۰
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷

انتخاب رهبر جدید چین رسمی شد

شی جینگ پینگ صبح پنجشنبه طی مراسمی بطور رسمی سکان حزب کمونیست چین را در دست گرفت.
به گزارش انتخاب ؛ او که تا پیش از این معاون رییس جمهوری چین بود، جای هو جینتائو در راس حزب کمونیست را گرفت و در ماه مارس آینده و همزمان با پایان دوره آقای هو، رییس جمهوری پر جمعیت ترین کشور دنیا خواهد شد.
شی جین پینگ در مراسم انتخاب خود بعنوان دبیر کل حزب کمونیست چین گفت: "در وضعیت فعلی، حزب با چالشهای بسیاری روبروست. مشکلات زیادی وجود دارند که باید حل شوند… مسئله فساد، رشوه و یا عدم ارتباط با شهروندان چه در بین اعضای حزب و چه در بین کادر باید حل شود. باید با دقت به مراحل اداری بی مورد و غیرضروری هم پرداخته شود. همه حزب باید نسبت به این مسائل هوشیار باشد.”
او در کنار اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب ده سال فرصت خواهد داشت تا ایده های مورد نظر خود را برای اداره کشور و آبادانی و رفاه شهروندان به کار گیرد.
یک جوان چینی در مورد این انتخاب می گوید: "به نظرم فاصله بین ثروتمندان و فقرا در چین خیلی زیاد است. سطح زندگی ساکنان مناطق دور افتاده خیلی پایین است. امیدوارم به این مناطق هم توجه شود و در آینده شاهد رشد و توسعه آنها باشیم.”
شهروند دیگری می گوید: "ده سال پیش رو مهمترین دوره برای چین است. دهه آینده مملو از امید برای رشد اقتصادی بیشتر و در سطح بالاتر و همچنین برخورداری از یک دولت شفاف تر است. بی صبرانه منتظر دیدن چنین روزهایی هستم و نسبت به آن اطمینان دارم.”
اطمینانی که حزب کمونیست هم در نشست کنگره ملی بر آن صحه گذاشت و علاوه بر مقام دبیرکلی، ریاست ارتش را هم به او واگذار کرد.
باید دید آقای شی تا مارس آینده، زمانی که پست ریاست جمهوری را هم عهده دار می شود چگونه خواهد توانست به شعارهای خود از جمله مبارزه با فساد و رشد اقتصادی بیشتر جامه عمل بپوشاند.
کد مطلب: 14023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *