۰
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱

پلمب ۷۹ واحد صنفی فروش مرغ

معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) تهران اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.
معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) تهران اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.
 سعید محمدی پور در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای  طرح تنظیم بازار مرغ و برخورد با متخلفین از هشت تا ۱۰ آدر ماه خبر داد و گفت: در سه روز یاد شده بیش از ١٣٦٥ بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی مربوط به مرغ انجام شده که ازاین تعداد،  ۴۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۴۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
همچنین به گفته وی بر اساس دستور قضایی و با هماهنگی پلیس اقتصادی در سه روز گذشته ۶۵ واحد صنفی به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی و ۱۴ واحد به دلیل  رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شده است.
 معاون بازرسی و نظارت سازمان با اشاره به عرضه مرغ به قیمت  مصوب در مراکز  خرده فروشی در سطح شهر تاکید کرد که فروش بالاتر ازاین قیمت تخلف گران‌فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف صنفی مراتب به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.
به گزارش ایسنا، از هفته گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش ۳۰ هزارتومان رسید. این در حالیست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود. در نهایت مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود و سهم استان تهران روزانه تا سقف ٣٠٠ تن مرغ گرم تعیین شده است.
همچنین روز گذشته اعلام شد که واحدهای دریافت کننده سهمیه مرغ ملزم به نصب بنر با قیمت مصوب ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان شده اند و تولیدکنندگان نیز باید اطلاعات تولید، خرید و فروش این کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت و رصد کنند. سهمیه واحدهای صنفی نیز از طریق معرفی اتحادیه با ارائه لیست روزانه تائید شده و با نظارت کامل بر تحویل گوشت مرغ با نرخ مصوب تحویل خواهد شد.
کد مطلب: 140735
برچسب ها: مرغ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *