; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - مازندران وارد اوج سوم‌ کرونا نشد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران:

مازندران وارد اوج سوم‌ کرونا نشد

3 آذر 1399 ساعت 21:08

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی در محرم مازندران وارد پیک سوم کرونا نشد.


 رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی در محرم مازندران وارد  اوج سوم کرونا نشد.

سید عباس موسوی دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه ضریب اطمینان کنترل ویروس کرونا در رعایت پروتکل ها است، اظهارکرد: دورکاری در ادارات شهرهای مازندران همچنان توصیه می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه اجرای محدودیت ها تا چه میزان در کاهش مرگ ‌و میر موثر است، گفت: ۲ هفته زمان نیاز داریم تا درصد کاهش مرگ و میر  و ابتلا مشخص شود و از آنجایی که اعمال محدودیت ها و قرنطینه در شب حجم آمد و شد و میهمانی ها را در روز افزایش داده  و بیشترین انتقال از طریق میهمانی های خانوادگی بوده،ممکن است این روند نتیجه معکوس هم بدهد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مازندران وارد پیک سوم نشد و این مهم با تعامل دستکاه ها میسر شده است،افزود: محوریت تاثیر اعمال محدودیت‌ها و اجرای طرح محله محور سردار شهید سلیمانی در کنترل بیماری کرونا، در دو بخش اجرایی شده، که هلال احمر متولی یکی از بخش‌ها است که درآن میزان شناسایی افراد بیمار گسترش پیدا می‌کند و مبتلایان غیر از بیماران سرپایی و بستری شناسایی می‌شوند؛ در این طرح شناسایی افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند به چند نفر افزایش پیدا می‌کند و اجازه شیوع بیماری را نمی دهیم.

موسوی با بیان اینکه طرح سردار سلیمانی با همکاری بسیج انجام می‌شود، ادامه داد: بیماران که ایزوله و قرنطینه می‌شوند نیازمند خرید مایحتاج زندگی هستند که در این طرح بسیج ورود پیدا کرده و کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مبتلایان کارگران روزمزد هستند که اگر یک روز سرکار نروند زندگی آنها مختل می‌شوند در این مرحله بسیج محله محور شروع به حمایت از آنان می‌کند.

پیش بینی مراکز قرنطینه‌ای موقت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مراکز نگهداری بیمارانی که نیاز به بستری در بیمارستان‌ها ندارند اشاره کرد و افزود:افرادی که نیاز به بستری ندارند و در خانه هم نمی‌توانند قرنطینه باشند یکسری مکان‌هایی تهیه و ۱۴ روز را در آن سپری کنند.

موسوی ادامه داد: در دور اول از نقاهتگاه‌ها مورد استقبال قرار نگرفتند که یکی از برنامه‌های ما این است در طرح جدید مراکزی مثل هتل‌ها که مثل محیط زندگی فرد باشد در نظر گرفته شود.

وی به اجرای طرح ممنوعیت به ورود شهرهای قرمز اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رعایت، بیشترین آسیب را مسافران می‌بینند زیرا امکانات حفاظتی در سفرها بسیار کم است اما با اعلام ممنوعیت شاهد افزایش سفر قبل از اجرای طرح هستیم که این مسئله باید فرهنگسازی شود.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران افزود: هر کشوری که همراهی مردم را در اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشته باشد نیاز به اجرای قوانین سخت نیست.

موسوی با تاکید بر اینکه تلاش برای تغییر رنگ شهرها مهم نیست، گفت: معیارهای رنگ بندی تغییر کرده و بیشتر به سمت اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع بیماری رفته است، بازبینی‌هایی در مشاغل اتفاق افتاده و تعمیرات به گروه یک اضافه شدند که بتوانند در شهرهای قرمز خدمت رسانی صورت گیرد.

وی به منع ورود و خروج در شهرها اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌ها منع تردد شبانه بود که از اهداف آن کم کردن مهمانی‌های شبانه است که بتوان دورهمی ها را کم کرد که باید پس از اجرای طرح نتایج آن باید مورد تحلیل قرار گیرد.

پیشگامی مازندران در اجرای طرح‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استان در اجرای بسیاری از طرح‌ها پیشگام بوده و پیشنهادات خود را برای اجرا در کشور مطرح کردیم، ادامه داد: در استان مازندران از تجمعاتی که می‌توانست ریسک ایجاد کند کم کردیم و در این راستا از خروج غیرضروری سالمندان، باید جلوگیری و افراد بیمار از سالمندان جدا شده و جلوی دورهمی های خانوادگی نیز گرفته شود.

موسوی به همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد از آموزش‌ها غیر حضوری برگزار می‌شود که آموزش و پرورش نیز در این امر بسیار همکاری کرده است.

وی بر استفاده از ماسک، بهداشت دست و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر استفاده عمومی از ماسک را به بالای ۹۵ درصد برسانیم بسیاری از این محدودیت‌ها لازم نیست.

در خاتمه اویس،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه بیشترین بار بستری و تعداد مرگ و میر را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: تمرکز ما در مراکز بهداشتی و پزشکان خانواده حفاظت و کنترل افراد مسن و بیماران زمینه‌ای است.


کد مطلب: 140294

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/140294/مازندران-وارد-اوج-سوم-کرونا-نشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir