کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان:

اطلاعیه شماره ۹۴ کذب است

8 آذر 1399 ساعت 22:11

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان اعلام کرد: اخیرا مطلبی با عنوان "اطلاعیه شماره ۹۴ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان"در شبکه های اجتماعی مجازی در حال بازنشر است که مربوط به استان کرمان نیست.


 مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان اعلام کرد: اخیرا مطلبی با عنوان "اطلاعیه شماره ۹۴ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان"در شبکه های اجتماعی مجازی در حال بازنشر است که مربوط به استان کرمان نیست.

دکتر "عباس تقی‌زاده" ضمن تکذیب این اطلاعیه و مفاد آن، اعلام کرد: آخرین تصمیم گیری‌ها و اطلاعیه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا ویروس کرمان از طریق پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما مرکز کرمان و پایگاه‌های خبری معتبر و مطبوعات منتشر می‌شود.
وی تاکید کرد: در کنار مقابله با ویروس کرونا لازم است با ارتقا دانش، آگاهی و سواد رسانه‌ای با ویروس اخبار جعلی برخورد کنیم.
آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان را به شرح زیر است:
دکتر "علی زینی‌وند"استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ادارات استان به هیچ عنوان تعطیل نیستند، گفت: روند کاری ادارات در شهرهای زرد و نارنجی طبق دستورالعمل قبل است و شهرهای قرمز نیز با تصمیم مدیران در حداقل نیرو، کارهای ضروری شهروندان باید انجام گیرد.
وی از مدیریت خوب نیروی انتظامی در کنترل ترددهای شهری و اقدامات موثر کادر درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی در ثابت نگه داشتن موارد مرگ و میر ناشی از کرونا تقدیر کرد و در ادامه بیان کرد: فعلا آخرین دستورالعمل طرح محدودیت هوشمند و شهید سلیمانی است که با جدیت پیگیری می‌کنیم، اگر هم قرار بر تمدید محدودیت‌های دو هفته‌ای باشد، طرح شهید سلیمانی تا پایان بیماری کرونا باید برای مدیریت بیماری ادامه یابد تا با پیک‌های مجدد بیماری مواجه نشویم.
استاندار کرمان در خصوص فعالیت ادارات طی هفته جاری گفت: در شهرهای دارای وضعیت زرد و نارنجی براساس دستورالعمل‌های قبلی اجرا می‌شود.
وی افزود: در شهرهای دارای وضعیت قرمز، حضور کارمندان در اختیار مدیران دستگاه‌ها است و با توجه به این موضوع که اخلالی در امر خدمات ضروری مردم ایجاد نشود، حضور کارمندان طی هفته جاری به حداقل ممکن رسانده شود.
زینی‌وند با تاکید بر اینکه ساعت شناوری در کار ادارات نداریم، گفت: مدیران و دستگاه‌ها حق تغییر ساعت کاری را ندارند، مگر اینکه دستورالعملی از سوی ستاد استانی اعلام شود.
استاندار کرمان اظهار کرد: فرمانداران در اجرای طرح توجه داشته باشند که چهارچوب کلی مشخص شده است، اما مواردی که ذکر نشده، فرمانداران در دل این طرح با تدبیر خودشان اگر موردی به عنوان مثال حضور در آرامستان یا غیره موجب گسترش بیماری می‌شود از آن جلوگیری کنند.
وی گفت: دستگاه‌هایی که امکان همکاری با سازمان صمت در راستای بازرسی از بازار دارند، همراهی لازم را داشته باشند و هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی در بحث اقلام بهداشتی به نیروی انتظامی کمک کنند.


کد مطلب: 140568

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/140568/اطلاعیه-شماره-۹۴-کذب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir