۰
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۳

کاهش ۴۰درصدی کرونایی‌ها در مراکز درمانی

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است.
کاهش ۴۰درصدی کرونایی‌ها در مراکز درمانی
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است.
دکتر مسعود مردانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه وضعیت اپیدمی کرونا در حال فروکش است و ارتباطی به اجرای طرح جدید ندارد، افزود: اپیدمی در حال فروکش کرونا، نتیجه همکاری خوب مردم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح جدید برای کاهش و کنترل بیماری کرونا بسیار خوب به نظر می رسد، اظهار داشت: نتیجه بسیار خوب اجرای این طرح از حدود سه هفته دیگر مشخص خواهد شد و پیش بینی می کنم اجرای آن نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا تمدید تعطیلی همه دستگاهها برای هفته سوم ضروری است یا نه گفت:  تمدید تعطیلی هفته سوم بستگی به روند بیماری خواهد داشت که به نظرم شاهد کاهش این بیماری خواهیم بود.
 ضدعفونی معابر و اماکن عمومی تاثیری در کنترل کرونا ندارد 
دکتر مردانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا روند ضدعفونی معابر و اماکن عمومی رو کاهش یافته، گفت : بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ضدعفونی و شست وشوی معابر و اماکن عمومی هیچ تاثیری در کنترل و کاهش انتقال بیماری کرونا ندارد.
وی با تاکید بر اینکه ضدعفونی و شست وشوی معابر و اماکن عمومی چیزی جز تلف کردن وقت و به هدر دادن سرمایه عمومی نیست، افزود: تاکنون هیچ دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا در دنیا ساخته نشده و هر دارویی که در این زمینه وجود دارد تقلبی است.
 دکتر مردانی همچنین در خصوص نحوه نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در منزل گفت: اگر فردی از اعضای خانواده مبتلا به بیماری کرونا شود بهترین اقدام رعایت فاصله اجتماعی و قطع رابطه دو هفتگی اعضای خانواده با بیمار است.
 عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ضدعفونی و شست وشوی مکان های مورد استفاده فرد بیمار در منزل نیز از دیگر اقدامات مراقبتی برای کنترل و عدم سرایت دیگران است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن میوه، سبزیجات، آویشن و شربت زوفا و مایعات از دیگر اقدامات مناسب برای بهبود فرد بیمار به شمار می رود.
کد مطلب: 140316
برچسب ها: کاهش کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *