۰
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

کرونا روان مردم را درگیر کرده است

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه طرح حاج قاسم سلیمانی به نوعی ادامه دهنده طرح مواسات است، گفت: همه هدف ما مدیریت این بیماری است که علاوه بر جان، روح و روان مردم را درگیر کرده است.
کرونا روان مردم را درگیر کرده است
 فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه طرح حاج قاسم سلیمانی به نوعی ادامه دهنده طرح مواسات است، گفت: همه هدف ما مدیریت این بیماری است که علاوه بر جان، روح و روان مردم را درگیر کرده است.
اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر تصمیمی که حاکمیت در جامعه بگیرد اگر همراهی مردم نباشد امکان پذیر نیست، اظهار کرد: اجرای مصوبات با مردم است و تا امروز حاکمیت مبنای برخورد قهری در رابطه با کرونا نداشته و همه توصیه‌ها ارشادی هستند.
وی با بیان اینکه در آموزه های دینی همچنین آموزه های اخلاقی فضای ارتباطات ما عاطفی و انسانی است، تصریح کرد: ما نمی خواهیم با این همه مشکلات که در بحث ویروس کرونا، اشتغال و معیشت وجود دارد بار اضافه بر دوش مردم بگذاریم و اگر حاکمیت به این نتیجه برسد که سلامت مردم دچار تهدید شده، شاید برخورد قهری داشته باشد.
میرغضنفری با اشاره به شکل کلی اجرای محدودیت ها برای همه شهرستان ها، گفت: این طرح ما را از تصمیمات سلیقه ای به دور کرده و در برخورد با مشاغل باید آن را بومی سازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه همه هدف ما مدیریت این بیماری است که علاوه بر جان، روح و روان مردم را درگیر کرده است، افزود: باید بتوانیم با کمک هم از این بحران عبور کنیم.
فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه طرح حاج قاسم سلیمانی به نوعی ادامه دهنده طرح مواسات است، تصریح کرد: با توجه به اینکه عده‌ای در مسیر کرونا متضرر شده‌اند و افراد آبرومندی که زندگی آن‌ها به صورت روزمزد بود به هر دلیل آسیب دیدند، با جدیت طرح حاج قاسم سلیمانی را انجام دهیم.
میرغضنفری با بیان اینکه آموزش هنری در این ایام باید تعطیل باشد، گفت: وقتی آموزش و پرورش که یک سازمان گسترده است، آموزش ها را مجازی انجام می دهد، آموزش هنر و خطاطی آنقدر واجب نیست که بگوییم نباید تعطیل شود لذا فعلا این کار انجام نشود.
وی با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه با کرونا انتقاد کنیم، گله مند و مطالبه گر باشیم، افزود: همه ما دغدغه داریم و بحث ما مردم است. علیرغم هر گله و دغدغه در این مسیر باید کمک کار هم باشیم و موضوعات را به سمت دلسردی نبریم.
میرغضنفری با بیان اینکه در مورد کرونا نقاط ابهام زیاد است و در کل دنیا در مسیر آزمون و خطا هستیم، تصریح کرد: باید برای مدیریت فضای روانی جامعه کمک کنیم.
فرماندار شهرستان بندرانزلی عنوان کرد: هرچند قلیان سراها به صورت ماهیتی نباید فعالیت داشته باشند ولی با مکان هایی که به عنوان چایخانه فعالیت دارند و در کنار آن قلیان توزیع می‌کنند باید در چارچوب قانون برخورد شود.
توجه به بار روانی کرونا آسیب ها را کمتر می کند
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، گفت: ما در عین اینکه بر مراقبت ها تاکید می‌کنیم باید نسبت به فضای روانی جامعه هم توجه داشته باشیم؛ نه اینکه اگر کسی مبتلا به کرونا شد، در خانواده ها به عنوان یک پدیده مذموم تلقی شود یا در سطح جامعه برخورد بدی با مبتلایان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مواردی نگاه منفی به این مسئله در خانواده‌ها اثرات منفی روحی و روانی گذاشته، افزود: ضمن اینکه آموزش مجازی و حضور دانش آموزان در خانه باعث فشارهای روانی مضاعف شده که در آینده بعد از کرونا می‌تواند تبعات گسترده داشته باشد و اکنون هم خانواده ها را دچار آسیب کرده است.
حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه اگر ارشاد های روانی لازم در جامعه نباشد بیشتر آسیب می بینیم، گفت: در کنار همه محدودیت‌ها و دستورالعمل هایی که اعمال می‌شود باید بتوانیم مردم را متوجه معنویات و استغفار کنیم.
امام جمعه بندرانزلی اضافه کرد: نزدیک یک سال است که درگیر کرونا هستیم و طی این مدت همه مسئولان تلاش می کنند و با همه امکانات و توانمندی ها پای کار آمدند تا زودتر به نتیجه برسیم.
کد مطلب: 140222
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *