودند: آنچه این اسپری انجام خواهد داد، اضافه کردن یک لایه محافظ دوم برای جلوگیری و انتقال آهسته است. 
نتایج این تحقیقات در نشریه bioRxiv منتشر شده است.


کد مطلب: 140185

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/140185/ساخت-اسپری-بینی-پیشگیری-کرونا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir