۰
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۶

شعری برای فردوس کاویانی

کمال شفیعی با یادی از فردوس کاویانی، شعری را به این بازیگر که این روزها در دوران بیماری به سر می‌برد تقدیم کرده است.
شعری برای فردوس کاویانی
کمال شفیعی با یادی از فردوس کاویانی، شعری را به این بازیگر که این روزها در دوران بیماری به سر می‌برد تقدیم کرده است.
به گزارش ایسنا، این شاعر درباره فردوس کاویانی نوشته است: «بعضی‌ها آن‌قدر زلال هستند مثل آب و آن‌قدر شفاف مثل شیشه، شیشه‌هایی بی‌لک که این شفاف بودن همه چیز را نشان می‌دهد جز شیشه را.
فردوس کاویانی هنرمند توانای تئاتر و سینما، آن‌قدر شفاف بود که در چشم ظاهربین دیده نشد اما حضورش در حافظه هنر جاودانه است اگر چه این روزها در دوران بیماری به سر می‌برد و چه خوب که فراموشی، مجال دیدن این روزها را از او گرفته است. شاید ما را به یاد نیاورد اما به یادش هستیم و ایستاده به احترام سال‌ها خاک صحنه خوردن کلاه از سر برمی‌داریم و در مقابل شکوه بودنش سر ارادت فرود می‌آوریم.

شعری تقدیم به محضرشان:
چه تنهایی غمگینی دارد
پرنده‌ی مغموم
در کسالت خانه‌ی سالمندان»

فردوس کاویانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در سوم مهرماه ۱۳۲۰ در کرمان متولد شد. پای او در اواخر دهه ۴۰ به سینما باز شد. او بیشترین همکاری خود را در سینما با داریوش مهرجویی در فیلم‌های «اجاره‌نشین‌ها»، «هامون»، «بانو»، «میکس» و «نارنجی‌پوش» داشته و با کارگردان‌های دیگری مثل بهرام بیضایی («سگ‌کشی»)، محمد بزرگ‌نیا («جایی برای زندگی») و یدالله صمدی («ساوالان») همکاری کرده است. از مجموعه‌های تلویزیونی که فردوس کاویانی در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده نیز می‌توان به «پشت کوه‌های بلند»، «غذا حاضر است»، «آژانس دوستی»، «همسران»، «آئینه» و ... اشاره کرد. 
کد مطلب: 140746
برچسب ها: فردوس کاویانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *