۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۹

رسانه‌های جهان در انحصار کرونا و آمریکا

اخبار جهان همچنان در انحصار انتخابات در آمریکا و خبرهای کرونا و واکسن این ویروس مرگبار است.
رسانه‌های جهان در انحصار کرونا و آمریکا
اخبار جهان همچنان در انحصار انتخابات در آمریکا و خبرهای کرونا و واکسن این ویروس مرگبار است.
به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۱۲ آذرماه) به آنها پرداخته، تاثیر انتخابات آمریکا در سرنوشت کشورهای جهان و واکسن ویروس کرونا است.
_ «وال استریت ژورنال» نوشته است: جو بایدن، گروه اقتصادی خود را به راه انداخت. جنت یلین، وزیر خزانه‌داری جو بایدن بر این گروه ریاست خواهد داشت و بزرگترین مقام اقتصادی را در کابینه بایدن خواهد داشت؛ البته بزرگترین چالش هم در راه خواهد بود. 
 _ «گاردین» با عنوان «مصیبت دروغ‌های خارق‌العاده از میراث دونالد ترامپ» نوشته است: سیاست زهرآلود و دروغ‌ها با ترامپ آغاز نشده و در عصر فراتر از ترامپ هم پیش خواهد رفت. باید خود را در برابر آن حفظ کنیم و با حقیقت پاداش بگیریم. یک رئیس‌جمهوری معمول؛ هفته‌ها پیش از پایان چهار سال خود در اتاق بال غربی کاخ سفید،  اندیشه می‌کند که میراث چهار ساله او چه بود؟
میراث ترامپ اساساً غیرعادی بود. این را او می‌داند یا نمی‌داند، درد کسی را درمان نمی‌کند. میراث او سیاست زهرآلود دروغ بوده که حاصلی جز بیهودگی نداشته است. پیام انتخابات ۲۰۲۰ با آرای مردم و آرای کالج الکترال روشن بود: پایانی بر عصر ترامپ.
روزنامه انگلیسی گاردین می‌نویسد: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید که اکنون وقت آن نیست که پا از گلوی این حیوان وحشی، این ویروس برداریم. بدبختانه نه تنها انگلیس جانسون را باور نمی‌کند که حتی اعضای کابینه‌اش، نیز به او اعتماد ندارند. جدا از آن هر شهری در انگلیس، مشکل خود را دارد. نه تنها مرگ و میر حاصل از کرونا که خسارت های اقتصادی را هم باید تحمل کند.
_ روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» می‌نویسد: تا چند روز دیگر انگلیس، تزریق واکسن فایزر و بایو ان تک را تایید خواهد کرد. با این تایید تزریق واکسن کرونا در آن کشور بر گروه های مختلف آغاز خواهد شد . یعنی از ۷ دسامبر ۲۰۲۰ .
فایننشال تایمز در مطلبی دیگر می‌نویسد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کووید_۱۹ بدون هیچ نشانه‌ای از بیماری، بدن آنها با عفونت کمی رودررو است. حال آن که عفونت در بدن بیماران با نشانه‌های کرونا، بیشتر است.
* از حاشیه خبرها
ویروسی که کریسمس را به سرقت برد؛ حالا بابانوئل‌ها در حباب‌های بزرگی می‌نشینند و بچه‌ها را خوش آمد می‌گویند.
در آمریکا بیش از ۲۲۰۰ بابانوئل حرفه‌ای، در ایام کریسمس به کار گرفته می‌شوند. «واکر» از جمله آنها است که بیش از ۷۵ تا یک صد بار بر صحنه می‌رود.
کد مطلب: 140807
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *