۰
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰

تولید داخلی بهترین جایگزین فروش نفت

یک مقام مسئول کارگری می گوید کشورهایی که در زمینه صادرات، بازارهای جهانی را به دست گرفته اند از تولید داخل شروع کرده اند و با حمایت از تولیدکنندگان خود توانسته اند به توسعه صادرات دست یابند.
یک مقام مسئول کارگری می گوید کشورهایی که در زمینه صادرات، بازارهای جهانی را به دست گرفته اند از تولید داخل شروع کرده اند و با حمایت از تولیدکنندگان خود توانسته اند به توسعه صادرات دست یابند.
هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به کاهش وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به درآمدهای نفتی گفت: کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی اقدام مثبتی است و بر اساس آنچه که گفته شده کمتر از ۱۰ درصد بودجه سال بعد وابسته به نفت است؛  بنابر این در شرایطی که نمیتوانیم به فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن اتکا کنیم باید روی بخشهای دیگر متمرکز شویم و تولید داخلی بهترین جایگزین فروش نفت است.
وی ادامه داد: سالهای سال است که بر لزوم تقویت و حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی تاکید می کنیم چون تقویت تولید به منزله حفظ امنیت شغلی کارگران، جلوگیری از واردات بی رویه کالا و دوام و بقای کارخانه ها است.
ابوی گفت: اگر از تولید کنندگان حمایت شود می توانند کالای با کیفیت تولید کنند و محصول خود را در بازار بفروشند در نتیجه مصرف کننده هم تشویق می شود و کالای ایرانی می خرد و سراغ کالای خارجی مشابه تولید داخل نمی رود.
به گفته این مقام مسئول کارگری، بسیاری از کشورهایی که امروز در صادرات حرفی برای گفتن دارند و بازارهای جهانی را به دست گرفته اند از تولید داخلی خود شروع کرده اند.
وی متذکر شد: با کاهش وابستگی بودجه به نفت و درآمدهای نفتی، خود را ملزم می کنیم که به سمت بخشهایی برویم که ایجاد درآمد کند. صادرات غیرنفتی یکی از بخشهایی است که می تواند کشور را از درآمدهای نفتی بی نیاز کند و ضمن تقویت تولید و توسعه صادرات، برای کشور ارزآوری داشته باشد.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: اخذ مالیات و عوارض یکی دیگر از شیوه هایی است که دولتها عمدتا برای تحقق بودجه دنبال می کنند ولی در شرایط حاضر بخش تولید با مشکل روبه رو است و تولیدکنندگان توان پرداخت مالیات ندارند و نیازمند حمایت هستند از این رو عوارض و مالیاتها باید از بخشهایی گرفته شود که توان پرداخت داشته باشند.
کد مطلب: 140207
برچسب ها: تولید نفت صادرات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *